Hallo Ziggo Community,
Ik zit sinds vorig jaar Februari met een probleem. In de avond uren (meestal tussen 8 en 12) krijg ik enorme ping spikes tijdens het gamen. Soms duurt het maar één minuut maar soms ook een half uur lang. Er draaien verder geen programma's/downloads in de achtergrond tijdens het gamen.
Ook heeft het verder niks met wifi te maken aangezien mijn PC op kabel is aangesloten.
Er zijn al 3 verschillende monteurs langs geweest en het volgende is al geprobeerd/vervangen:
-2x Nieuw modem (momenteel een business modem van Ziggo UBC1318ZG met laatste nieuwe software)
-Nakijken en vervangen kabels van hoofdaansluiting (zie foto)
-Nieuwe Cat6 kabels
-Windows opnieuw geïnstalleerd
-Op meerdere apparaten testen, maar precies tegelijk ping spikes op random momenten in de avond (PC + PS5 + laptop)
-Veel ping tests gedaan (zie screenshots)
Het probleem blijft apart aangezien na middernacht de problemen volledig weg zijn. Zelf zat ik te denken aan teveel traffic op bepaalde tijden maar dit heeft de wifi crew nagekeken en schijnt niet het probleem te zijn.
Er is ook contact geweest met de wifi crew maar zelfs hun kwamen er niet uit. Ik heb zelf niet zoveel verstand van modems etc. maar wilde toch een gokje wagen hier.
Alvast bedankt voor jullie reactie/hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Yeroen1 De netwerkproblemen in de wijk zijn op 30 mei 2022 opgelost, en na deze datum zie het signaal (SC-QAM en OFDM) er verder prima uit. Ook de capacititeit is hier in orde. Ik begrijp alleen uit jouw bericht dat je nog wel problemen constateert. Natuurlijk willen we dit graag verder met je onderzoeken en oplossen. Kun je aangeven op welke recente data en tijdstippen je last hebt gehad? Ik laat in tussentijd een nieuwe nauwkeurige meting lopen van een aantal dagen om de verbinding te blijven monitoren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.