Hallo,
Ik heb een zakelijke internetverbinding in mijn kantoorpand en ik merk de laatste tijd vrij veel connectieproblemen met onze wifi bewakingscamera's. Die verliezen om de haverklap hun verbinding met het netwerk en moeten steeds rebooten. En ik vraag me af of dat iets te maken kan hebben met de stabiliteit van het Ziggo internetsignaal.
Ons netwerk ziet er als volgt uit:
Ziggo UBC1318ZG modem (in bridge) =>
Ubiquitu Dreammachine pro router (waar ik overigens met regelmaat internetquality logs zie voorbij komen dat de er een latency is van wel 42ms) =>
Tplink AC1750 wifi router =>
Drie IP camera's die allen binnen een afstand van 10 meter van de wifi router hangen.
Bijgevoegd screenshot van de connection settings van het modem en het dashboard van onze router
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb de wifi AP verplaatst naar ene andere plek. Dat lijkt voor verbetering te zorgen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het zou ook aan de drukke wifi band kunnen liggen misschien...
Je hebt een UDMP. Waarom dan nog een tplink er achter. Wie heeft dat bedacht. Ik zou in jouw geval Unifi AP's gebruiken.
Dit ziet er ook niet heel erg best uit ofzo... Line quality test bij dslreports
Omdat alles in principe een bedraad netwerk is, met uitzondering van de IP cams. En dan is het een budgetkwestie. Of €300 voor een Unifi AP, of €95 voor een tplink.
Dat is echt een verkeerde keuze. Dan had je die UDMP ook niet moeten aanschaffen.
En die TP-Link is ook een router. Heb je dan een RTR achter een RTR?
Nee, die staat in AP. Dat staat niet duidelijk beschreven in mijn eerste post, zie ik nu.
Verliezen de cam's de wifi verbinding? Of internet? Heb je dat gecontroleerd? Van aannames uitgaan is niet goed:)
Ik kan niet testen wat het is. Ik hoor enkel dat de cams om de haverklap hun verbinding (moeten) herstellen (dan klinkt een irritant melodietje) .
Het is een kwestie van determineren. Volgens mijn beperkte kennis moet het óf een instabiele internetverbinding zijn (iets dat hier eerer is geweest) óf een te drukke wifi omgeving. Dus ik ben al aan het experimenteren met het kiezen van kanalen en de sterkte van de radio in het AP.
Je moet echt zeker zijn waar het mis gaat. Anders is het zoeken naar de bekende speld.
Ik neem aan dat de cam's alleen 2.4 verbindingen maken. In principe gebruik ik altijd kanalen 1,6 en 11 (die hebben namelijk geen overlap) en dan channelbreedte 20mhz. 40mhz heeft geen zin en geeft alleen maar problemen bij jou en andere.
Ik denk dat je het probleem in je TP Link moet zoeken, want je camera's verliezen de verbinding met WiFi
Ok, vandaag het volgende geprobeerd en gewijzigd:
- Kanalen gewijzigd, bandbreedte gewijzigd, radiosterkte gewijzigd.
-Andere netwerkkabel van utp poort naar de tp-link wifi AP.
-Netwerkkabel in patchkast vervangen.
-Netwerkkabel om switch heengeleid en rechstreeks in de Dreammachine pro geprikt naar de patch poort van de Wifi AP
- Andere wifi AP gebruikt.
Allen zonder resultaat. Het lijkt zelfs erger te worden.
De camera's zelf kunnen natuurlijk ook het probleem zijn.
Denk toch dat er iets met Wifi is.
Doet de rest van het netwerk wel goed met de internetverbinding?
Heb de wifi AP verplaatst naar ene andere plek. Dat lijkt voor verbetering te zorgen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.