1
Vraag
2
Reacties
rgpeerdeman

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Pods door betonnen vloer

            Beste moderator. Ik heb een modem in de meterkast en 1 pod in de huiskamer (afstand ca 7 meter).

             De wifi op de ipad is goed. De slaapkamer, 3 meter van de modem wifi is goed.

             Een verdieping lager (betonnen vloer) staat een PC op 2,8 meter onder die Pod.

         De wifi ontvangst gaat met een adapter. Het signaal is verschrikkelijk onstabiel.                                           De wifi ontvangst varieert van 2,1 naar 38. Ik gebruik de Sitecom N300 – 2,4 Ghz zowel de                                        TP-Link AC-1300 dualband. Dat maakt praktisch geen verschil. Hij pakt wel de 5Ghz band.                                       Ik kan de kanaaloptimalisatie uitzetten en alles op een vast kanaal laten werken maar werkt die pod dan  nog naar behoren?

         Wat is de beste oplossing?

46 Reacties 46
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

@Bert  schreef:

"IK bedoelde de pod in het stopcontact en verder niks met code scannen en een app gebruiken.

Hoe werkt die dan?"

De pod werkt dan in het geheel niet.


Heeft een tester de pods wel eens gewoon bedraad verbonden zonder te scannen? Ik vermoed dat dit ook niet zal werken.


Ook bedraad gaat dat niet werken tot die gekoppeld is aan het modem.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi.  schreef:

@Bert  schreef:

"


Ook bedraad gaat dat niet werken tot die gekoppeld is aan het modem.


Technisch zijn deze dan natuurlijk wel gekoppeld, maar je bedoeld administratief, de QR Code moet dus echt worden gescand om de Pod bij het achterliggende systeem aan te melden. Het gaat niet om de koppeling met de Connectbox maar de koppeling met het systeem.

rgpeerdeman
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

De eindconclusie is dan toch wel dat die pods uitstekend draadloos werken op één etage.

Maar voor andere verdiepingen is een kabel nodig en het maakt dan niet uit wat je daarop dan aansluit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rgpeerdeman  schreef:

De eindconclusie is dan toch wel dat die pods uitstekend draadloos werken op één etage.

Maar voor andere verdiepingen is een kabel nodig en het maakt dan niet uit wat je daarop dan aansluit.


Exact dat is wat ik van begin af aan probeer duidelijk te maken, in een huis met een houten tussen vloer zal dit anders uitpakken, daar zal hooguit 1 extra wifi punt nodig zijn.

 

Ziggo gebruikt nu de mooie marketing term SmartWifi het is nog altijd geen Miracle Wifi, al worden de technieken steeds beter draadloos signaal met name wifi zal altijd gevoelig blijven voor de omstandigheden hoe mooi een marketing afdeling dit ook verpakt.

 

Werk bedraad waar dit kan werk via wifi als het niet anders mogelijk is, gebruik je Wifi toegangspunten bij voorkeur bedraad aansluiten.

 

Aanvullend zelfs op 1 etage zoals een appartement kan een extra wifi punt schelen. onze vorige woning was een apartement met gipswanden op een aluminium frame geen hout, ook daar onder vonden we op een kleine 10 meter op de slaapkamer ook enige demping, met een tweede bedraad verbonden wifi toegangs punt was dit beter.

In die periode maakte ik mij heel druk over de cijfers, ik haalde geen 50 mb via Wifi nu maakt de snelheid die ik meet mij niet veel meer uit, als het maar werkbaar is, dat is veel belangrijker.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@rgpeerdeman  schreef:

De eindconclusie is dan toch wel dat die pods uitstekend draadloos werken op één etage.

Maar voor andere verdiepingen is een kabel nodig en het maakt dan niet uit wat je daarop dan aansluit.


Mocht je daar ook wifi willen gebruiken, dan is een pod ook een mogelijkheid, die gaat bedraad aangesloten ook werken in het mesh systeem.

rgpeerdeman
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ja dat zouden dan 2 pods moeten worden volgens @RoWi.

Ik heb een verbinding tussen de twee meterkasten kunnen maken en het nu aangesloten met een setje  AV200 Nano Powerline Adapter (starter kit) van TP Link. De snelheid is nu stabiel zo rond de 50 Mbps.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rgpeerdeman  schreef:

Ja dat zouden dan 2 pods moeten worden volgens @RoWi.

Ik heb een verbinding tussen de twee meterkasten kunnen maken en het nu aangesloten met een setje  AV200 Nano Powerline Adapter (starter kit) van TP Link. De snelheid is nu stabiel zo rond de 50 Mbps.

 


Dat moet niet direct  dat was een advies gebaseerd op de beschreven L vormige ruimte, 1 bedraad aangesloten Pod zou genoeg kunnen zijn. De gekozen optie lijkt mij prima, vanwege de woning indeling heeft beneden een deel van een mesh set weinig tot geen meerwaarde.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic