1
Vraag
2
Reacties
patrickvgaalen

Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ping spikes, Bedraad internet. met alle info!

Beste, 

Ik heb sinds n tijdje last van lag op mijn ps5 met call of duty.

nu had ik dit al opgezocht en kwam ik hier en zag ik alle soorten testen met ping plotter etc.

Dat heb ik gedaan, en heb mn modem naar fabrieksinstellingen gezet, alles geprobeerd om het goed te krijgen maar het werkt niet.

Ik heb gewoon de juiste splitter rechtstreeks naar de modem, heb eerder ook geen lag gehad dus weet niet waar het probleem zit.

Ik heb alle info downstream en upstream en historie.. hopelijk weet iemand iets.

Bedankt

46 Reacties 46
patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb zelf het modem niet opnieuw opgestart, want 12 september was ik niet thuis, en gister heb ik dat ook niet gedaan. Dus dat is gek

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@patrickvgaalen Dan voor de terugkoppeling! Het lijkt mij toch verstandig dat er een monteur langskomt. Ik zie nu net in de meting ook ruis terug op de upstream (omstreeks 9:24 uur). Ik heb een afpsraak geregeld met een monteur op maandag 19 september 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

De afspraak is goed, ik ben dan thuis. Wat gaat die precies doen dan, laatst is de aop al vernieuwd en ik heb zelf de wanddoos vernieuwd. Kan een andere modem misschien verschil maken?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@patrickvgaalen Top dat de afspraak goed uitkomt. Het kan zijn dat het modem het probleem is, in dat geval zal de monteur het modem ook vervangen. Het is in dit geval verstandig het monteursbezoek af te wachten. De monteur kan alles nalopen (signaal, aansluiting, modem etc.) en de jusite oplossing bieden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@patrickvgaalen We zijn heel benieuwd wat jouw bevindingen zijn sinds het monteursbezoek van 19 september 2022. Ik lees dat de monteur e.e.a. vervangen en aangepast heeft. Werkt alles naar wens, of kunnen wij jou misschien nog ergens mee helpen?

patrickvgaalen
Topicstarter
Level 4
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

De monteur was langs geweest en heeft Prima werk geleverd, nette jongen legde alles uit. Heeft de centrale kast buiten getest en binnen bij mij getest toen was alles prima, heeft een nieuw modem opgehangen en zelfs mijn tv kabel nieuwe koppeling opgezet want zat nog een oude op. Dus ik was helemaal happy, maar dat was snel over want had nog steeds veel last van spikes en flink ook.  Nu heb ik mijn abonnement  gewijzigd zodat ik de next mini kreeg want dat wilde ik en dan was ik van die tv kabel af. Maar ik kan niet zeggen of het nu minder is of.  Heb nog steeds last van lag, de ene keer wel andere keer niet, maar ik ben een beetje klaar met dat testen en pingen van mij modem eigenlijk dus ik heb het maar even gelaten kijken of het wat beter werd. Ik heb nu een testje gedaan dan kun je even kijken of de cijfers goed zijn van de downstream enzo. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@patrickvangaalen Dankjewel voor de terugkoppeling! Fijn dat je zo goed geholpen bent door de monteur. Als ik de verbinding nu bekijk dan ziet deze er ook weer goed uit. Ik begrijp alleen dat je nog wel een paar keer last hebt gehad v. lag. Was dit rechtstreeks bekabeld op het modem of via wifi? Kijk daarnaast of het op andere apparaten (en gameservers). Los van de internetverbinding via een internetserviceprovider (ISP) kan er ook sprake zijn met de gameserver zelf. Kijk anders hoe het de komende dagen gaat en test eens op andere apparaten en check of je ook bij andere games lag constateert. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic