Vraag
Reacties
Oplossing
juanj
Level 11

Planning Giganet Brabant (Rijen)

@Ziggo 

Is er een schatting wanneer GigaNet in Rijen komt?

We vallen normaal onder de regio Tilburg, maar nu ineens niet meer

Tilburg heeft nu Giganet, maar Rijen niet.

Had vorig jaar rond deze tijd ook deze vraag gesteld, maar nooit een concreet antwoord gekregen.

Kan helaas ook niet reageren op dat topic, iz een status update. (archief )

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi
Level 20

Gilze-Rijen is toch een zelfstandige gemeente? Niet dat dit voor het uitrollen van het Giganet veel uitmaakt. 

Wat wel mee kan spelen is het punt of Tilburg fUpc is en Gilze-Rijen fZiggo het is mij namelijk opgevallen dat de UPC gebieden eerst Giganet kregen daarna de Ziggo gebieden. Hier heeft het een klein half jaar geduurd na uitschakelen van de FM via de kabel. In juni ging de analoge radio uit en in november was gigabit beschikbaar

Gevonden apart dat Rijen los van Gilze wordt genoemd.

In ieder geval al is er een planning bekend zal dat niet bekend worden gemaakt. Ik kwam er bij toeval achter dat Gigabit beschikbaar was, door de VodafoneZiggo pagina te bezoeken of zelfs door de bestelpagina.

Bekijk in context

0 Kudos
11 Reacties 11
RoWi
Level 20

Gilze-Rijen is toch een zelfstandige gemeente? Niet dat dit voor het uitrollen van het Giganet veel uitmaakt. 

Wat wel mee kan spelen is het punt of Tilburg fUpc is en Gilze-Rijen fZiggo het is mij namelijk opgevallen dat de UPC gebieden eerst Giganet kregen daarna de Ziggo gebieden. Hier heeft het een klein half jaar geduurd na uitschakelen van de FM via de kabel. In juni ging de analoge radio uit en in november was gigabit beschikbaar

Gevonden apart dat Rijen los van Gilze wordt genoemd.

In ieder geval al is er een planning bekend zal dat niet bekend worden gemaakt. Ik kwam er bij toeval achter dat Gigabit beschikbaar was, door de VodafoneZiggo pagina te bezoeken of zelfs door de bestelpagina.

0 Kudos
juanj
Level 11
Topicstarter

Met snelheidsverhogingen liepen we altijd gelijk met Tilburg, en volgensmij zaten we ook altijd vast aan een knooppunt of server in Tilburg.

dan zat er bv de naam ”tilburg” in een adres bij een traceroute of ping

geen idee hoelang FM eraf is hier, paar maanden denk ik

0 Kudos
RoWi
Level 20

Dat is goed mogelijk dat er zoals dat heet een AS in Tilburg wordt gebruikt.

De analoge radio is blijkbaar in oktober 2021 uitgezet in die regio.

In ieder geval loopt het uitzetten van analoge radio niet helemaal gelijk met het beschikbaar komen van giganet, er ging bij ons in een groter gebied radio uit dan dat het giganet beschikbaar kwam.

0 Kudos
juanj
Level 11
Topicstarter

Ik zat ook al te zoeken, maar kan niet vinden per wanneer precies de FM uitgezet is.

Las alleen dat het bericht uit oktober, over heel Brabant zonder FM

Met jou tijdspad, zouden we dan rond april giganet kunnen krijgen?

0 Kudos
RoWi
Level 20

@juanj  schreef:

Met jou tijdspad, zouden we dan rond april giganet kunnen krijgen?

Dat is mogelijk, het kan ook eerder worden. Voor het Giganet moet er meer fysiek worden veranderd, Ziggo had net als Zeelandnet destijds prima in het hele gebied analoge radio en TV tegelijk uit kunnen zetten. De huidige manier is dan iets dragelijker als alle klanten meer dan een jaar op het beschikbaar worden Gigabit zou moeten wachten zou dat zeker tot nog meer ongeduld leiden. Als ik reken vanaf het uitzetten van analoge TV zit er meer tijd tussen, dat is hier in januari 2020 al uitgezet.

Voor Tilburg en Rijen vind ik twee data voor het uitzetten van analoge tv April en September.

Waar het op neer komt er zal best een planning zijn, maar het wordt pas bekend gemaakt als het fysieke werk klaar is.

0 Kudos
juanj
Level 11
Topicstarter

Voorbereiding Giganet?

mail van Ziggo

……..

Binnenkort werken we bij u in de buurt aan de straatkasten
Onze monteurs plaatsen op maandag 31 januarinieuwe apparatuur. Hierdoor wordt uw Ziggo verbinding twee keer onderbroken.……..

Wat het u oplevert
Na de werkzaamheden werkt voor u alles weer zoals het hoort. En omdat de behoefte om snel en betrouwbaar data uit te wisselen snel groeit, werken we aan nieuwe technologie en bouwen we verder aan ons krachtige netwerk: GigaNet.….

juanj
Level 11
Topicstarter

@Alex 

Kunnen jullie dit bevestigen? 

Is dit onderhoud te interpreteren als Giganet beschikbaarheid binnenkort? (Rijen)

0 Kudos
RoWi
Level 20

Ja, zo kan je dat interpreteren. Zo ging het hier ook.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ook hier in Roosendaal was een maand na de werkzaamheden nieuwe apparatuur ineens 1 Gigabit beschikbaar.

Dat het in de wijk aangepast wordt kan de laatste stap zijn, maar ook de aanlevering vanuit Ziggo moet mogelijk nog in orde worden gemaakt, er zitten nog een paar steeds grote wordende kasten tussen.

Soms merk je dat ook, dat er gewerkt wordt en zie je dat in de tijdelijk andere modem waarden.

Dan volgen er nog wat testen om zeker te zijn dat alles goed werkt.

Een exact tijdsstip is niet te geven, soms sneller soms wat langer.

0 Kudos
juanj
Level 11
Topicstarter

En sinds vandaag kan ik Giganet krijgen.. wel jammer dat er geen melding gemaakt is, dat Giganet nu beschikbaar is. Heeft dus 5 maanden geduurd.

sebas14
Level 11

Hier duurde het ruim anderhalf jaar na het ombouwen van de straatkasten voordat GigaNet beschikbaar was. Toen kregen we hier een krantje van Ziggo huis aan huis bezorgd. Dus dan is het bij jou al lekker snel. Veel plezier ermee 😀