1
Vraag
2
Reacties
KBoiten

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Playstation 5 Wifi problemen

Hi allen,

Mijn Playstation 5 heeft kuren met het verbinden op mijn Connext Box van Ziggo. 50/50 van de keer heb ik geen verbinding als ik de PS5 opstart. Er staat dan ''Mislukt'' en als ik opnieuw probeer te verbinden krijg ik de melding ''Kan geen verbinding maken met het Wi-Fi netwerk. Het WPA-wachtwoord is mogelijk niet juist. (Deze is uiteraard wel juist ingevuld). Een dag later verbindt die dan wel weer normaal. Geen flauw idee hoe dit mogelijk is.

Ik heb ook een TP-Link Deco van Ziggo aangesloten op dit modem welke boven staat. Het gekke is dat de PS5 hier onmiddellijk mee verbindt wanneer ik dat test en bij elke start direct verbonden is daarmee. Dat is toch vreemd zou je zeggen? Het lijkt dus echt vanuit mijn modem te komen. Ik heb in het verleden nooit echt verbindings problemen gehad met een Playstation en mijn Connectbox. Sony heb ik nog niet bericht hierover. 

Heeft iemand een idee of suggestie wat te proberen? Mijn modem staat wel wat verstopt achter de TV kast, maar mijn PS5 staat naast de bank op ongeveer 2 meter dus dat lijkt me het probleem niet. Normaliter game ik met een kabel boven, maar zit nu in de koude maanden lekker op de bank met een monitor 🙂 Zo ben ik ook achter deze issue gekomen.

Groet

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

kan je de PS5 niet gewoon met een UTP kabel verbinden? Daarnaast kan een TV altijd storen in je signaal, en is 2 netwerken in een pand ook niet ideaal. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

kan je de PS5 niet gewoon met een UTP kabel verbinden? Daarnaast kan een TV altijd storen in je signaal, en is 2 netwerken in een pand ook niet ideaal. 

KBoiten
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb inderdaad de mogelijkheid de PS5 met een UTP te verbinden, maar ben met dit soort dingen altijd wel nieuwsgierig waarom het dan niet werkt zoals het zou moeten. Maar mijn vermoeden is dat ook de TP er mee te maken zou kunnen hebben.. 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Als je apparatuur beide netwerken heeft opgeslagen kan hier best iets mis gaan. Zeker als het bereik van het modem verstoort wordt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic