Playstation 4 problemen (geen goede verbinding)

Beste lezer, 

Ik heb sinds vrijdag 12 feb 2020, geen goeie internet meer op mijn telefoon en playstation 4, ik zal mijn probleem uitleggen:

Op mijn playstation 4 kan ik niet met mijn vrienden in een groep of party ik word naar paar seconden weer gelijk uitgegooid. Ik heb tijdens het spelen van sommige spellen geen lag maar bij andere ook weer wel. Het is natuurlijk vervelend dat je geen party kan joinen en groepen maken. Ik krijg de melding dat ik niet kan spreken met mijn party members vanwege een netwerkfout. Ook op mijn telefoon kan ik wel YouTube kijken zonder problemen, maar geen spelletje opstarten,dan krijg ik ook een netwerk fout in beeld. Constant verbindingsfout. Ik heb met een ziggo medewerker contact opgenomen die heeft mij zo goed mogelijk geprobeerd te helpen maar het mocht niet baten. Nu werd ik naar de community verwezen, misschien dat iemand mij hier kan helpen met dit vervelende probleem. 

Met vriendelijke groet tijn. 

Tijn22
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
12 Reacties 12

Mijn playstation 4 is trouwens met een internetkabel verbonden met een wifi booster van ziggo. 

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Tijn22, welkom hier! 

Wat teleurstellend dat je verbinding je zo in de steek laat, dat je niet meer normaal een spelletje kan spelen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is en ik help je dan ook graag een handje om dit aan te pakken. 

Als je de Playstation met de internetkabel aan LAN1 van het modem verbindt, hoe werkt het dan?

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Reacties
  • 212Oplossingen
  • 292Likes

Hoi marije, 

Inderdaad erg vervelend. 

Ik heb de playstation direct aangesloten op de modem, dit heeft niet geholpen. Dezelfde problemen bleven voorkomen, alleen heb ik het idee dat het probleem niet bij de playstation ligt,aangezien ik ook niet een programma kan terugkijken op de npo app via de wifi. Hetzelfde geld voor sommige applicaties op de telefoon.

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Check! Met een bekabelde verbinding zou het stabiel moeten werken. Dit doet het dus niet. Zou je eens foto's willen maken van je hoofdaansluiting en hoe het modem daarop is aangesloten? Dan puzzel ik graag verder met je mee. 

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Reacties
  • 212Oplossingen
  • 292Likes

Zodra ik thuis ben, zal ik u een privé bericht sturen met hoe de modem is aangesloten.

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat mag! Ik ben persoonlijk alleen niet iedere dag aanwezig op de Community en ben ook pas aankomende dinsdag pas weer aan het werk. Je mag de foto's ook gewoon hier sturen, dan wordt je sneller geholpen door mijn collega-moderators ;-).

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Reacties
  • 212Oplossingen
  • 292Likes

Aha okee, dat is duidelijk.

Mijn modem is aangesloten op een verlengsnoer, die is weer aangesloten is de geaarde stopcontact. Voor mijn idee lijkt het of er bepaalde servers niet meer opengaan of half waardoor dit probleem voorkomt, maar daar weten jullie meer over dan ik. 

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als er foto's van zijn, kunnen we dat net wat beter beoordelen. Ik heb er nu nog niet echt een beeld bij, gebaseerd op de beschrijving :-). 
Wat wel interessant is; je geeft aan dat je modem is aangesloten op een verlengsnoer. Hoe lang is dat snoer? Waar gaat die naar toe? Waar zit de hoofdaansluiting (AOP) van Ziggo in je woning? Als je dat goed in beeld kunt brengen als je strakjes thuis bent, help ik je met alle liefde verder!

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 1694Reacties
  • 212Oplossingen
  • 292Likes

IMG_20210220_103442.jpg

 hierbij de foto van mijn rommelige meterkast... 

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey Tijn22! 

Aan kabels geen gebrek in de meterkast! Waar ik niet helemaal uit kom, waar zit de coax kabel die naar je modem toe gaat aangesloten? 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 251Oplossingen
  • 518Likes

Hoi Mariska, die is aangesloten op de hoofdaansluiting. Hierbij een foto.

IMG_20210223_211603.jpg

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port 1 is aangesloten op het modem. 

Tijn22
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Reacties