Ik gebruik naar volle tevredenheid de plume pods die ik tijdens de test heb ontvangen. Hierbij gebruik ik de homepass app van Plume. Nu is er een plume pod stuk gegaan en heb ik een nieuwe Ziggo plume wifipunt besteld.
Deze kan ik helaas niet registeren op de home pass app.
Kan ik mijn bestaande test plume pods laten omzetten/white listen dat deze werken met de Ziggo wifi app? Dan kan namelijk alle drie de wifi punten weer gebruiken ipv nu alleen de test plume pods.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helaas werken die Plume pods niet samen met de SmartWifi pods die Ziggo uitgeeft.
De Plume pods werken via de eigen Plume app en de SmartWifi pods worden alleen geïnstalleerd via de app en verbonden met het modem en worden verder aangestuurd door het modem.
De SmartWifi app kan dan verwijderd worden, die heeft verder geen actieve functie meer, je kunt alleen in de app zien welk apparaat met welke pod of het modem verbonden is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Helaas werken die Plume pods niet samen met de SmartWifi pods die Ziggo uitgeeft.
De Plume pods werken via de eigen Plume app en de SmartWifi pods worden alleen geïnstalleerd via de app en verbonden met het modem en worden verder aangestuurd door het modem.
De SmartWifi app kan dan verwijderd worden, die heeft verder geen actieve functie meer, je kunt alleen in de app zien welk apparaat met welke pod of het modem verbonden is.
Dank!
Is inderdaad de oplossing.
Wel jammer dat je 2 apps nodig heb en je de SmartWifi pod niet in de plume app kunt beheren of andersom.
Alle wifi punte\n hetzelfde ssid en wachtwoord gegeven. Lijkt goed te werken tot zover.
@erwindhont schreef:Dank!
Is inderdaad de oplossing.
Wel jammer dat je 2 apps nodig heb en je de SmartWifi pod niet in de plume app kunt beheren of andersom.
Alle wifi punte\n hetzelfde ssid en wachtwoord gegeven. Lijkt goed te werken tot zover.
Tja, ziggo (Liberty Global) had het geheel uiteraard door Plume kunnen laten beheren, dat was vast beter geweest, en had je gekochte pods zelfs bij andere providers kunnen gebruiken. Helaas de werkelijkheid is anders. Nu gebruikt Liberty het Plume concept onder licentie in eigen beheer.
Dus heb je nu twee systemen de Plume Homepass een open systeem en een gesloten systeem met ziggo app waar je minder mee kan dan de Home pass omgeving zover ik mij daar in heb verdiept.
Het idee is goed de uitvoering is gewoonweg nog niet denderend.
Ps de modem stuurt helemaal niks aan, dat gebeurd in een achterliggend systeem, dat is het plume concept een externe AI die voor jouw apparaten de beste verbinding bepaald.
@RoWi. Plume is voor een deel van Liberty Global.
"Het idee is goed de uitvoering is gewoonweg nog niet denderend."
@RoWi. Heb je ze al uit kunnen proberen?
Zo nee, doe dat maar eens, ik heb in geen 18 jaar zo'n stabiele wifi ervaren met veel verschillende apparaten, er was altijd wel wat, wat niet soepel liep of de verbinding verloor.
Nu een jaar met de pods, heb ik in die tijd geen UTP kabel meer nodig gehad voor o.a. lange Teams en Teamviewer sessies.
@Bert schreef:@RoWi. Plume is voor een deel van Liberty Global.
Dat is mij bekend. Liberty heeft zich ingekocht.
Blijkbaar nog niet zo goed dat ze een betere functionelere app mogen lanceren gelijkwaardig aan de Home pass omgeving. Wat Ziggo nu bied is het nog net niet.
Uiteraard is dat gebaseerd op de online informatie niet uit eigen ervaring. Beide systemen komen hier niet binnen ik blijf graag zelf de baas.
@Bert zolang via markt plaats gekochte Pods enkel bruikbaar zijn als een Ziggo medewerker deze ontkoppeld, omdat we dit zover ik weet zelf nog niet kunnen is de uitvoering simpelweg nog niet denderend te noemen.
Laat Liberty eerst dat maar oplossen, dan praten we verder, die achterliggende AI zal vast het werk goed doen, nu de rest van de functionaliteiten die een Homepass gebruiker wel heeft. Ik neem aan dat @erwindhont hier uit eigen ervaring informatie kan delen wat betreft de verschillen.
@RoWi. "Blijkbaar nog niet zo goed dat ze een betere functionelere app mogen lanceren gelijkwaardig aan de Home pass omgeving. Wat Ziggo nu bied is het nog net niet. "
De apps kunnen ook niet gelijkwaardig zijn, want de 2 verschillende systemen werken nu eenmaal verschillend.
De Plume pods werken met de eigen app op zichzelf in een mesh systeem en heb je een pod meer nodig en de Ziggo SmartWifi pods werken samen met de diverse Connect boxen die het mesh systeem aansturen.
Aan een ieder de keuze wat hij/zij wil gebruiken.
De smartwifi aansturing met name de kanaal optimalisatie vind op een extern systeem plaats. Het hele concept is veel meer dan mesh, je hebt ook nog band steering en fast roaming. Mesh is niks meer dan de benaming voor wifi accespunten die een geheel vormen en onderling ervoor zorgen dat een apparaat de snelste verbinding naar buiten maakt. Band steering zorgt ervoor dat apparaten zo veel mogelijk de 5 ghz gebruiken. Fast roaming daarbij wordt een apparaat over gedragen aan het sterkste wifipunt.
Als Liberty de zaken goed regelt kan de app voor de Pods net zo werken als de Plume homepass app werkt. Met die app kan je als gebruiker wel de pods ontkoppelen en resetten. Het is gewoon een kwestie van zaken implementeren. Het blijft voor mij onbegrijpelijk dat Ziggo deze dingen verkoopt. Enkel verhuren is veel logischer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.