1
Vraag
2
Reacties
Mariuz

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ping reply instellen in Connectbox

Ik heb pas een nieuwe connectbox gekregen. Een arris. Ik heb een veiligheidscheck gedaan via www.grc.com. De site gaf aan dat er op ping reply's gereageerd werd. Hoe kan ik de connectbox instellen dat hij niet reageert op ping reply vanaf het internet?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 517Likes
Hoi Mariuz,

Check! Zoals ik hierboven schreef kan je dit instellen in je firewall. Je kan dus het beste even Google gebruiken in een zoekcombinatie met je eigen firewall en 'disable ping' of iets dergelijks.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 517Likes
Hoi Mariuz, welkom hier!

Een ping is een seintje naar je modem waarmee je daarna vrij weinig weet. Waar ben je precies bang voor met een ping?

Het uitzetten kan via je firewall. Dit is een voorbeeld van een site waar meerdere opties worden uitgelicht: https://www.raymond.cc/blog/blocking-ping-response-in-windows-to-prevent-hackers-from-finding-you/
Mariuz
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

Bedankt voor de snelle reactie.
Ik begreep dat je via ping zichtbaar bent en dan kan het zijn dat er verder gekeken wordt.
Dat wil ik eigenlijk voorkomen. Ik heb tot nu toe eigenlijk altijd een zogeheten true stealth gehad van grc.com. Ik kan de instelling in de connectbox van ziggo niet vinden, ook niet in de handleiding.

met vriendelijke groet,

Mariuz
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 517Likes
Hoi Mariuz,

Check! Zoals ik hierboven schreef kan je dit instellen in je firewall. Je kan dus het beste even Google gebruiken in een zoekcombinatie met je eigen firewall en 'disable ping' of iets dergelijks.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.