Beste forumleden, ik heb sinds kort een raar fenomeen met de internetverbinding op de Playstation 5. Hij kan vaak na een minuut of 5 geen online content meer laden. Haal je de netwerkstekker eruit en stop je deze weer terug dat doet hij 't weer een paar minuten. Speel je online dan blijft 't gewoon werken, het is alleen de inhoud van de online chat, invites en de Playstore die hij niet kan laden.
Het ligt op zeker aan de Ziggo verbinding, want koppel ik de PS5 aan een 4G router dan blijft hij wel werken.
Ik heb 't in het verleden al een keer eerder gehad en toen bleek mijn verbinding op "IPV6 only" te staan. Toen Ziggo dit had omgezet toen werkte het prima. Nu heb ik 't opnieuw gecheckt bij Ziggo maar aan 'n profiel is nu niks gewijzigd.
Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:
- PS5 een vast IP-adres gegeven
- PS5 instellen op NAT type 2
- Netwerkkabel vervangen
- Alle PS5 gerelateerde poorten geforward naar het PS5 ip-adres die ik kon vinden. (TCP/UDP 1935, 3478-3480)
- IP-adres van de PS5 als DMZ host ingevoerd in het Ziggo modem.
Echter houd ik 't probleem. Hebben jullie nog tips?