MBroek

Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ping spikes op PS5

Beste,

 

De afgelopen jaren heb ik al meerdere keren last gehad van een slechte bekabelde verbinding met enorme pingspikes, wat vooral merkbaar is tijdens het gamen op de PS5.

Nu was dit probleem in april van 2022 verholpen, echter is het sinds een aantal weken weer volledig terug.

 

Tijdens het gamen ontstaan er enorme pingspikes (zie screenshot van PingPlotter), de PS5 is verbonden via een internetkabel en alle aansluitingen etc zijn de afgelopen jaren meerdere keren bekeken en vervangen.

 

Ik heb dus werkelijk geen idee waar de problemen weer opeens vandaan komen, helemaal gezien het feit dat het een tijdje prima heeft gewerkt.

 

Hoe dit op te lossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Hi @MBroek,

Sorry voor het lange wachten! Toevallig dat je nu weer bij mij uit komt. Er is een extra analyse gedaan op het netwerk in je omgeving. Naar het lijkt is de totale netwerkcapaciteit in jouw regio niet voldoende. Ik heb vraag uitgezet richting planning om te weten te komen wanneer jouw regio wordt geüpgraded. 

Om de directe problemen op te lossen stuur ik je een nieuw modem welk DOCSIS 3.1 ondersteunt. Je huidige modem doet DOCSIS 3.0. Het voordeel van dit nieuwe modem is dat hij meer down en upstream verbindingen kan maken waardoor je een stabielere verbinding zou moeten hebben.

Dit nieuwe modem ontvang je in de komende dagen via PostNL. 

Bekijk in context

31 Reacties 31
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

is er nadat het vorige topic is gesloten nog iets veranderd het coax netwerk ?

 

kun je een printscreen van de down en upstream maken

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Ik weet niet wat je precies bedoeld, maar zoals ik al aangaf is er niks veranderd in de aansluitingen en/of verbindingen. In huis is dus niks veranderd.

Ik heb de down- en upstream printscreens bijgevoegd.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

bedoelde idd de aansluitingen,

 

de down en upstream zien er prima uit,

wel moeten de post RS errors zo dicht mogelijk bij 0 blijven het liefst op 0 maar gezien het niet mega veel oploopt zou dat geen probleem mogen zijn,

 

een moderator komt binnen 2 a 3 werkdagen langs het topic zij kunnen de lijn monitoren km te kijken waar het mis gaat,

 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Inmiddels al ruim een week geleden en nog niks gehoord. Problemen zijn nog steeds aanwezig.

Zeer vervelend.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

door drukte kan het langer dan normaal duren voor een moderator langs het topic komt,

maar een week is idd wel

erg lang

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @MBroek, excuses voor het lange wachten! Gamen met ping spikes is natuurlijk niet de bedoeling. Zoals @anoniemforum al aangeeft zie ook ik geen directe bijzonderheden in het signaal. Maak je gebruik van een eigen router of is de PS5 direct verbonden met ons modem? Mocht dat laatste nog niet het geval zijn dan wil ik je vragen om dat eens te testen. 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

De PS5 is direct verbonden met jullie modem. Ik heb geen eigen router.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @MBroek ,
 

Een directe verbinding is vaak de beste situatie. Aangezien we niets bijzonders zien in het signaal ben ik toch benieuwd of je dit probleem ook ervaart op andere apparaten. Of met deze Playstation op een andere locatie. Zo kun je eenvoudig uitsluiten of het probleem mogelijk uit de game servers wordt veroorzaakt.

Ik ben ook wat op zoek naar wat meer informatie hierover. Bij welk online spel ervaar je dit probleem? Wil je ook eens kijken of je deze problemen juist ervaart tijdens bijvoorbeeld multiplayer of singleplayer momenten? 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Tijdens het gamen merk ik de problemen, maar ik heb dus een PingPlotter naar Google laten lopen via mijn laptop (zie bijgevoegde screenshots) en hierop zie je de problemen ook overduidelijk terug.

 

Het ligt dus niet aan de PS5 of een van de spellen (FIFA en COD voornamelijk).

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Bedankt voor je reactie! In de afbeelding over PingPlotter zie ik dat je in de avond problemen ervaart. Het is lastig om de oorzaak vast te stellen gezien de signaalwaarden van het modem goed zijn. Ervaar je de pingspikes alleen in de avond, of ook op andere momenten zoals de ochtend / middag? 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Het is niet tijds specifiek. Het ene moment is het redelijk goed en het andere moment is het dramatisch. Ik vind het vrij apart dat de signaalwaarden van het modem goed zijn, waar kan het dan aanliggen?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het zou ook veroorzaakt kunnen worden door drukte op de servers of in de wijk zelf 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Dat zou kunnen ja, ben benieuwd wat hier aan gedaan gaat worden dan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

PingPlotter resultaten zijn rechtstreeks ping naar Google, kun je ook een een andere locatie pingen bijvoorbeeld www.ziggo.nl,

 

staat de connectbox in router mode of gebruik je een eigen router. met de connectbox in bridge mode ?

 

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Wanneer de problemen weer optreden zal ik een andere locatie pingen.

Ik gebruik geen eigen router, dus ik neem aan dat de connectbox in router mode staat. Waar kan ik dit eventueel nog checken?

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

in dat geval staat de connectbox idd in router mode,

bij router mode brand het lampje voorop de connectbox wit

MBroek
Topicstarter
Level 5
  • 89Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Dat is inderdaad het geval.

Vraag me wel weer af waar de moderators zijn gebleven, al bijna 3 weken bezig en nog geen steek verder..

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt vanzelf langs het topic door drukte kan het langer duren dan normaal

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Hi @MBroek,

Sorry voor het lange wachten! Toevallig dat je nu weer bij mij uit komt. Er is een extra analyse gedaan op het netwerk in je omgeving. Naar het lijkt is de totale netwerkcapaciteit in jouw regio niet voldoende. Ik heb vraag uitgezet richting planning om te weten te komen wanneer jouw regio wordt geüpgraded. 

Om de directe problemen op te lossen stuur ik je een nieuw modem welk DOCSIS 3.1 ondersteunt. Je huidige modem doet DOCSIS 3.0. Het voordeel van dit nieuwe modem is dat hij meer down en upstream verbindingen kan maken waardoor je een stabielere verbinding zou moeten hebben.

Dit nieuwe modem ontvang je in de komende dagen via PostNL. 

Uitgelicht topic