Beste forumleden, ik heb sinds kort een raar fenomeen met de internetverbinding op de Playstation 5. Hij kan vaak na een minuut of 5 geen online content meer laden. Haal je de netwerkstekker eruit en stop je deze weer terug dat doet hij 't weer een paar minuten. Speel je online dan blijft 't gewoon werken, het is alleen de inhoud van de online chat, invites en de Playstore die hij niet kan laden.
Het ligt op zeker aan de Ziggo verbinding, want koppel ik de PS5 aan een 4G router dan blijft hij wel werken.
Ik heb 't in het verleden al een keer eerder gehad en toen bleek mijn verbinding op "IPV6 only" te staan. Toen Ziggo dit had omgezet toen werkte het prima. Nu heb ik 't opnieuw gecheckt bij Ziggo maar aan 'n profiel is nu niks gewijzigd.
Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:
- PS5 een vast IP-adres gegeven
- PS5 instellen op NAT type 2
- Netwerkkabel vervangen
- Alle PS5 gerelateerde poorten geforward naar het PS5 ip-adres die ik kon vinden. (TCP/UDP 1935, 3478-3480)
- IP-adres van de PS5 als DMZ host ingevoerd in het Ziggo modem.
Echter houd ik 't probleem. Hebben jullie nog tips?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ja het is gelukt. Uiteindelijk was het een oude port forwarding die in het modem stond met precies een poort van de PS5..Dus nadat ik die heb aangepast werkt het weer.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als je de Playstation IP adres in je modem opzoekt en deze via Geavanceerde instellingen, dan naar DHCP en vervolgens scroll je naar beneden en Voeg IP Reservering toe, probeer die optie eens.
En hoe staat je firewall ingesteld in het modem:
Ja het is gelukt. Uiteindelijk was het een oude port forwarding die in het modem stond met precies een poort van de PS5..Dus nadat ik die heb aangepast werkt het weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.