Tijn22

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Playstation 4 problemen (geen goede verbinding)

Beste lezer, 

 

Ik heb sinds vrijdag 12 feb 2020, geen goeie internet meer op mijn telefoon en playstation 4, ik zal mijn probleem uitleggen:

 

Op mijn playstation 4 kan ik niet met mijn vrienden in een groep of party ik word naar paar seconden weer gelijk uitgegooid. Ik heb tijdens het spelen van sommige spellen geen lag maar bij andere ook weer wel. Het is natuurlijk vervelend dat je geen party kan joinen en groepen maken. Ik krijg de melding dat ik niet kan spreken met mijn party members vanwege een netwerkfout. Ook op mijn telefoon kan ik wel YouTube kijken zonder problemen, maar geen spelletje opstarten,dan krijg ik ook een netwerk fout in beeld. Constant verbindingsfout. Ik heb met een ziggo medewerker contact opgenomen die heeft mij zo goed mogelijk geprobeerd te helpen maar het mocht niet baten. Nu werd ik naar de community verwezen, misschien dat iemand mij hier kan helpen met dit vervelende probleem. 

 

Met vriendelijke groet tijn. 

 

 

21 Reacties 21
Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn playstation 4 is trouwens met een internetkabel verbonden met een wifi booster van ziggo. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Tijn22, welkom hier! 

Wat teleurstellend dat je verbinding je zo in de steek laat, dat je niet meer normaal een spelletje kan spelen. Ik kan mij voorstellen dat dit erg frustrerend is en ik help je dan ook graag een handje om dit aan te pakken. 

 

Als je de Playstation met de internetkabel aan LAN1 van het modem verbindt, hoe werkt het dan?

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi marije, 

 

Inderdaad erg vervelend. 

Ik heb de playstation direct aangesloten op de modem, dit heeft niet geholpen. Dezelfde problemen bleven voorkomen, alleen heb ik het idee dat het probleem niet bij de playstation ligt,aangezien ik ook niet een programma kan terugkijken op de npo app via de wifi. Hetzelfde geld voor sommige applicaties op de telefoon.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Check! Met een bekabelde verbinding zou het stabiel moeten werken. Dit doet het dus niet. Zou je eens foto's willen maken van je hoofdaansluiting en hoe het modem daarop is aangesloten? Dan puzzel ik graag verder met je mee. 

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zodra ik thuis ben, zal ik u een privé bericht sturen met hoe de modem is aangesloten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Dat mag! Ik ben persoonlijk alleen niet iedere dag aanwezig op de Community en ben ook pas aankomende dinsdag pas weer aan het werk. Je mag de foto's ook gewoon hier sturen, dan wordt je sneller geholpen door mijn collega-moderators ;-).

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aha okee, dat is duidelijk.

Mijn modem is aangesloten op een verlengsnoer, die is weer aangesloten is de geaarde stopcontact. Voor mijn idee lijkt het of er bepaalde servers niet meer opengaan of half waardoor dit probleem voorkomt, maar daar weten jullie meer over dan ik. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Als er foto's van zijn, kunnen we dat net wat beter beoordelen. Ik heb er nu nog niet echt een beeld bij, gebaseerd op de beschrijving :-). 
Wat wel interessant is; je geeft aan dat je modem is aangesloten op een verlengsnoer. Hoe lang is dat snoer? Waar gaat die naar toe? Waar zit de hoofdaansluiting (AOP) van Ziggo in je woning? Als je dat goed in beeld kunt brengen als je strakjes thuis bent, help ik je met alle liefde verder!

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

IMG_20210220_103442.jpg

 hierbij de foto van mijn rommelige meterkast... 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hey Tijn22! 

Aan kabels geen gebrek in de meterkast! Waar ik niet helemaal uit kom, waar zit de coax kabel die naar je modem toe gaat aangesloten? 

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mariska, die is aangesloten op de hoofdaansluiting. Hierbij een foto.

IMG_20210223_211603.jpg

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port 1 is aangesloten op het modem. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi Tijn, allereerst sorry voor de late reactie, zoals je merkt lopen we flink achter.

 

Er staat een hoop op de foto, maar het belangrijkste punt ontbreekt: de hoofdaansluiting.

Ik heb de kabel vanaf de versterker input proberen te volgen (maar zwart op zwart is lastig...), als je die volgt kom je (als het goed is) uit bij de hoofdaansluiting. Klopt het dat die kabel naar boven toe gaat?

 

Ik zie in het signaal tussen ons en je modem verder geen grote afwijkingen trouwens, dus ik denk dat de aansluiting wel goed zit.

 

Inmiddels heb je ook contact opgenomen met onze Klantenservice lees ik en staat er binnenkort een monteur bij je ingepland. Ik ben benieuwd of hij de oorzaak kan vinden!

 

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de foto van de hoofdaansluiting:

 

IMG_20210301_175930.jpg

De wifi is volgensmij ook niet het probleem, je kan gewoon niet met bepaalde servers connecten.

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De wifi is volgensmij ook niet het probleem, je kan gewoon niet met bepaalde servers connecten.

 

Nee de wifi is niet het probleem, aangezien de bekabelde verbinding ook problemen geeft, maar ik kan nog geen verband vinden tussen de diensten/servers die niet werken.

 

Je hebt het over de NPO Start app die niet goed werkt terwijl Youtube wel werkt. Beide zijn video streams die niet heel erg afhankelijk zouden moeten zijn van een hele constante verbinding. Ze bufferen immers een stuk vooruit, dus als de verbinding heel even wegvalt zal je dat niet meteen merken.

Terwijl een multiplayer game constante communicatie vereist, je moet immers op elk moment weten wat de bewegingen van de tegenstanders zijn en de server wil op elk moment weten wat jij doet. Als daarbij de verbinding heel even hapert ervaar je meteen lag of zelfs een disconnect.

 

Gezien je problemen met games (terwijl youtube wel werkt) zou ik als eerste denken aan korte onderbrekingen door signaalproblemen tussen het modem en onze centrale, maar daar zie ik dus geen afwijkingen in. (Een monteur kan dat nog beter onderzoeken.)

 

Heb je meer voorbeelden van diensten/servers die niet goed werken én ook van diensten/servers die wel goed werken?

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klinkt allemaal logisch, nog meer voorbeelden even denken,

 

Spelletjes voor op de telefoon starten wel op maar dan krijg je gelijk melding verbinding verbroken.

 

Tplink kastje op zolder kan geen verbinding maken. 

 

 

Apps op de tv of telefoon Netflix en videoland bijvoorbeeld doen het ook gewoon.

 

En dan tijdens het gamen als je af en toe blijft proberen lukt het in een potje te komen, en dan is de ping beter dan ooit, maar dan krijg je gelijk weer een melding van, kan geen verbinding maken met de server. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Ik heb de verbinding tussen jouw modem en onze centrale de afgelopen dagen nauwkeurig gemeten, maar daar zit geen enkele hapering of afwijking in. De oorzaak moet daarbuiten liggen, tussen het modem en de apparatuur in huis of ergens voorbij de centrale.

 

"Tplink kastje op zolder kan geen verbinding maken."

Dit is bijvoorbeeld een lokaal probleem, tussen het modem en het apparaat.

 

"Op mijn playstation 4 kan ik niet met mijn vrienden in een groep of party ik word naar paar seconden weer gelijk uitgegooid. Ik heb tijdens het spelen van sommige spellen geen lag maar bij andere ook weer wel."

Dit kan lokaal zijn, maar kan ook ver voorbij de centrale veroorzaakt worden.

 

Noem eens een paar spellen waar je problemen mee hebt, van gameservers is vaak online wel bekend welke (ip-)adressen daarbij horen. Als we een server te pakken hebben waar jij altijd problemen op ervaart kunnen we de verbinding naar die server (ook voorbij de centrale) goed onderzoeken met bijvoorbeeld Pingplotter.
Liefst doen we zo'n zelfde meting naar een server waar je geen problemen mee ervaart om de verschillen tussen de twee goed te kunnen zien.

Tijn22
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spellen op de playstation zoals

Rocket League:

Kan dan geen groep maken met mijn vrienden en potje zoeken ook niet, soms heel af en toe kom je er doorheen en zit je in een potje en dan speel je op 20 ping. 

 

Fortnite : ook vaak geen mogelijkheid om een game te starten, maar als je er een keer in zit, heb je de hele tijd lag en blijft je poppetje stil staan.

 

Call of duty games: komt niet in een potje, want kan geen verbinding maken met server.

 

Clash of clans op de telefoon krijg ik hele tijd melding kan geen verbinding maken met de server. 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hm, ik heb niet van alle games de adressen kunnen vinden. Maar zowel Fortnite als Clash of Clans maken gebruik van Amazon servers:

qosping-aws-eu-west-3.ol.epicgames.com (52.47.107.154)
gamea.clashofclans.com (52.90.3.254)

 

Wellicht zit er een probleem tussen jou en Amazon, ergens in het netwerk (van Ziggo of daarbuiten). Kun je met Pingplotter of WinMTR eens een testje laten lopen naar beide bovenstaande adressen én een testje naar bijvoorbeeld www.google.com ter vergelijking? Je kunt screenshots van de resultaten hier delen.

Uitgelicht topic