Sinds kort ervaar ik dat mijn draadloze internetverbinding (50/5 pakket) slecht en instabiel is geworden. Hier verschillende dingen voor geprobeerd (zie hieronder), en dus ook al even contact gehad met Ziggo. Toch hoop ik dat ik via hier nog andere hulp kan krijgen. Waar ik normaal snelheden richting het maximum haalde (40Mbps+ download) kom ik nu vaak niet verder dan 8Mbps. Zonder dat er aan mijn kant verder iets is gewijzigd.
En als afbeelding de router-status.
Onderdeel Status Status
Ingesteld Downstream kanaal (Hz) | 618000000 | Locked |
Ingesteld Upstream kanaal (Hz) | 35999976 | Locked |
Provisioning status | Verbonden |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 618000000 | 9.9 | 38 | 256 qam | 3 |
2 | 602000000 | 9.4 | 38 | 256 qam | 1 |
3 | 610000000 | 10.4 | 40 | 256 qam | 2 |
4 | 626000000 | 9 | 40 | 256 qam | 4 |
5 | 634000000 | 9.8 | 38 | 256 qam | 5 |
6 | 642000000 | 9.3 | 38 | 256 qam | 6 |
7 | 650000000 | 8.9 | 40 | 256 qam | 7 |
8 | 658000000 | 9.8 | 38 | 256 qam | 8 |
9 | 666000000 | 9.9 | 38 | 256 qam | 9 |
10 | 674000000 | 9.4 | 40 | 256 qam | 10 |
11 | 682000000 | 10.1 | 38 | 256 qam | 11 |
12 | 690000000 | 9.8 | 38 | 256 qam | 12 |
13 | 698000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 13 |
14 | 706000000 | 9.1 | 38 | 256 qam | 14 |
15 | 714000000 | 8.5 | 38 | 256 qam | 15 |
16 | 722000000 | 7.6 | 38 | 256 qam | 16 |
17 | 730000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 17 |
18 | 738000000 | 8.9 | 38 | 256 qam | 18 |
19 | 746000000 | 8.4 | 38 | 256 qam | 19 |
20 | 754000000 | 9.3 | 38 | 256 qam | 20 |
21 | 762000000 | 8.6 | 38 | 256 qam | 21 |
22 | 770000000 | 7.8 | 38 | 256 qam | 22 |
23 | 778000000 | 8.1 | 38 | 256 qam | 23 |
24 | 786000000 | 7.9 | 38 | 256 qam | 24 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
2 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 0 | 0 |
4 | Locked | 40.3 | 0 | 0 |
5 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
6 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
7 | Locked | 40.3 | 0 | 0 |
8 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
9 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
10 | Locked | 40.3 | 0 | 0 |
11 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
12 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
13 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
14 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
15 | Locked | 38.9 | 13 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
18 | Locked | 38.6 | 5 | 0 |
19 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 4 | 0 |
22 | Locked | 38.9 | 0 | 0 |
23 | Locked | 38.9 | 5 | 0 |
24 | Locked | 38.9 | 6 | 0 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 35999976 | 44.3 | 5120 | 64 qam | 4 |
2 | 44500036 | 44.3 | 5120 | 64 qam | 3 |
3 | 52000017 | 45.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
4 | 58799991 | 45.8 | 5120 | 64 qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dank voor de suggesties Bert en Marije. Uiteindelijk heb ik gezien alles wat ik al heb geprobeerd een router aangeschaft en de Connectbox in Bridge-mode laten zetten met hulp van de klantenservice. En inmiddels werkt het allemaal gewoon op de juiste snelheid.
Wat er eerder is gewijzigd blijft dus een raadsel, maar in ieder geval kan ik met deze router weer optimaal gebruikmaken van het abonnement.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie geen afwijkingen in je signaal die dit kunnen veroorzaken.
Hoe is de snelheid bedraad?
Hey @zigg_net,
Een langzame internet verbinding op meerdere apparaten is natuurlijk heel erg irritant. Je bent zelf al flink bezig geweest om dit aan te pakken, dit heeft alleen nog niet geholpen. Mooi om te zien dat je hier hulp zoekt om dit verder op te lossen!
Net als @Bert ben ik erg benieuwd of je ook de mogelijkheid hebt gehad om de verbinding bekabeld te testen. De reden waarom we hier nieuwsgierig naar zijn, is omdat de bekabelde verbinding altijd stabiel en snel moet functioneren. Met een bekabelde verbinding aan een laptop/pc (wifi uit op laptop/pc), ervaar je namelijk geen signaalverlies (zoals met wifi). Dit geeft een goed beeld van hoe het modem functioneert en sluit uit of het probleem veroorzaakt wordt door het modem. Heb je de kans om dat te testen? 🙂
Dank voor de suggesties Bert en Marije. Uiteindelijk heb ik gezien alles wat ik al heb geprobeerd een router aangeschaft en de Connectbox in Bridge-mode laten zetten met hulp van de klantenservice. En inmiddels werkt het allemaal gewoon op de juiste snelheid.
Wat er eerder is gewijzigd blijft dus een raadsel, maar in ieder geval kan ik met deze router weer optimaal gebruikmaken van het abonnement.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.