1
Vraag
2
Reacties
IzziiMiyagi

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ping drop tijdens gamen

Mijn zoon speelt competitive fortnite alleen is op dit moment de game onspeelbaar want hij heeft ontzettend vaak last van ping drops. Hij speelt op dit moment met een cat6 kabel aangesloten vanaf de pc naar de connectbox.

Ik heb gisteren even pingplotter laten draaien en het resultaat is te zien op het plaatje. Ik zie in ieder geval veel drops in het plaatje maar geen idee waar dat aan ligt precies. Welke ip adressen moet ik pingen om en een goed beeld te krijgen hiervan? Ergens zag ik iemand 8.8.8.8 opperen omdat dat google is. Adres met de meeste los is in Amerika wat op zich dan weer niet zo gek is.

Maar als dit zo blijft vraag ik mij af of dat bij een KPN bijvoorbeeld ook zo is deze onregelmatige ping? Liever een iets lagere constante ping dan die drops zeg maar.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Hij heeft toch wel ingesteld dat matchmaking alleen via EU servers moet in plaats van worldwide?
Anders zal er niet veel helpen. VS servers van Fortnite schommelen vanuit NL al vaak tussen 60 en 200 ms dus niet echt goed om te gamen. Helaas heeft FN (beter gezegd Amazon) nog geen Eu servers in Nederland staan, dus wat dat aangaat zijn we altijd enkele ms ping in het nadeel.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Pingen naar 8.8.8.8 heeft weinig zin. Dat is een DNS server van Google en die staat op een heel andere locatie dan de gameserver. Bovenstaand plaatje geeft dan ook alleen de verbinding naar Google weer maar zegt niets over de game.

Pingen kan het beste naar de fortnite server zelf. Dan kun je ook zien wat de pingtijden daar zijn.

Probeer eens een van onderstaande te pingen:

Europe (EU West 1) (Ireland) 52.94.5.150
Europe (EU West 2) (London) 52.94.15.16
Europe (EU Central 1) (Frankfurt) 52.94.17.134
Europe (EU West 3) (Paris) 52.94.16.4
IzziiMiyagi
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat ziet er niet heel goed uit volgens mij als ik de plaatjes zo bekijk ?

Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Als ik naar de round trip kijk dan sschommelt die tussen de 25 en 40
En dat is ook zo'n beetje wat de serverstatus aangeeft (met uitschieters naar de 160+)
https://fortniteserverstatus.com/

Overige servers zijn trouwens veel slechter zoals je daar ziet.

Dus ligt ook voor een (groot) deel bij Fortnite zoals het eruit ziet.

edit: Nog ff screen bijgevoegd

IzziiMiyagi
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okay, ligt dus niet echt aan de verbinding van Ziggo maar vooral aan Fortnite zelf. Het grappige is alleen dat mijn zoon deze problemen niet heeft als hij ergens anders aan het gamen is. Maar zal eens vragen of hij dan ook zo'n pingplotter image wilt maken. Thanks in ieder geval!
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes
Zo te zien heb je een ConnectBox (vandaar die piekjes naar 50 tot 100 ms) en zit je op IPv6 DS-Lite. Als gamer op Ziggo zou ik sowieso vragen om omgezet te worden naar IPv4 (tot Ziggo fatsoenlijk IPv4+IPv6 gaat leveren).

Op een paar van je screenshots is een lichte packet loss te zien van 0.4-1%. Die packet loss treedt al op ver voordat je de servers van Fortnite bereikt. Dat zou aan DS-Lite kunnen liggen maar bijvoorbeeld ook signaalproblemen van de ConnectBox.
Als je screenshots van de signaalwaardes van de ConnectBox hier deelt kunnen we daar misschien iets zinnigs over zeggen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Hij heeft toch wel ingesteld dat matchmaking alleen via EU servers moet in plaats van worldwide?
Anders zal er niet veel helpen. VS servers van Fortnite schommelen vanuit NL al vaak tussen 60 en 200 ms dus niet echt goed om te gamen. Helaas heeft FN (beter gezegd Amazon) nog geen Eu servers in Nederland staan, dus wat dat aangaat zijn we altijd enkele ms ping in het nadeel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic