1
Vraag
2
Reacties
Riiicck

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Playstation IP blokkade

Hoi.
4 weken geleden kon ik op een dag niet meer inloggen op Playstation Network (PSN). Na een paar dagen bellen en online onderzoek kwam ik er achter dat het IP blokkade moet zijn. Ik kan namelijk ook niet via mijn laptop of via mijn smartphone inloggen op de website van Playstation. Wat wel werkt is verbinding maken via een 4G hotspot. Uiteindelijk heeft de klantenservice van Playstation bevestigd dat het IP adres geblokkeerd is. Ze kunnen mij echter geen rede geven voor de blokade en ze kunnen me verder niet helpen.

(Wat trouwens echt belachelijk is aangezien zij verantwoordelijk zijn. Het lijkt me voor playstation zelf ook best handig om te weten waardoor een blokkade optreed lijkt me. Maar dat terzijde.).

Inmiddels heb ik in de afgelopen weken veel contact gehad met de klantenservice van Ziggo met variërende adviezen, wegwuivingen en beschuldigingen. Inmiddels heb ook meerdere malen contact gehad met Playstation en heb meerdere e-mails naar ze verzonden, maar bij playstation wil al helemaal niemand mij helpen om oorzaken uit te sluiten. Ook heb ik mijn apparaten, iMac, Macbook, iPhone en Playstation gescand op virussen en mallware, daarna heb ik ze zelfs gewist en opnieuw geïnstalleerd om maar uit te sluiten dat het probleem bij mij ligt.

Maar nog steeds heb ik dus een blokkade. Op verschillende fora lees ik dat mijn IP adres waarschijnlijk op een blacklist staat en PSN het daarom blokkeert. Ik heb opgezocht om welke blacklist het gaat maar ook hier is geen contact mee op te nemen.

Een simpele oplossing zou zijn om een nieuw IP adres te krijgen zou je denken. Een paar medewerkers van de klantenservice van Ziggo raadde mij aan om de modem 24 uur uit te zetten en maar te hopen. Met tegenzin heb ik dit nu 3 keer geprobeerd, maar helaas. Ook las ik op een forum dat ik kon vragen wanneer mijn IP lease zou verlopen en om dan de modem uit te zetten. Ook geprobeerd. Weer helaas.

Gisteren sprak ik iemand via de chat van Ziggo die mij geholpen heeft door mijn IP adres om te zetten van IPv4 naar IPv6 en weer terug naar IPv4. Dit werkte! Ik kreeg een nieuw IP adres en was ontzettend opgelucht! Maar helaas, mijn modem besloot vanmiddag ineens terug terug te gaan naar mijn oude IPv4 adres met dus de blokkade.

Ik ben nu 4 weken bezig met dit probleem en ik ben ten einde raad. HELP!? 😞

 

47 Reacties 47
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij. 

Dat lijkt me een tegenspraak.

Welke foutmelding komt er van PSN? 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
meylarles wrote:

Er was geen blokkade bij PSN volgens Sony. Alleen moet ik een IP adres bij mijn de provider aanpassen zei hij.

 

Dat is een kluitje, welkom in het riet… Zo jammer, maar daar kun jij natuurlijk ook niets aan doen.
Even los van het feit of het kan of niet. Als er geen blokkade is, waarom zou je dan je ip-adres aan moeten laten passen?

 

Wat ik nu voor je kan doen, is je modemprofiel omzetten van IPv6 (DS-lite) naar IPv4. Daarmee zul je een ander IPv4 adres krijgen en hoop ik dat het is opgelost, maar bij herhaling van deze problemen heb ik vervolgens geen opties meer. Er moet dan iets bij jullie thuis aan de hand zijn waardoor Sony/PSN een blokkade instelt op jullie ip-adres en daar kan ik niets aan veranderen, dat is echt alleen tussen jou en Sony/PSN.

Je modem zal in de loop van vandaag resetten en heeft dan een IPv4 only profiel. Ik hoop van harte dat het probleem daarmee structureel verholpen is.

meylarles

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Mark,

Ik heb de modem niets eens geresset, maar nu hij doet het weer. 
Mijn zoon die autist is, staat te springen van blijdschap en moeder heeft nu ook rust. 
 

Mijn dank is heel groot. 

 

Riiicck
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update:

Op 4 april was de laatste keer dat mijn IP geblokkeerd werd.
Ik heb nog steeds geen idee hoe of waarom. Maar hopelijk komt het probleem niet meer terug.

De enige tips die ik kan geven zijn: vraag een nieuwe modem aan bij Ziggo zodat je een nieuw IP adres krijgt. Wacht dan even met het terug sturen van je oude modem. Het oude modem kun je laten heractiveren mocht het probleem toch weer terug komen. Zo krijg je opnieuw een ander IP adres.

Wannneer een medewerker van Ziggo geen modem op wil sturen, probeer het bij een andere medewerker. Er zit veel verschil in de behulpzaamheid van medewerkers. Doe dit via de chat optie op de Ziggo website zodat het je geen bakken met geld gaat kosten.

En dien een klacht in bij Playstation. Over het probleem zelf en over hun waardeloze service.
Hier gebeurd waarschijnlijk niets mee, maar toch.

Als je hetzelfde probleem hebt, succes en sterkte.

 

*Bericht aangepast door moderator. Het moge duidelijk zijn dat dit niet een juiste workaround is voor dit probleem. Naast het feit dat het de klant veel werk kost, is het een onnodige kostenpost voor Ziggo. Dit heeft niets met behulpzaamheid te maken 🙂 - Lycke Ziggo*

MDEB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds kort exact hetzelfde probleem. Al contact gehad met Sony en zij geven aan dat er waarschijnlijk een of andere virus is ontdekt op mijn netwerk waardoor zij uit voorzorg mijn IP adres kunnen blokkeren.

Ik heb van alles geprobeerd, modem gereset, DNS geflushed (op aanraden van iemand anders), modem opnieuw opgestart etc..

Via de chat konden zij mij helaas niet verder helpen, zij verwezen mij naar het forum.

Ik heb er voor de zelf totaal geen verstand van, vandaar dat ik hier hier probeer.

 

Kan iemand mij hierbij helpen?

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
MDEB wrote:

Al contact gehad met Sony en zij geven aan dat er waarschijnlijk een of andere virus is ontdekt op mijn netwerk waardoor zij uit voorzorg mijn IP adres kunnen blokkeren.

...

Kan iemand mij hierbij helpen?

Sony heeft je IP-adres geblokkeerd, alleen zij kunnen deze blokkade opheffen (maar ervaring leert dat ze dat niet op verzoek doen).
Wij hebben geen tools om puur en alleen je ip-adres te veranderen, die blijft in principe hetzelfde.

We kunnen wel je modem in bridge kunnen zetten, maar ik weet niet zeker of dat helpt en daarbij zul je een eigen router nodig hebben. Als je geen eigen router hebt of liever de router in de Connectbox wilt blijven gebruiken kan ik het modem ook weer terugzetten in router mode, maar ook daarbij weet ik niet zeker of hij een nieuw ip-adres zal krijgen.

IP-adressen worden door onze centrale's automatisch uitgedeeld. Ook als je je modem uitschakelt en opnieuw opstart krijgt hij vaak hetzelfde ip-adres omdat de centrale onthoudt welke apparaten verbonden zijn (geweest) en welk ip-adres zij hadden. Alleen als dat ip-adres toevallig vergeven is aan een ander (nieuw) apparaat krijg je een andere.

MDEB

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo wrote:

Sony heeft je IP-adres geblokkeerd, alleen zij kunnen deze blokkade opheffen (maar ervaring leert dat ze dat niet op verzoek doen).
Wij hebben geen tools om puur en alleen je ip-adres te veranderen, die blijft in principe hetzelfde.

We kunnen wel je modem in bridge kunnen zetten, maar ik weet niet zeker of dat helpt en daarbij zul je een eigen router nodig hebben. Als je geen eigen router hebt of liever de router in de Connectbox wilt blijven gebruiken kan ik het modem ook weer terugzetten in router mode, maar ook daarbij weet ik niet zeker of hij een nieuw ip-adres zal krijgen.

IP-adressen worden door onze centrale's automatisch uitgedeeld. Ook als je je modem uitschakelt en opnieuw opstart krijgt hij vaak hetzelfde ip-adres omdat de centrale onthoudt welke apparaten verbonden zijn (geweest) en welk ip-adres zij hadden. Alleen als dat ip-adres toevallig vergeven is aan een ander (nieuw) apparaat krijg je een andere.

Dat idee had ik ook al. Alleen toen ik de website van ABN Amro wilde bezoeken, lukte dat ook niet op wifi maar wel op 4G. Ik merkte dit bij verschillende websites, vandaar dat ik nu ook verward ben wat er precies aan de hand is.

 

Wij hebben een eigen router en nog de connectbox thuis. Wat raad je aan wat het verstandigste is om te doen?

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@MDEB - Ah, deze blokkade gaat verder dan alleen het Playstation Network. Dan is je ip-adres vermoedelijk op een blacklist gezet van een grotere organisatie en dat heeft invloed op alle websites die daar gebruik van maken. Volgens mij heb je deze link ook al via de Klantenservice gekregen: https://community.akamai.com/customers/s/article/Why-is-Akamai-blocking-me?language=en_US

Op die pagina staat ook een linkje naar de “Client Reputation lookup application” waarmee je de reputatie van jouw ip-adres bij Akamai kunt checken en op basis daarvan verdere stappen ondernemen. Helaas kan ik daar weinig in betekenen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic