Goedenavond!
Na vele topics te hebben gelezen, contact te hebben gehad met een medewerker via de chat en zelf dingen uitgezocht te hebben, blijf ik mijn probleem houden.
Ik ben pas sinds kort bij Ziggo en over het algemeen is het allemaal aardig. Echter ervaar ik veel problemen met mijn PlayStation. Waar ik eerder nog af en toe problemen met het netwerk had, krijg ik op dit moment helemaal geen verbinding meer. De ene keer krijg ik "failed” bij PlayStation Network Sign-in en de andere keer bij Internet Connection. Gevolgd door hoe dan ook dezelfde foutcode: NW-31201-7. De door mij gevonden oplossingen hier, zijn helaas geen oplossingen voor dit probleem. Ik blijf het houden.
Uiteraard heb ik alle standaard dingen wel gedaan, zoals het opnieuw opstarten. Nadat ik mijn modem opnieuw had opgestart, kreeg ik welgeteld één minuut verbinding om er vervolgens weer uit gegooid te worden. Ik ben niet extreem technisch ingesteld, maar weet meestal mijn problemen zelf wel op te lossen. Helaas kom ik op dit moment echt niet verder en blijft het probleem bestaan, ongeacht wat ik doe. Ik ben altijd aangesloten met de LAN-kabel, maar ook op Wi-Fi krijg ik dezelfde foutmelding. Via mijn hotspot krijg ik wel verbinding. Er gaat dus iets via Ziggo mis.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Opnieuw contact gehad met een medewerker via de chat. Ik vond het eigenlijk belachelijk dat ik werd afgescheept met een 'kijk maar in het forum en zoek het maar uit’. Kon de eerste medewerkster misschien niet zoveel aan doen, ze zal er zelf mogelijk niet zoveel over hebben geweten, maar dit is mijns inziens een probleem dat bij Ziggo vandaan komt. Enfin, de betreffende medewerker heeft met mij meegekeken en mijn IP van IPv6 aangepast naar IPv4 (of iets dergelijks). Door een openstaande bestelling, die allang binnen is, kan dit niet direct verwerkt worden. Binnen 24 uur moet het opgelost zijn. Ik zal dan ook laten weten of dit mijn probleem met de PlayStation heeft opgelost.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Opnieuw contact gehad met een medewerker via de chat. Ik vond het eigenlijk belachelijk dat ik werd afgescheept met een 'kijk maar in het forum en zoek het maar uit’. Kon de eerste medewerkster misschien niet zoveel aan doen, ze zal er zelf mogelijk niet zoveel over hebben geweten, maar dit is mijns inziens een probleem dat bij Ziggo vandaan komt. Enfin, de betreffende medewerker heeft met mij meegekeken en mijn IP van IPv6 aangepast naar IPv4 (of iets dergelijks). Door een openstaande bestelling, die allang binnen is, kan dit niet direct verwerkt worden. Binnen 24 uur moet het opgelost zijn. Ik zal dan ook laten weten of dit mijn probleem met de PlayStation heeft opgelost.
Uiteraard niet zeker maar zeer mogelijk moet je enige “port forwarding” opzetten. Er zijn een aantal standaard netwerk poorten die door PSN (PlayStation Network) worden gebruikt en als je Playstation die niet kan gebruiken kan dat tot problemen leiden. Zie ook hier:
https://gamefaqs.gamespot.com/boards/691087-playstation-4/71487279
Controleer ook even je verbinding op de Playstation en kijken wat hij aangeeft als NAT verbinding.
Uiteraard is dit gissen aan mijn kant.
Beperken de connectie problemen zich enkel tot de playstation of zijn er ook andere computers (smartphones / tablets?) die wel (of ook geen) verbinding kunnen maken? Dat zou ook e.e.a. uit kunnen sluiten.
Hey @Lisette1991 . Welkom hier!
Hoe gaat het nu? 🙂
Hi! Bedankt voor het meedenken. Het wijzigen van IPv6 naar IPv4 lijkt inderdaad de oplossing te zijn geweest. Ik heb sindsdien geen problemen meer ervaren. Ik had zelf al veel geprobeerd, port forwarding was echter niet mogelijk vanwege de IPv6 instellingen. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de eerste dame mij afscheepte dat ik het zelf maar moest uitzoeken hier in het forum. Dit was immers niet eens een oplossing die ik zelf had kunnen oplossen. Ik heb de oplossing uiteindelijk wel zelf aangedragen bij mijn tweede chat. De betreffende medewerker heeft het toen voor mij aangepast. Excuses dat het wat langer duurde met de terugkoppeling. Ik lijk inlogproblemen te hebben via mijn telefoon.
Jammer dat er niet verder gekeken werd naar je probleem.
Overstap naar IPv4-only is een blinde workaround die kan werken.
Of het noodzakelijk was? Maakt niet uit. Jij bent ermee geholpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.