1
Vraag
2
Reacties
Dbn

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ping vanuit de modem betrouwbaar?

In jet menu van de modem zit een mogelijkheid om een ping uit te voeren. 

Zie: http://192.168.178.1/?tool_ping&mid=Ping

Mijn internet problemen lijken verholpen maar ik krijg nog steeds slechte resultaten via de ping vanuit de modem.

Trap er eens 100 af en vergelijk dat eens met een ping vanuit CMD. 
Ik twijfel inmiddels erg aan de betrouwbaarheid van die tool. 

Is hier iets over bekend?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Dbn,

 

We hebben het probleem kunnen reproduceren op enkele Arris Connectboxen en hebben dit intern doorgezet. Hopelijk wordt het snel opgelost, bedankt voor je oplettendheid en melding!

Bekijk in context

4 Reacties 4
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

beter deze https://www.pingplotter.com via een pc of laptop laten draaien wel bekabeld op de modem aansluiten

of ping uitvoeren via cmd 

ping google.nl -t

 

Dbn
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja, ik ken de alternatieven. Maar dat is niet mijn vraag/opmerking. Ziggo levert een modem met daarin een functie. Als die deugt dan ga je een klanten op het verkeerde been zetten, dat leidt potentieel tot misverstanden, vragen bij service/helpdesk, onnodige inzet van monteurs, verkeerde diagnoses.

 

Lijkt me dat Ziggo daar eens naar moet kijken. 

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hi @Dbn

Wat fijn dat je je bevindingen met ons deelt. Ik had hier nog niet eerder over gehoord dus ik ben aan het testen geslagen en ik zie ook dat de resultaten niet overeen komen. Ik zet het voor je door naar de juiste afdeling! In de tussentijd wil ik je aanraden om te vertrouwen om CMD. 

Als we terugkoppeling krijgen dan zullen we dit aan je laten weten in jouw topic.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Dbn,

 

We hebben het probleem kunnen reproduceren op enkele Arris Connectboxen en hebben dit intern doorgezet. Hopelijk wordt het snel opgelost, bedankt voor je oplettendheid en melding!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic