Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Elmar_VF
Level 4

Ping, latency en/of jitter wifi bewakingscamera's

Hallo,

Ik heb een zakelijke internetverbinding in mijn kantoorpand en ik merk de laatste tijd vrij veel connectieproblemen met onze wifi bewakingscamera's. Die verliezen om de haverklap hun verbinding met het netwerk en moeten steeds rebooten. En ik vraag me af of dat iets te maken kan hebben met de stabiliteit van het Ziggo internetsignaal.

Ons netwerk ziet er als volgt uit:
Ziggo UBC1318ZG modem (in bridge) =>
Ubiquitu Dreammachine pro router (waar ik overigens met regelmaat internetquality logs zie voorbij komen dat de er een latency is van wel 42ms) =>
Tplink AC1750 wifi router => 

Drie IP camera's die allen binnen een afstand van 10 meter van de wifi router hangen.

Bijgevoegd screenshot van de connection settings van het modem en het dashboard van onze router

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Heb de wifi AP verplaatst naar ene andere plek. Dat lijkt voor verbetering te zorgen.

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Het zou ook aan de drukke wifi band kunnen liggen misschien...

0 Kudos
S4R
Level 16

Je hebt een UDMP. Waarom dan nog een tplink er achter. Wie heeft dat bedacht. Ik zou in jouw geval Unifi AP's gebruiken.

0 Kudos
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Dit ziet er ook niet heel erg best uit ofzo... Line quality test bij dslreports

0 Kudos
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Omdat alles in principe een bedraad netwerk is, met uitzondering van de IP cams. En dan is het een budgetkwestie. Of €300 voor een Unifi AP, of €95 voor een tplink.

0 Kudos
S4R
Level 16

Dat is echt een verkeerde keuze. Dan had je die UDMP ook niet moeten aanschaffen.

En die TP-Link is ook een router. Heb je dan een RTR achter een RTR?

0 Kudos
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Nee, die staat in AP. Dat staat niet duidelijk beschreven in mijn eerste post, zie ik nu.

S4R
Level 16

Verliezen de cam's de wifi verbinding? Of internet?  Heb je dat gecontroleerd?  Van aannames uitgaan is niet goed:)

0 Kudos
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Ik kan niet testen wat het is. Ik hoor enkel dat de cams om de haverklap hun verbinding (moeten) herstellen (dan klinkt een irritant melodietje) . 
Het is een kwestie van determineren. Volgens mijn beperkte kennis moet het óf een instabiele internetverbinding zijn (iets dat hier eerer is geweest) óf een te drukke wifi omgeving. Dus ik ben al aan het experimenteren met het kiezen van kanalen en de sterkte van de radio in het AP.

0 Kudos
S4R
Level 16

Je moet echt zeker zijn waar het mis gaat. Anders is het zoeken naar de bekende speld.

Ik neem aan dat de cam's alleen 2.4 verbindingen maken. In principe gebruik ik altijd kanalen 1,6 en 11 (die hebben namelijk geen overlap) en dan channelbreedte 20mhz. 40mhz heeft geen zin en geeft alleen maar problemen bij jou en andere.

LTAX04
Level 1

Ik denk dat je het probleem in je TP Link moet zoeken, want je camera's verliezen de verbinding met WiFi 

Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Ok, vandaag het volgende geprobeerd en gewijzigd:
- Kanalen gewijzigd, bandbreedte gewijzigd, radiosterkte gewijzigd.
-Andere netwerkkabel van utp poort naar de tp-link wifi AP.
-Netwerkkabel in patchkast vervangen.
-Netwerkkabel om switch heengeleid en rechstreeks in de Dreammachine pro geprikt naar de patch poort van de Wifi AP

- Andere wifi AP gebruikt.

Allen zonder resultaat. Het lijkt zelfs erger te worden.

0 Kudos
S4R
Level 16

De camera's zelf kunnen natuurlijk ook het probleem zijn.

Denk toch dat er iets met Wifi is.

Doet de rest van het netwerk wel goed met de internetverbinding?

0 Kudos
Elmar_VF
Level 4
Topicstarter

Heb de wifi AP verplaatst naar ene andere plek. Dat lijkt voor verbetering te zorgen.

0 Kudos