1
Vraag
2
Reageer en help mee
Crunx

Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Pods: Hoe effectief?

Beste,

 

Boven in ons huis hebben we wat mindere wifi aangezien dit een huis van beton is..

mijn vraag is hoe effectief/snel de pods in repeater mode gaan zijn (300mbps down 25 up abbo)

afstand is hemelsbreed 6-8m

 

mvg,

crunx 

Uitgelicht
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Reacties
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De pods zijn geen repeaters, maar zitten in een mesh systeem samen met het modem.

Als er beton met betonijzer tussen modem en pod zit, dan kan het lastig worden.

Als je een pod aankunt sluiten op een netwerkkabel, dan gaat het een stuk beter.

Hier met een bedrade 1e pod 650+ Mbit/s en met een wifi verbonden pod op 6 meter van de 1e pod met een muur ertussen en op 12 meter vanaf het modem, 300+ Mbit/s op een laptop, dezelfde laptop bedraad aangesloten op de 2e pod geeft 450+ Mbit/s.

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De pods zijn geen repeaters, maar zitten in een mesh systeem samen met het modem.

Als er beton met betonijzer tussen modem en pod zit, dan kan het lastig worden.

Als je een pod aankunt sluiten op een netwerkkabel, dan gaat het een stuk beter.

Hier met een bedrade 1e pod 650+ Mbit/s en met een wifi verbonden pod op 6 meter van de 1e pod met een muur ertussen en op 12 meter vanaf het modem, 300+ Mbit/s op een laptop, dezelfde laptop bedraad aangesloten op de 2e pod geeft 450+ Mbit/s.

Crunx
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Helaas is het betonijzer ja 😕 maar denk je dat ik dan minimaal 50% van mijn snelheid kan halen? Het huis komt namelijk uit 2006 en is dus vrij nieuw.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen idee welke snelheid je kunt halen, dat hangt geheel en al van de constructie af.

 

Als je ze huurt kun je uitproberen en als het niet werkt weer retour zenden na opzegging, dan krijg je een retourdoos.

Wat ook helpt is een pod in het trapgat hangen en één verderop op de verdieping, als dit mogelijk is, het is een kwestie van wat locaties testen.

 

Bedenk bij het testen dat de pods een aantal uren nodig hebben om een behoorlijke snelheid te krijgen en tot 24-48 uur nodig hebben om de volle snelheid te bereiken.

Crunx
Topicstarter
Level 4
  • 38Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes

Bedankt voor alle info ik ga er naar kijken!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic