Vraag
Reacties
Oplossing
zigg_net
Level 2

Plotseling trage internetverbinding - geen verbeteringen?

Sinds kort ervaar ik dat mijn draadloze internetverbinding (50/5 pakket) slecht en instabiel is geworden. Hier verschillende dingen voor geprobeerd (zie hieronder), en dus ook al even contact gehad met Ziggo. Toch hoop ik dat ik via hier nog andere hulp kan krijgen. Waar ik normaal snelheden richting het maximum haalde (40Mbps+ download) kom ik nu vaak niet verder dan 8Mbps. Zonder dat er aan mijn kant verder iets is gewijzigd.

  • Connectbox reset naar fabrieksinstellingen (heb geen router)
  • Allerlei kanalen voor wifi G / wifi N getest (ook DFS)
  • Nieuwe splitter ontvangen voor in de wandcontactdoos
  • Verschillende moderne apparaten (iPhone 12 etc, laptops, tablets) getest. Overal hetzelfde probleem.
  • Snelheid voor zowel wifi G als wifi N slecht.
  • Ziggo Wifi-assistent app: geeft aan dat zelfs op 1 meter afstand van het modem 'Je wifi is hier traag'

En als afbeelding de router-status.

 

Onderdeel Status Status

Ingesteld Downstream kanaal (Hz)
618000000
Locked
Ingesteld Upstream kanaal (Hz)
35999976
Locked
Provisioning status
Verbonden
 

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16180000009.938256 qam3
26020000009.438256 qam1
361000000010.440256 qam2
4626000000940256 qam4
56340000009.838256 qam5
66420000009.338256 qam6
76500000008.940256 qam7
86580000009.838256 qam8
96660000009.938256 qam9
106740000009.440256 qam10
1168200000010.138256 qam11
126900000009.838256 qam12
136980000008.638256 qam13
147060000009.138256 qam14
157140000008.538256 qam15
167220000007.638256 qam16
177300000008.938256 qam17
187380000008.938256 qam18
197460000008.438256 qam19
207540000009.338256 qam20
217620000008.638256 qam21
227700000007.838256 qam22
237780000008.138256 qam23
247860000007.938256 qam24

 

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Locked38.950
2Locked38.900
3Locked40.300
4Locked40.300
5Locked38.950
6Locked38.950
7Locked40.300
8Locked38.950
9Locked38.940
10Locked40.300
11Locked38.950
12Locked38.950
13Locked38.900
14Locked38.900
15Locked38.9130
16Locked38.900
17Locked38.900
18Locked38.650
19Locked38.900
20Locked38.900
21Locked38.940
22Locked38.900
23Locked38.950
24Locked38.960

 

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13599997644.3512064 qam4
24450003644.3512064 qam3
35200001745.8512064 qam2
45879999145.8512064 qam1

 

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
4ATDMA0000
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
zigg_net
Level 2
Topicstarter

Dank voor de suggesties Bert en Marije. Uiteindelijk heb ik gezien alles wat ik al heb geprobeerd een router aangeschaft en de Connectbox in Bridge-mode laten zetten met hulp van de klantenservice. En inmiddels werkt het allemaal gewoon op de juiste snelheid.

 

Wat er eerder is gewijzigd blijft dus een raadsel, maar in ieder geval kan ik met deze router weer optimaal gebruikmaken van het abonnement.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie geen afwijkingen in je signaal die dit kunnen veroorzaken.

Hoe is de snelheid bedraad?

 
0 Kudos
Marije
Community Moderator
Community Moderator

Hey @zigg_net

 

Een langzame internet verbinding op meerdere apparaten is natuurlijk heel erg irritant. Je bent zelf al flink bezig geweest om dit aan te pakken, dit heeft alleen nog niet geholpen. Mooi om te zien dat je hier hulp zoekt om dit verder op te lossen! 

Net als @Bert ben ik erg benieuwd of je ook de mogelijkheid hebt gehad om de verbinding bekabeld te testen. De reden waarom we hier nieuwsgierig naar zijn, is omdat de bekabelde verbinding altijd stabiel en snel moet functioneren. Met een bekabelde verbinding aan een laptop/pc (wifi uit op laptop/pc), ervaar je namelijk geen signaalverlies (zoals met wifi). Dit geeft een goed beeld van hoe het modem functioneert en sluit uit of het probleem veroorzaakt wordt door het modem. Heb je de kans om dat te testen? 🙂

0 Kudos
zigg_net
Level 2
Topicstarter

Dank voor de suggesties Bert en Marije. Uiteindelijk heb ik gezien alles wat ik al heb geprobeerd een router aangeschaft en de Connectbox in Bridge-mode laten zetten met hulp van de klantenservice. En inmiddels werkt het allemaal gewoon op de juiste snelheid.

 

Wat er eerder is gewijzigd blijft dus een raadsel, maar in ieder geval kan ik met deze router weer optimaal gebruikmaken van het abonnement.