1
Vraag
2
Reacties
patrickvgaalen

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ping spikes, Bedraad internet. met alle info!

Beste, 

Ik heb sinds n tijdje last van lag op mijn ps5 met call of duty.

nu had ik dit al opgezocht en kwam ik hier en zag ik alle soorten testen met ping plotter etc.

Dat heb ik gedaan, en heb mn modem naar fabrieksinstellingen gezet, alles geprobeerd om het goed te krijgen maar het werkt niet.

Ik heb gewoon de juiste splitter rechtstreeks naar de modem, heb eerder ook geen lag gehad dus weet niet waar het probleem zit.

Ik heb alle info downstream en upstream en historie.. hopelijk weet iemand iets.

Bedankt

46 Reacties 46
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De eerder aanwezige instraling zie ik niet meer terug, deze leek dus afkomstig te zijn geweest van de TV-kabel.

 

Het lijkt erop dat de jitter sterk verbeterd is maar dat er heel sporadisch nog packet loss aanwezig is. Zou je ook een test via IPv4 kunnen doen c.q. naar bijvoorbeeld 8.8.8.8?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ping test 8888 zonder tv kabel erin.

Maarja wat is nu de oplossing voor dit alles, kan blijven testen maar tv kabel zal er toch in moeten niet? Voor heen ook nergens last van en nu een nieuw AOP en probleem is er nog. Wat is de oplossing?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Heb je nog aan gaming gedaan sinds het afkoppelen van de TV-kabel? Zo ja, wat zijn hierbij je ervaringen?

 

De huidige situatie is zeker niet wenselijk, kun je een foto plaatsen van de contactdoos die aangesloten is op de TV-kabel? Of is deze kabel direct op een TV/decoder aangesloten?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Heb nog wel gegamed, maar weet niet meer of tv kabel er nog af was. Gister nog wel met kabel erop en had maar 1 keer korte tijd ff lag.
Heb nu gepingt naar 8888 met en zonder kabel achter elkaar en dan zie je wel degelijk verschil in spikes.

En de foto van de wanddoos.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Het is een verouderd type contactdoos en onvoldoende afgeschermd, mede door de open radio-aansluiting. Deze kan het beste worden vervangen door een btv 01-SET, dit kun je zelf doen maar ook door een monteur laten doen.

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Zijn daar kosten aan verbonden als ik dit door een ziggo monteur laat doen? Zit namelijk in een huur appartement en heb meerdere wanddozen voor tv en internet die dan verouderd zijn. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Er waren eerder twee contactdozen aangesloten via de tweede splitter, maar nu alleen de contactdoos van de vorige foto, direct op de eerste splitter. Alleen deze contactdoos (die je daadwerkelijk gebruikt) hoeft dus vervangen te worden. Een servicemonteur kan dit verzorgen, hieraan zijn inderdaad wel kosten verbonden, omdat dit onder de binnenhuisinstallatie valt.

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor al je info, eens kijken wat het doet zodra er een nieuwe doos op zit! 

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Heb nu een week ofzo de nieuwe wanddoos erop zitten, en op het begin paar keer gepingd en dacht dat het wel opgelost was, maar ik ben op dit moment online en ik ping en er is nog echt iets goed mis. 

Ene moment is de ping wel gewoon redelijk stabiel en andere keer is het een en al spikes en heel hoog en wat is die rode streep in de ping?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

De rode streep in de grafiek bovenaan geeft de gemiddelde latency per hop aan. In de onderste grafiek geeft het packet loss aan.

 

Zou je nogmaals de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen en daarnaast nog eens willen testen met de TV-kabel ontkoppeld?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000637256qam3
2602000000637256qam1
3610000000637256qam2
4626000000737256qam4
5634000000636256qam5
6642000000637256qam6
7650000000637256qam7
8658000000637256qam8
9666000000637256qam9
10674000000636256qam10
11682000000636256qam11
12690000000637256qam12
13698000000636256qam13
14706000000636256qam14
15714000000636256qam15
16722000000636256qam16
17730000000536256qam17
18738000000536256qam18
19746000000536256qam19
20754000000536256qam20
21762000000536256qam21
22770000000536256qam22
23778000000436256qam23
24786000000435256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.6361627091989769
2Goed (Locked)37.6361626582224961
3Goed (Locked)37.6361626582276566
4Goed (Locked)37.6361626582154270
5Goed (Locked)36.38716265823066105
6Goed (Locked)37.3561626582290084
7Goed (Locked)37.09316265823394108
8Goed (Locked)37.3561626581946193
9Goed (Locked)37.3561626582403785
10Goed (Locked)36.38716265820404150
11Goed (Locked)36.6101626582370493
12Goed (Locked)37.35616265825538122
13Goed (Locked)36.61016265818189106
14Goed (Locked)36.6101626582493296
15Goed (Locked)36.61016265825034191
16Goed (Locked)36.61016265824810221
17Goed (Locked)36.61016265825057160
18Goed (Locked)36.61016265823205222
19Goed (Locked)36.61016265815844267
20Goed (Locked)36.61016265815975304
21Goed (Locked)36.61016265822990263
22Goed (Locked)36.38716265814502411
23Goed (Locked)36.38716265822078840
24Goed (Locked)35.780162658207312237

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

145200000445.12064qam3
238400000445.12064qam4
352000000445.12064qam2
458800000445.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.000290
22.00090
32.00000
42.00060

 

Alsjeblieft, en nieuwe ping test zonder tv kabel, en gelijk een test met kabel erachter aan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Beide screenshots zien er eigenlijk prima uit, een sporadisch moment met jitter is niet te voorkomen op het SmartWifi modem. Daarnaast zie ik geen instraling meer terug in de downstream.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@patrickvgaalen, hoe werkt het momenteel? 🙂 Ervaar je nog problemen?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij is de ping redelijk stabiel, af en toe nog wel uitschieters denk ik.  Maar beter als dat het was,

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Zou je  nog een keer kunnen kijken naar mijn cijfers, want het is echt nog totaal niet opgelost en word er een beetje ziek van zo. Kan niet fatsoenlijk gamen.

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1618000000737256qam3
2602000000737256qam1
3610000000737256qam2
4626000000737256qam4
5634000000736256qam5
6642000000737256qam6
7650000000737256qam7
8658000000736256qam8
9666000000736256qam9
10674000000736256qam10
11682000000736256qam11
12690000000736256qam12
13698000000737256qam13
14706000000737256qam14
15714000000636256qam15
16722000000636256qam16
17730000000636256qam17
18738000000636256qam18
19746000000636256qam19
20754000000636256qam20
21762000000536256qam21
22770000000536256qam22
23778000000536256qam23
24786000000435256qam24

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)37.3561113774990741
2Goed (Locked)37.3561113466598656
3Goed (Locked)37.6361113467329945
4Goed (Locked)37.6361113467111843
5Goed (Locked)36.6101113466712883
6Goed (Locked)37.3561113467279660
7Goed (Locked)37.3561113466809579
8Goed (Locked)36.8441113466591684
9Goed (Locked)36.6101113467049683
10Goed (Locked)36.61011134676800106
11Goed (Locked)36.6101113467323075
12Goed (Locked)36.6101113467376471
13Goed (Locked)37.3561113467423770
14Goed (Locked)37.3561113466759583
15Goed (Locked)36.38711134663880195
16Goed (Locked)36.61011134669867167
17Goed (Locked)36.61011134674126126
18Goed (Locked)36.61011134674617159
19Goed (Locked)36.61011134665202176
20Goed (Locked)36.61011134676140286
21Goed (Locked)36.38711134678064254
22Goed (Locked)36.38711134666536322
23Goed (Locked)36.61011134669766676
24Goed (Locked)35.780111346730251928

 

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

145200000445.12064qam3
238400000445.12064qam4
352000000445.12064qam2
458800000445.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00020
22.00010
32.00010
42.00020
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Aan de downstream/upstream-gegevens zijn geen bijzonderheden meer te zien behalve een lichte achtergrondruis. Ik heb de moderators gevraagd of er op de achtergrond een afwijking kan worden vastgesteld.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @patrickvgaalen,

Ontzettend balen dat de verbinding op dit moment niet naar wens functioneert! Ik heb even een blik geworpen op het signaal en zo op het oog ziet dit er verder goed uit. Om een beter beeld te krijgen m.b.t. de verbinding heb ik nu een nauwkeurige meting gestart om de komende dagen het signaal betert te monitoren. Zie jij op jouw beurt kans om de storingsmomenten bij te gaan houden en de data + tijdstippen waarop je dit constateert te noteren? Dit kunnen we dan naast onze meting leggen.

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ja ik wil dit wel bijhouden, zal wel vaak pingplotter aanzetten om gegevens te kijken.

Ik denk misschien zelf dat het soms juist door de game op PS5 komt, en dat het verschilt per lobby of map van call of duty. Speel met crossplay en de game modern warfare 2019 is niet heel best meer qua performance.. of kan dat niet voor ping spikes en packetloss zorgen bij de modem?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Nou ik heb wat metingen gedaan, hoop dat we uit kunnen vinden waar het vandaan komt. 
Anders moet er toch echt iemand een keer komen kijken. 

Groet,

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@patrickvgaalen Tot dusver zie ik in de nauwkeurige signaalmeting geen ongeregeldheden terug op de verbinding. Het enige wat ik zie is dat het modem op 12 september omstreeks 20:21 en op 14 september omstreeks 20:24 opnieuw opgestart is. Heb je op deze momenten zelf het modem toevallig herstart? En heb je ook data bijgehouden waarop je problemen ervoer? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic