1
Vraag
2
Reacties
Kallie

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Playstation 5 (PS5) - Valhalla - geen verbinding met Ubisoft Connect

Op mijn PS5 heb AC - Valhalla geïnstalleerd (PS5 versie), de laatste update is ook geïnstalleerd. In het opstart proces wil de game verbinding maken met Ubisoft Connect, in dat proces blijft hij hangen en krijg ik uiteindelijk de melding:

 

Kan geen verbinding maken met de server binnen de tijdslimiet (WV-109153-9)

 

Waardoor je de game niet kan spelen. 

 

PS5 is verbonden met internet, updates en youtube wordt prima afgespeeld, het is dus niet dat de PS niet met de router (en internet) kan verbinden, die connectie is goed (wel via wifi). In andere games ook geen problemen.

 

Opstelling is CB in router modus met twee deco M9 plus als AP. Bedraad is geen optie gezien de locatie in huis. Router staat in duo mode IPv6 en IPv4, mogelijk dat de oplossing daar zit om die naar only IPv4 te zetten? Heeft dat nog andere (nadelige) consequenties)?

 

Lijkt erop dat op een of andere manier UbiSoft connect niet benaderd kan worden of het verkeer retour niet binnen komt. Lopen andere mensen hier ook tegen aan? Of geen problemen met Valhalla op PS5? Iemand idee van mogelijk oplossing?

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kallie
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De oplossing gevonden, deze zat 'm om op de pc in te loggen in mijn ubisoft account. Daar kon ik onder accountmanagement het ubisoft account koppelen aan het PSN account. Dit zorgde ervoor dat ik bij het starten van Valhalla niet meer hoefde in te loggen bij Ubisoft (dat ging op de achtergrond automatisch). Daarna kon ik lekker spelen 🙂

Bekijk in context

2 Reacties 2
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

probeer eerst deze https://www.playstation.com/nl-nl/support/error-codes/ps5/wv-109153-9/ stappen even uit 

 

anders kan het modem naar IPv4 only laten zetten idd de oplossing zijn verders heeft het geen nadelen gezien er nog bijna geen websites zijn die alleen via ipv6 werken

een moderator kan jou modem op ipv4 only zetten

binnen 1 a 2 werkdagen komt er vanzelf een moderator langs het topic

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

Kallie
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De oplossing gevonden, deze zat 'm om op de pc in te loggen in mijn ubisoft account. Daar kon ik onder accountmanagement het ubisoft account koppelen aan het PSN account. Dit zorgde ervoor dat ik bij het starten van Valhalla niet meer hoefde in te loggen bij Ubisoft (dat ging op de achtergrond automatisch). Daarna kon ik lekker spelen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic