thijsmoekser
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ping problemen met gamen/streamen.

Sinds een tijdje hebben wij hier last van ping spikes. Deze treden vooral op tijdens het gamen. Soms heb ik er een aantal uur geen last van en vervolgens kan ik een hele tijd niet gamen omdat de lag ondragelijk wordt door de ping. Afgelopen week hebben wij een nieuwe router gekregen. Dit heeft het probleem helaas niet opgelost. 

Wij zijn een studentenhuis en de verbinding zit als volgt in elkaar: modem-switch. Vanaf de switch gaat er naar elke kamer (4) een vaste internet aansluiting. Bovenin de woning zit een studio. Zij zitten op de extra router die we destijds gekregen hebben (wifibooster geloof ik.). Deze is ook bedraad verbonden. 

Ik heb onder andere geprobeerd rechtstreeks met het modem mijn pc aan te sluiten (bedraad). Ook dit helpt niet. 

Tot mijn verbazing zag ik net dat het modem niet rechtstreeks op de kabel zit aangesloten die aan de voorzijde binnenkomt (groene kabel door de muur geboord). Er zit hier dus een verlengstuk tussen van zn 15 meter tussen. Het rare is dat we al eens eerder een monteur langs hebben gehad die zei dat dit geen probleem hoefde te zijn. Als ik echter meer berichten lees op het forum, lijkt dit toch voor problemen te kunnen zorgen. 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, van het bellen naar de klantenservice word ik niet veel wijzer. 

4 Reacties 4
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 549Reacties
  • 52Oplossingen
  • 77Likes

Hoi @thijsmoekser ,

Welkom op de Community van Ziggo.
Door het overgaan naar onze community en drukte, zie ik nu pas je topic.
Mijn excuses hiervoor! 

Ervaar je nog steeds problemen met de verbinding? Ik hoor graag van je! 

thijsmoekser
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Steven,

Wij ervaren thuis nog steeds de problemen. Aanstaande donderdag komt de monteur. Ik hoop dat hij het probleem kan verhelpen. Ik zal het hier laten weten als het is opgelost. (En natuurlijk ook als het niet is opgelost)

thijsmoekser
topicstarter
Ontdekker
  • 5Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Steven 

hi Steven,

Zojuist is de monteur weer vertrokken. Het zou gaan om cappaciteitsproblemen. Hij weet niet wanneer dit wordt opgelost. Wij zitten al maanden met een enorm slechte verbinding thuis. Elke keer een andere oplossing via de klantenservice die niet werkt. Uiteindelijk blijkt het om een cappaciteitsprobleem te gaan. Dit hadden we toch direct kunnen constateren? Via welke wijze kan ik hier compensatie voor aanvragen? 

Alvast bedankt.

Groet,

Thijs

anoniemforum
Expert
Expert
  • 4947Reacties
  • 340Oplossingen
  • 769Likes

kun je eens een foto van de hoofdaansluiting maken het aop (abonnee overname punt)

Uitgelicht topic