1
Vraag
2
Reacties
Jonago

Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ping-pieken tijdens gamen (Nieuwerkerk aan den IJssel)

Ik ben een groot fan van Rocket League, en sinds dinsdag 10 maart heb ik last van meerdere pieken in mijn ping per wedstrijd van 5 minuten. Normaal is de ping 8-30, en sinds dinsdag zitten er pieken tussen van 60-120 ping. Ik speel bekabeld op een laptop, en voor dinsdag had ik nergens last van.

Ik heb al van alles geprobeerd, en ben eigenlijk ten einde raad, input van anderen wordt gewaardeerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jonago
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update: vandaag de coax-kabel aangesloten, en het lijkt erop dat het probleem verholpen is.

Hartelijk dank voor de hulp!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Jonago
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hierbij is de gevraagde informatie, zou niet weten waar ik de netwerkhistorie kan vinden.

Dank voor de snelle reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie op de wandcontactdoos een splitter op een splitter zitten, dat kan sowieso al problemen veroorzaken in de verbinding.

Vraag aan Ziggo een kabel vanaf de POA-01, als dat de eerste splitter is, naar het modem.

Ik zie ook een wit kapje op de eerste splitter zitten, kun je dat er eens afhalen?

 

Jonago
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit is de POA-01 zonder wit kapje

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mocht het nu niet beter gaan dan even contact opnemen voor een directe kabel vanaf de POA-01 naar je modem, nu zit er nog een extra splitter tussen.

Jonago
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Side note, deze setup werkt al enkele maanden zonder problemen, tot aan afgelopen dinsdag

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ook in splitters zitten elektronica onderdelen die defect raken in de loop van de tijd. (Alles wat hier ineens kapot gaat, deed het de jaren ervoor altijd goed.)

 

Jonago
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Update: vandaag de coax-kabel aangesloten, en het lijkt erop dat het probleem verholpen is.

Hartelijk dank voor de hulp!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

TOP, veel gameplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic