Dag mensen,
in februari had ik via dit forum een UBC1318ZG toegestuurd gekregen, op zich was alles goed en was de Ubee tot een moment 50+ dagen online zonder problemen.
Ergens in mei had ik een probleem met mijn verbinding waarna ik in mijn modem had ingelogd en zag hier partial bonding US staan.
Een herstart zet de modem weer juist terug waarna het weer terug valt in partial bonding US.
Omdat mijn verbinding af en toe niet stabiel lijkt tot dat ik een herstart uitvoer had ik vorig week telefonisch contact opgenomen met Ziggo en voor elkaar gekregen betreft het maken van een afspraak.
Monteur is vorige week geweest en was eigenlijk in 5 minuten klaar. Hij had mijn lijn getest en dat was verder goed en dat partial bonding US normaal is en geen kwaad kan.
Hij zou in de nacht een herinstallatie uitsturen voor de modem op afstand en mocht het terug komen moest ik een modem ruil vragen.
Partial bonding US blijft sinds vorige week dus terug komen en ik heb begrepen dat er minder downstream kanalen actief zijn in dit geval, omdat het lijkt dat mijn verbinding gewoon niet goed is lijkt mij dit niet normaal....
Op advies in mijn topic betreft de UBC1318ZG had ik ook een demper geplaatst omdat mijn power waardes in de 8 zitten en met de demper is dit 5.
Ik had dit de monteur ook gezegd en overigens de demper ook verwijderd voordat hij er was, maar de monteur gaf aan dat de 8 normaal is en demper overbodig is.
Omdat partial bonding US blijft aanhouden heb ik demper ook weer terug geplaats.
Tot aan mei was er geloof ik onderhoud geweest buitenhuis in de buurt als ik het mij goed herinner en er is glasvezel gekomen in de straat en ik heb mij zelf ook laten aansluiten.
Kabel ligt buiten waar ook Ziggo naar binnenkomt, maar glasvezel is nog niet naar binnen gebracht, verder heb ik zelf niks gedaan of gewijzigd.
Ik heb zelf ook een fabriek reset uitgevoerd van de modem via de achterzijde met een paperclip.
Hoop via hier toch wat meer hulp/advies te krijgen 🙂