Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Herman_010
Level 3

Plotseling geen internet meer

Beste community leden,

Sinds gisterenmiddag ligt het internet er plotseling uit. Tot 14:30 uur werkte alles nog perfect. Om 17:00 uur niet meer. TV kijken via de gewone Next kan alleen nog lineair. De connectbox geeft een prima WiFi-signaal, maar kan geen internet bieden, zoals mijn telefoon dat zo netjes aangeeft.

In de configuratie is niets veranderd. We zijn zelfs niet in de buurt van de apparatuur geweest!

Uiteraard heb ik een aantal keer alles opnieuw opgestart en de bekabeling gecontroleerd, maar helaas.

Ziggo geeft aan dat er geen storingen zijn op mijn adres.

Bij de buren werkt alles wél.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Herman_010
Level 3
Topicstarter

Inmiddels is de blokkade opgeheven.

Malwarebytes vond bij mijn desktop een file met malware.

Ik heb screenshots gemaakt van de uitslag en het stap voor stap verwijderen van de besmetting.

Toen heb ik deze screenshots toegevoegd aan een mail naar abuse@ziggo.nl.

Vanochtend was de blokkade eraf.

Ik wil iedereen op het forum bedanken voor het meedenken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Wat geven de LED's op het modem aan?

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Configuratie op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

0 Kudos
Herman_010
Level 3
Topicstarter

Beste Tobias,

Vannacht worden door Ziggo werkzaamheden uitgevoerd aan het netwerk.

Vanochtend kijk ik of het inmiddels werkt.

Zoniet, bel ik ZIggo. Komen ze er niet met mij uit, dan zal ik de gevraagde gegevens posten.

Alvast bedankt voor je reactie.

Herman

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik ben benieuwd of het modem inmiddels weer online is?

0 Kudos
Herman_010
Level 3
Topicstarter

Ik heb contact opgenomen met Ziggo.

Het blijkt dat de Abuse-afdeling heeft geconstateerd dat er spam is verzonden via een van mijn apparaten. Het internet is daaropvolgend door hun geblokkeerd, zonder mededeling naar mij toe.

Ik moet dit zelf uitzoeken voordat ik weer wordt aangesloten.

Ik heb al mijn apparaten gescand.

Bij mij kwam er een breach bij Dropbox uit 2012 tevoorschijn, maar daar heb ik nooit verder problemen mee gehad.

Bij mijn vrouw kwam er een breach uit 2020 voor bij Cit0day. Maar ook hier hebben we nooit last van gehad.

Iemand nog tips, anders kan dit nog wel lang duren.

Blij dat ik geen Next Mini heb, anders konden we zelfs geen televisie kijken!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik had al een dergelijk vermoeden, daarom vroeg ik om o.a. de configuratie-gegevens, die tonen dan 1 Mbps service flows.

Ik zou de PC's scannen met zowel Microsoft Safety Scanner als Malwarebytes. Voor Safety Scanner is geen installatie vereist, Malwarebytes kun je verwijderen na het voltooien van de scan.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

toevoeging:

heb je misschien een apparaat zoals een nas etc in je netwerk die automatische notificaties via de e-mail verstuurt ?

ze mogen het idd wel beter laten weten vanuit Abuse als je afgesloten wordt,

helaas kunnen hun niet zien vanuit werk apparaat er gespamd wordt,

0 Kudos
Herman_010
Level 3
Topicstarter

Inmiddels is de blokkade opgeheven.

Malwarebytes vond bij mijn desktop een file met malware.

Ik heb screenshots gemaakt van de uitslag en het stap voor stap verwijderen van de besmetting.

Toen heb ik deze screenshots toegevoegd aan een mail naar abuse@ziggo.nl.

Vanochtend was de blokkade eraf.

Ik wil iedereen op het forum bedanken voor het meedenken.