Hallo Ziggo Community,
Ik zit sinds vorig jaar Februari met een probleem. In de avond uren (meestal tussen 8 en 12) krijg ik enorme ping spikes tijdens het gamen. Soms duurt het maar één minuut maar soms ook een half uur lang. Er draaien verder geen programma's/downloads in de achtergrond tijdens het gamen.
Ook heeft het verder niks met wifi te maken aangezien mijn PC op kabel is aangesloten.
Er zijn al 3 verschillende monteurs langs geweest en het volgende is al geprobeerd/vervangen:
-2x Nieuw modem (momenteel een business modem van Ziggo UBC1318ZG met laatste nieuwe software)
-Nakijken en vervangen kabels van hoofdaansluiting (zie foto)
-Nieuwe Cat6 kabels
-Windows opnieuw geïnstalleerd
-Op meerdere apparaten testen, maar precies tegelijk ping spikes op random momenten in de avond (PC + PS5 + laptop)
-Veel ping tests gedaan (zie screenshots)
Het probleem blijft apart aangezien na middernacht de problemen volledig weg zijn. Zelf zat ik te denken aan teveel traffic op bepaalde tijden maar dit heeft de wifi crew nagekeken en schijnt niet het probleem te zijn.
Er is ook contact geweest met de wifi crew maar zelfs hun kwamen er niet uit. Ik heb zelf niet zoveel verstand van modems etc. maar wilde toch een gokje wagen hier.
Alvast bedankt voor jullie reactie/hulp!