1
Vraag
2
Reacties
karimaly2001

Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Ping problemen

Goede avond! Wij hebben inmiddels sinds iets meer dan een maand een Ziggo internet abonnement, het Giga pakket. De snelheiden zijn geweldig, alleen heb ik vaak last van packet loss en wat ping problemen.

 

Ik speel meestal alleen 2 spellen, Warface en Valorant, dus het gaat meer over de verbinding naar hun servers. Het ip-adres van de Amsterdam server in Warface is: ams.ping.wf.my.com [92.38.155.232]

 

Ik had eerst een abonnement van 50/30 mbps bij T-Mobile, met een oude router van Vodafone (Huawei HG659) en dit was mijn speedtest op 4 maart 2022

 
 

 

Ping 16 ms naar Amsterdam via de speedtest, ik woon in de provincie Utrecht.

 

En ik kreeg een stabiele ping van meestal 17 ms naar de Warface Amsterdam server, dus ongeveer het zelfde als de speedtest, en zeer stabiel (screenshot van 11 februari 2022)

 

 
 
 

 

 

Of soms zelfs lager, rond de 14 ms met een paar spikes maar alsnog stabieler dan nu (screenshot van 10 februari 2022) :

 
 

 

 

Ik had verwacht dat mijn ping juist lager zou worden met Ziggo via COAX, want bij de speedtest heb ik een stuk lagere ping naar Amsterdam. Ik zal eerst even een screenshot laten zien van de ping die ik op dit moment krijg:

 

 

karimaly2001_7-1650309023921.png

 

De gemiddelde ping is hoger, en de spikes gebeuren niet alleen vaker maar zijn ook hoger, en dit is op een dag waar ik geen probleem heb van packet loss, zoals vandaag. De TTL is ook verlaagd van 57 naar 54 maar ik weet niet wat dat inhoudt.

 

Hier is een paar screenshot van de ping op een van de dagen waar ik veel packet loss heb:

 

 

 

De packet loss op die dagen gaat zo ongeveer: het is eerst 0% en dan opeens binnen een seconden stijgt het naar hoge cijfers zoals 88% en dan blijft het zo een paar seconden en verlaagt het naar een stabiele 1% en daarna wordt het weer 0%, dat gebeurt dan de hele tijd.

 

Even terug naar de ping, dit is mijn huidige speedtest: 

 

Geweldige snelheiden, en een zeer goede ping van 7 ms. Maar in het spel heb ik rond de 20 ms terwijl de server ook in Amsterdam is? Waarom is dat zo?

 

En over Valorant, op dit moment zijn dit mijn ping's in het menu maar er is iets vreemds aan de hand want het is niet accuraat, in het spel heb ik ongeveer 17 ms maar die gaat dan wel spiken tot 20-25 ms.

 

 

Er is een belangrijk punt dat ik graag wil zeggen, op de dag dat ik de nieuwe router probeerde te installeren, had ik een verkeerde hoofdaansluiting, dus liet ik nog de oude router aan staan, twee tegelijk dus. Op die dag, 7 maart 2022, had ik de beste ping ooit. 10 tot 11 ms in Warface, en 17 ms in Valorant (zelfde nummer in het menu als in-game, niet verschillende cijfers zoals op dit moment)

 

Screenshots: 

 

 

 

En op die dag, voelde 17 ms als een echte 17 ms. De hit-register was fantastisch, dus ik was extreem blij met het nieuwe internet. Totdat de dag erna opeens de ping hoog en instabiel werd, en sinds dien heb ik al de problemen die ik heb opgenoemd en voelt de ping van 25 ms als 100 ms.

 

Het is dus duidelijk mogelijk om stabiele lage ping op mijn adres te hebben, maar waarom was het alleen verlaagd op 7 maart 2022? Op die dag was het lager dan alle andere dagen dat ik gegamed heb via het T-mobile internet dus dacht ik dat het verlaagd was door het nieuwe Ziggo internet. Tot deze dag snap ik niet wat er mis is gegaan. Ik wil heel graag dat zelfde ping weer hebben, het was echt fantatisch tijdens het gamen!

 

 

Een paar andere notities:

 

- De monteur had de hoofdaansluiting veranderd (ik heb een foto van de oude en de nieuwe) want via de oude kon geen COAX aangesloten worden volgensmij

- Ik heb een 1000 mbps internet kabel gekocht want mijn oude kabel had een limiet van 100 mbps (deze heb ik nu: https://www.allekabels.nl/cat6-kabel/15546/1285931/netwerkkabel-cat-6-uutp.html)

- De internet snelheid is een stuk lager via de ziggo speedtest dan via de normale speedtest, ik weet niet of dat belangrijke informatie is: https://ziggobeta.speedtestcustom.com/result/7917c470-bf37-11ec-ac11-13749083ad31 en de ping naar Utrecht is 7 ms terwijl dat ook zo naar Amsterdam is.

 

Dankuwel,

Karim Aly.

47 Reacties 47
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@efok  schreef:

In het algemeen ligt de Ping over docsis/coax rond de 12-15 ms. Dat is geen probleem voor games. Hier loopt de route via wat omwegen, waardoor de Ping oploopt. Het hoort echter wel stabiel te zijn, en dat is het bij mij ook wel.

Sterk variabele Ping kan liggen aan de vermaledijde puma6, of toch bekabeling/capaciteits issues. Blij met mijn ubee1318 😅.


Voor een spel waar het om snel reageren gaat kan het wel schelen. Dat hangt er uiteraard vanaf of het puur recreatief is of serieuzer, alles onder de 20 wordt wereld wijd wel als acceptabel gezien.

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

15 of 20 maakt geen groot verschil, maar het gaat om de stabiliteit. Ik heb liever een stabiele 20 ms dan een ping die van 15 naar 25-30 de hele tijd schiet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor een stabielere ping en betere latency raad ik je het ubee modem aan 

dat ding is veel stabieler dan die connenctbox dingen

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

De pingtest die u had geplaatst met uw Ubee modem was ook niet stabiel:

 

karimaly2001_0-1650834365902.png

 

 

Ik had dit als ping:

 

karimaly2001_1-1650834386136.png

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

stabieler ga je het denk ik niet krijgen ben ik bang

 

 

robinjoo19_0-1650834607325.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De ping heeft ook verband met de verbinding aan de andere kant, kies ik via Speedtest.net 3 of 4 verschillende servers krijg ik evenzovele verschillende ping resultaten. Zelfs binnen korte tijd dezelfde servers zal variabel zijn.

karimaly2001
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

De ping is een stuk verlaagd, het is nu lager dan wat ik eerst had en ik heb de laatste dagen ook geen packet loss meer, dus dat is fantastisch. Alleen de jitters komen dus dan door COAX. Bedankt iedereen! 🙂

 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @karimaly2001! Wat fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat! Top! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic