In jet menu van de modem zit een mogelijkheid om een ping uit te voeren.
Zie: http://192.168.178.1/?tool_ping&mid=Ping
Mijn internet problemen lijken verholpen maar ik krijg nog steeds slechte resultaten via de ping vanuit de modem.
Trap er eens 100 af en vergelijk dat eens met een ping vanuit CMD.
Ik twijfel inmiddels erg aan de betrouwbaarheid van die tool.
Is hier iets over bekend?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Dbn,
We hebben het probleem kunnen reproduceren op enkele Arris Connectboxen en hebben dit intern doorgezet. Hopelijk wordt het snel opgelost, bedankt voor je oplettendheid en melding!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
beter deze https://www.pingplotter.com via een pc of laptop laten draaien wel bekabeld op de modem aansluiten
of ping uitvoeren via cmd
ping google.nl -t
Ja, ik ken de alternatieven. Maar dat is niet mijn vraag/opmerking. Ziggo levert een modem met daarin een functie. Als die deugt dan ga je een klanten op het verkeerde been zetten, dat leidt potentieel tot misverstanden, vragen bij service/helpdesk, onnodige inzet van monteurs, verkeerde diagnoses.
Lijkt me dat Ziggo daar eens naar moet kijken.
Hi @Dbn!
Wat fijn dat je je bevindingen met ons deelt. Ik had hier nog niet eerder over gehoord dus ik ben aan het testen geslagen en ik zie ook dat de resultaten niet overeen komen. Ik zet het voor je door naar de juiste afdeling! In de tussentijd wil ik je aanraden om te vertrouwen om CMD.
Als we terugkoppeling krijgen dan zullen we dit aan je laten weten in jouw topic.
Hi @Dbn,
We hebben het probleem kunnen reproduceren op enkele Arris Connectboxen en hebben dit intern doorgezet. Hopelijk wordt het snel opgelost, bedankt voor je oplettendheid en melding!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.