1
Vraag
2
Reacties
Naast je woont

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Phishing mail - authorisatie vereist

Vandaag weer eens een Phishing mail ontvangen. Althans dat verwacht ik. Deze keer van Ziggo Support en het gaat over veranderingen in de instellingen filters. Pas dus op.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Naast je woont
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat mij opviel aan deze mail was met name het mailadres waar de mail door verzonden is (zie in rode cirkel linksboven).
Daarnaast de vreemde tekens in het woord vóór (zie tweede rode cirkel), maar dit kan een instellingsfoutje zijn.
Het derde wat mij opviel was het adres waar je naartoe genavigeerd wordt als je op de link ZOU klikken. Dit kan je zien door de muis boven de link te houden, ZONDER TE KLIKKEN (zie derde rode cirkel).
Het rode balkje moet je niet op letten. Daar stond mijn eigen email-adres.
Misschien hebben jullie hier wat aan.

Bekijk in context

5 Reacties 5
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Plaats eens een screenprint met verwijderde privé gegevens, zodat men meer info heeft en weet waar men alert op moet zijn.
Naast je woont
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wat mij opviel aan deze mail was met name het mailadres waar de mail door verzonden is (zie in rode cirkel linksboven).
Daarnaast de vreemde tekens in het woord vóór (zie tweede rode cirkel), maar dit kan een instellingsfoutje zijn.
Het derde wat mij opviel was het adres waar je naartoe genavigeerd wordt als je op de link ZOU klikken. Dit kan je zien door de muis boven de link te houden, ZONDER TE KLIKKEN (zie derde rode cirkel).
Het rode balkje moet je niet op letten. Daar stond mijn eigen email-adres.
Misschien hebben jullie hier wat aan.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Lijkt me duidelijk niet te vertrouwen. Gevalletje prullenbak.
Dank voor de waarschuwing.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Ja is te hopen dat Ziggo zelf geen mail verzend gewoon bij inloggen en mijn account en de Ziggo paginás de info zetten.

Eventueel als mail nodig is verwijzen naar de website zonder gebruik te maken van links.
Is namelijk met zoveel klanten zeer lucratief zig als ziggosupport enz voor te doen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Er staat ook "geachte klant" De meeste bedrijven, ook Ziggo, spreken je aan bij je naam.
Daarom ben ik blij dat ik een mail adres heb waar mijn naam niet makkelijk te herleiden is
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic