Heb de hoofd tplink pod in de meterkast
en 2 tp links in de woonkamer
is dit te veel? Ik heb het idee dat ze elkaar tegen werken
aansluitingen
Tv nextbox. 2telefoons 1 tablet en een chromebook
Opgelost! Ga naar oplossing.
@g.haak schreef:1unit in de meterkast ong 12 meter van de units 2 muren 1 beton 1gips muur...
Misschien is is de afstand ( van 12 meter ) tussen de master Deco en het andere dichtstbijzijnde station, iets te ver, als daar veel/grote obstakels tussen zitten.
In de app kan u ( inderdaad @RoWi. ) controleren hoe sterk de onderling ( = backhaul ) wifi verbinding is.
Mocht het onderlinge wifi signaal te zwak worden, dan heeft dit natuurlijk direct gevolgen voor uw internet snelheid via de Deco's.
U zou eventueel een station als tussen station kunnen gebruiken, waardoor het station in de kamer misschien dan wel weer wat centraler kan staan.
Als u iets gaat schuiven met de Deco's, dan daarna de "Netwerk optimalisatie' uitvoeren. Gaat u veel veranderen, dan is misschien een gehele reset van de set beter/sneller.
Meestal is 1 Deco station per kamer voldoende, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wáár het station staat in die kamer en de vorm van de kamer.
Persoonlijk vind ik het niet nodig, om de maximaal haalbare wifi internet snelheid te halen. 100Mb is voor standaard internet gebruik meer dan voldoende, dus vind ik dat ook een mooi richtgetal voor wifi ( maar m'n Deco set levert zonder problemen de maximale snelheid 😉 ).
In welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemorgen,wat geeft u het idee dat ze elkaar tegenwerken?
Hoeveel vierkante meter moet er worden bestreken, met wifi toegangspunten is minder vaak meer(beter). Een centraal geplaatste wifi punt kan een woonkamer van zeg 12*5 prima van signaal voor zien. Twee Deco units niet centraal geplaatst kunnen ook buiten dekking geven. Als de twee units in de woonkamer niet bedraad zijn verbonden met de 1e Deco zijn voor een goede onderlinge verbinding die twee niet verkeerd mits niet te dicht bijelkaar.
Als de meterkast ook nog een flink bereik geeft in je woonkamer en de beide andere pods hebben ook een goed bereik in de woonkamer, dan zou het wel eens iets te veel van het goede kunnen zijn.
@g.haak Wat ervaar je precies? Dan kunnen anderen die meer weten van de pods, dan ik, je op weg helpen.
1unit in de meterkast ong 12 meter van de units 2 muren 1 beton 1gips muur
units staan ong 6 m uitelkaar
regelmatig komt het voor dt telefoons en of tablet /chromebook geen verbinding hebben dit duurt ong 1 ot 2 min daarna weer goed
met de tv en nextbox geen problemen
Tussen het basis station en de dichtstbijzijnde unit in de kamer zit een afstand van 12 meter en een betonnen muur?
Hoe zijn de twee units in de woonkamer verbonden bedraad of draadloos? Ik vermoed draadloos en dan zou één van beide units dichter bij de hoofd box geplaatst moeten worden.
De TV en de Next zijn deze bedraad verbonden?
Het leest als een dekkings probleem en niet zozeer als een interferentie probleem.
Persoonlijk zou ik de hoofd Deco unit uit de meterkast halen en in de woonkamer plaatsen. Afhankelijk hoe u zaken heeft aangesloten is er geen reden dat hoofdstation op te sluiten in de meterkast.
Het probleem is dat ik geen internetkabel in de woonkamer heb
er zitten 2 deuren en een gipswand tussen de hoofddeco en de volgende in de kamer ong 12m
heb 2 tplink deco,s inde woonkamer mijn vraag is of er met 1 kaworden voldtaan
@Pasi is hier mischien nodig, die kent dit product beter.
Als ik het goed heb zou in de app van de Deco units de onderlinge verbinding sterkte kunnen aflezen.
In theorie kan zoals ik eerder schreef 1 Deco unit in de woonkamer genoeg zijn dan moet deze wel een goede verbinding maken met de master unit.
@g.haak schreef:1unit in de meterkast ong 12 meter van de units 2 muren 1 beton 1gips muur...
Misschien is is de afstand ( van 12 meter ) tussen de master Deco en het andere dichtstbijzijnde station, iets te ver, als daar veel/grote obstakels tussen zitten.
In de app kan u ( inderdaad @RoWi. ) controleren hoe sterk de onderling ( = backhaul ) wifi verbinding is.
Mocht het onderlinge wifi signaal te zwak worden, dan heeft dit natuurlijk direct gevolgen voor uw internet snelheid via de Deco's.
U zou eventueel een station als tussen station kunnen gebruiken, waardoor het station in de kamer misschien dan wel weer wat centraler kan staan.
Als u iets gaat schuiven met de Deco's, dan daarna de "Netwerk optimalisatie' uitvoeren. Gaat u veel veranderen, dan is misschien een gehele reset van de set beter/sneller.
Meestal is 1 Deco station per kamer voldoende, maar dat is natuurlijk afhankelijk van wáár het station staat in die kamer en de vorm van de kamer.
Persoonlijk vind ik het niet nodig, om de maximaal haalbare wifi internet snelheid te halen. 100Mb is voor standaard internet gebruik meer dan voldoende, dus vind ik dat ook een mooi richtgetal voor wifi ( maar m'n Deco set levert zonder problemen de maximale snelheid 😉 ).
In welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).
Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AP mode de enige juiste mode. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.
Heb de decoset gereset en 1deco bij de meterkast en 1inde woonkamer gel
plaatst
Tot nu toe gaat het een stuk beter
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.