Ik ben een groot fan van Rocket League, en sinds dinsdag 10 maart heb ik last van meerdere pieken in mijn ping per wedstrijd van 5 minuten. Normaal is de ping 8-30, en sinds dinsdag zitten er pieken tussen van 60-120 ping. Ik speel bekabeld op een laptop, en voor dinsdag had ik nergens last van.
Ik heb al van alles geprobeerd, en ben eigenlijk ten einde raad, input van anderen wordt gewaardeerd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Update: vandaag de coax-kabel aangesloten, en het lijkt erop dat het probleem verholpen is.
Hartelijk dank voor de hulp!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Ik zie op de wandcontactdoos een splitter op een splitter zitten, dat kan sowieso al problemen veroorzaken in de verbinding.
Vraag aan Ziggo een kabel vanaf de POA-01, als dat de eerste splitter is, naar het modem.
Ik zie ook een wit kapje op de eerste splitter zitten, kun je dat er eens afhalen?
Mocht het nu niet beter gaan dan even contact opnemen voor een directe kabel vanaf de POA-01 naar je modem, nu zit er nog een extra splitter tussen.
Side note, deze setup werkt al enkele maanden zonder problemen, tot aan afgelopen dinsdag
Ook in splitters zitten elektronica onderdelen die defect raken in de loop van de tijd. (Alles wat hier ineens kapot gaat, deed het de jaren ervoor altijd goed.)
Update: vandaag de coax-kabel aangesloten, en het lijkt erop dat het probleem verholpen is.
Hartelijk dank voor de hulp!
TOP, veel gameplezier gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.