JeroenWinkel

Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Ping spikes en packet loss.

Ik kwam laatst langs dit topic : https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Instabiel-internet-ping-spikes-en-packet-loss/m-p/808401#M727...

 

en ook ik heb last van ping spikes en packet loss tijdens het gamen dus ik ben toen in de ziggo app gaan vragen of zij iets konden zien op mijn lijn. Toen kreeg ik de reactie dat er ruis te zien was en fouten in het binnenkomende signaal. Er werd aangeraden om even een modem reset te doen en als dat niet zou helpen dan weer de ziggo support berichten. Jammer genoeg heeft de reset weinig gedaan maar toen ik weer in de support er naar vroeg kreeg ik iemand anders die mij vertelde dat er niks aan de hand is met mijn lijn. Dus vandaar dat ik hier kom om even te dubbel checken. Dit is na 4 en een half uur online.

200 Reacties 200
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Er is inderdaad een flinke ruis door instraling van 5G zichtbaar in de downstream. Verder is het vermogen in de upstream vrijwel maximaal, wat mogelijk de TR-069 errors veroorzaakt.

 

Het AOP (TRAS-1000) is verouderd en wordt kosteloos vervangen door een monteur.

 

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Top, ga ik gelijk even een afspraak maken! Bedankt voor de snelle reactie ! 🙂

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

waaraan zou ik zelf kunnen zien of het wel goed is na de monteur is geweest ? of zal ik voor de zekerheid nadat die is geweest hier weer een foto plaatsen met de nieuwe info

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Zodra de monteur is geweest en het AOP vervangen is, dan even het modem opnieuw opstarten indien niet door de monteur gedaan. Tenslotte na 1-2 uur opnieuw de DS/US-gegevens plaatsen. Dan kunnen we zien of de ruis niet meer aanwezig is.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@tobiastheebe  Hierbij de nieuwe waardes nadat de monteur is geweest (2 dagen online geweest na nieuwe aop en reboot modem)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Dat ziet er prima uit! Er is nog een kleine hoeveelheid ruis zichtbaar maar dit zou geen problemen moeten geven.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Het internet voelt ook een stuk stabieler tijdens het gamen nu. Zijn er nog extra dingen die ik zelf zou kunnen doen om ook dat laatste beetje ruis proberen eruit te krijgen ?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vermoedelijk ontstaat dat in het TV-gedeelte. In eerste instantie zou ik de kabel tussen de splitter en versterker vervangen. Dit is hetzelfde type kabel als tussen splitter en modem (IEC/F).

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Heeft u toevallig een naam of een linkje naar een goede kabel ? Ik zit te kijken naar een delock kabel maar deze is alleen verkrijgbaar vanaf 5 meter zover ik kan vinden maar dat is veel te lang

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Helaas is deze kabel vooralsnog niet verkrijgbaar in de Ziggo Webshop, wel verkrijgbaar in andere webshops. Een moderator kan de kabel ook kosteloos toesturen.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Wie wat of waar moet ik daar voor een bericht sturen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Een moderator (medewerk(st)er van Ziggo) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic. Zorg ervoor dat je adresgegevens zijn ingevuld. Je kunt ook contact opnemen met de klantenservice.


Als je contact opneemt met de klantenservice, vermeld dan duidelijk het type (IEC naar F) en dat het gaat om een kabel om versterker op AOP aan te sluiten.

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Dan ga ik dit nog even doen, bedankt voor alle hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Graag gedaan! Laat het gerust weten als je verder nog vragen hebt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @JeroenWinkel,

 

De benodigde kabel heb ik besteld en zal binnen 3 werkdagen bij je worden bezorgd.

Laat je daarna de uitkomst hier weer weten?

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Hallo . Hierbij een update. Dit is na de nieuwe kabel ongeveer anderhalf a 2 dagen na de modem gerestart the hebben. Ik had helaas gisteren weer last van packet loss.

 

 

JeroenWinkel
Topicstarter
Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

Hierbij ook de statistieken voor het wisselen van de kabel. Dit was ongeveer na een week.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Vanwege de verschillende uptimes van het modem is het minder makkelijk vergelijken, maar ik zie wel verbetering, voornamelijk op de lagere frequenties.

Uitgelicht topic