1
Vraag
2
Reacties
Vainn

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ping/lag spikes

Hallo,

Ik heb al eerder een topic gehad, Zie de link hieronder:)
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Hoge-ping-Ping-spikes-Jitter-spikes/m-p/799726#M73421

In dit topic kan ik niet meer reageren, Vandaar een nieuw topic.
Want sinds kort heb ik het pas echt goed kunnen testen en ik heb nog steeds last van lagspikes/pingspikes/en jitter wat wel op en neer gaat.
Eerst dacht ik dat het puur aan de servers van warzone lag, Maar ik speel sinds kort ook weer andere games en ook daar heb ik het dus ook.

Graag hoor ik wat we nog kunnen doen om dit op te lossen:)

Gr Dennis

P.s in de bijlage de meest recente pingtest

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag allemaal! Bedankt voor al jullie input. @Bert en @Ronihd

 

Ik heb voor de zekerheid voor @Vainn een afspraak ingepland op ma 23-08-2021 12:00-18:00 uur voor het vervangen van de AOP.

Omdat we bij ons toch wat twijfel zit of dit wel of niet gaat helpen, schakelen wij nog even met onze expertdesk. Mocht ik een andere oplossing hebben, kom ik weer even in de lucht. 

Kortom, hoor je niets meer? Dan komt de monteur maandagmiddag langs.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Vainn

 

Ik vermoed dat je andere topic is gesloten doordat we 3 weken niets meer van je hadden vernomen.

 

Spijtig dat je nog steeds problemen ervaart na uitvoerig testen. Laten we hier eens om hulp vragen. @Bert Wil jij je expertise hier op los laten? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik weet niet veel van jitter en lag, maar wel van het signaal en dat zal eerst in orde moeten zijn voor je de rest kan onder zoeken.

 

Om opnieuw je signaal te kunnen beoordelen, nu er één en ander vervangen is, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Vainn
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi bedankt voor je reactie,
Ik heb bijgevoegd de up en downstream evenals de netwerkhistorie.

De vorige keer was er al een monteur geweest bij de splitter/versterkers. Die had hem al vervangen, ik denk niet dat het daar aan ligt

Gr d

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Vainn En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Vainn
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ja cker
Bijgevoegd de foto. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Vainn Deze btv 01-set wandcontactdoos is geen - dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt.

 

Het dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt, houdt allerlei storingen tegen vanuit buiten en dat is nu niet het geval, dus er kan van alles binnenkomen op je modem.

 

Ik lees in je vorig topic dat de monteur is geweest, heeft hij dit zo achtergelaten?

 

Een Ziggo moderator komt hier morgen langs om één en ander in de juiste banen te gaan leiden.

 

Bert_0-1627938974746.png

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Vainn

 

De monteur blijkt het zo te hebben achtergelaten omdat de inkomende groene kabel te kort is voor het afmonteren van de doos. Maar hij heeft wel ter plekke een meting gedaan op de huidige aansluiting en die blijkt goed.

Als de problemen nu nog aanhouden, moeten we een nieuwe afspraak gaan inplannen. Sta je daar voor open?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jamyla Moet daar geen dubbel galvanisch gescheiden  btv 1IEC-NL op de groene kabel aangesloten zijn?

In plaats van nu een btv 01-set (einddoos) die geen enkele galvanische scheiding heeft?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Bert 

Enigszins heb je gelijk hoor en is het ook wenselijk om de AOP wel af te monteren inclusief witte afdekdoosje. Het bleek alleen terplekke geen optie door de te korte kabel. Hij heeft toen het signaal gecheckt en dit bleek in orde en zou geen storing meer moeten geven.

 

Nu dit in de praktijk wel het geval blijkt, is het wenselijk dus een nieuwe afspraak in te plannen en de mogelijkheden te bekijken voor het doortrekken van de groene kabel om zo de AOP af te monteren zoals gebruikelijk. We wachten even op @Vainn op een reactie.

The Chemical Brothers - Galvanize (Official Music Video) - YouTube

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Vainn. Heb je het laatste bericht van mijn collega nog gelezen? We horen graag van je, zodat we een nieuwe afspraak kunnen inplannen 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Vainn Ik kom nog even terug op mijn opmerkingen:

"Deze btv 01-set wandcontactdoos is geen - dubbel galvanisch gescheiden Abonnee Overname Punt."

 

"Moet daar geen dubbel galvanisch gescheiden  btv 1IEC-NL op de groene kabel aangesloten zijn?

In plaats van nu een btv 01-set (einddoos) die geen enkele galvanische scheiding heeft?"

 

De btv 01-set is een enkel galvanisch gescheiden AOP (Abonnee Overname Punt) wat gebruikt wordt in een situatie waar geen randaarde mogelijkheid aanwezig is en de juiste AOP op de juiste plek.

Eerder werd er (vrijwel) altijd btv 1IEC-NL gebruikt, vandaar mijn aanname dat dit altijd zo moest zijn.

 

Sorry voor de verwarring in deze.

Vainn
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hey hey,
Bedankt weer voor de reacties.

Wat is wijsheid in deze? De kabel zoals hierboven al benoemd is is echt wel te kort om door te trekken, anders had de vorige monteur dat wel gedaan. Maar als jullie aanraden om hem toch nog een keer langs te laten komen, dan moeten we dat dan maar doen natuurlijk.

Gr Dennis

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

@Vainn

 

Het doortrekken lijkt dus geen optie, dan moeten we eens verder denken. Ik zit dan zelf ook even na te denken wat verstandig is. Wellicht moeten we ervoor kiezen om de AOP te verplaatsen. Via www.mijnaansluiting.nl kun je een verzoek tot verplaatsing indienen. 
@Bert heb jij nog ideeën? Gezien het afmonteren van de AOP nu geen optie is door de te korte kabel.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Op zich kan dit zo jaren blijven zitten als het nu goed werkt en er zijn nogal wat kosten verbonden aan een echte verplaatsing.

 

 

@Ronihd hier kan een monteur toch iets opzetten wat een verlenging mogelijk maakt?

Ik ben de naam ervan kwijt.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Met een beetje goede wil kan je de coax kabel verlengen met een f-connector las en dan een stukje flexibelere coax de kabel iets  verlengen zodat je de doos netjes kan afmonteren met het juiste interieurtje . Ik vind het eigenlijk  wel een beetje minder dat de monteur die geweest is dit al niet heeft gedaan , als ik daar was geweest had ik het al gedaan zoals ik het net omschreef 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag allemaal! Bedankt voor al jullie input. @Bert en @Ronihd

 

Ik heb voor de zekerheid voor @Vainn een afspraak ingepland op ma 23-08-2021 12:00-18:00 uur voor het vervangen van de AOP.

Omdat we bij ons toch wat twijfel zit of dit wel of niet gaat helpen, schakelen wij nog even met onze expertdesk. Mocht ik een andere oplossing hebben, kom ik weer even in de lucht. 

Kortom, hoor je niets meer? Dan komt de monteur maandagmiddag langs.

Vainn
Topicstarter
Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reacties weer:)

Nog wel even een vraag, Zijn hier kosten aan verbonden omdat @Bert dat benoemd?
Of is dit gewoon service?

Gr Den

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Vainn De kosten die ik benoemde zijn er als je een officiële verplaatsing aanvraagt via www.mijnaansluiting.nl , maar dat is vaak als het AOP verlegt moet worden naar een ander deel van je woning en niet als er één of ander probleem is met de aanvoerende groene kabel.

 

@Jamyla zal hier verder op reageren als ze antwoord heeft gekregen van de expertdesk wat de beste optie is voor dit geval.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

@Vainn het vervangen van de hoofdaansluiting (AOP) valt onder onze verantwoordelijkheid en is voor jou dus kosteloos! 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic