RensGroot
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ping problemen tijdens gamen

Vooraf wil ik graag zeggen dat ik nauwelijks tot geen parate kennis heb over de ins & outs van internet.

Ik game graag en ik doe dat ook regelmatig. Sinds een aantal maanden heb ik veel te maken met hoge ping spikes waarbij spellen onspeelbaar zijn. Ik speel op de PS5 (ligt niet aan console PS4 hetzelfde verhaal) en speel voornamelijk: Warzone, COD CW, Rocket league en Fifa. De spellen zijn sinds een maand echt volledig onspeelbaar geworden vanwege de lag die ik ervaar tijdens het gamen. 

Wij hebben thuis een Connectbox van Ziggo die een monteur geïnstalleerd heeft. Op mijn kamer heb ik een TP- link AC1200 staan die direct verbonden is via een LAN-kabel. De wifi op mijn kamer en in de rest van het huis werkt helemaal prima (ook wanneer ik de lag ervaar). De PS5 is via een LAN-kabel aangesloten aan de router en via zowel LAN als wifi ervaar ik de lag van tijd tot tijd. 

Gedurende de hele dag ervaar ik hoge ping en soms stopt gewoon het hele spel ermee. Ook s’avonds laat (1:00) komt dit probleem wel eens voor. 

Ik zoek hiervoor graag hulp, in deze tijd is het namelijk erg frustrerend als je iets wat je graag doet, niet meer kan doen..

Mocht iemand tips/vragen hebben, wil je dan precies uitleggen wat de bedoeling is? Zoals ik al eerder had gezegd; ik ben geen professional als het gaat om internet etc. 

Alvast bedankt

2 Reacties 2
anoniemforum
Expert
Expert
  • 4082Reacties
  • 276Oplossingen
  • 588Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

Lycke Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 11329Reacties
  • 870Oplossingen
  • 3953Likes

Hey @RensGroot . Welkom hier!

Goed dat je aan de bel trekt. Als je problemen ervaart maar zelf niet precies weet hoe en wat, zijn wij er om je te helpen. 

Zien we je snel terug met de gevraagde informatie? 

Waar ik trouwens ook meteen benieuwd naar ben. Puur even als test; lukt het ook om de PS eens rechtstreeks op de modem aan te sluiten? Als ik het goed begrijp heb je nu wel al een kabel in je slaapkamer, naar de router. Zou deze kabel eens rechtstreeks in de PS kunnen, om te testen hoe het dan gaat? 

Uitgelicht topic