1
Vraag
2
Reacties
Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Phishing e-mail - wachtwoord verifieren.

ScreenShot043.png

Bovenstaande had ik in mijn mailbox zitten. mag hopen dat Ziggo actie onderneemt voor dat argeloze leden wel op de link klikken. Vooral als je naar het emailadres kijken eindig op io

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Liesbeth54, goed dat je dit aankaart! Alles over phishing en wat wij hier aan doen vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden#melden Hier vind je ook een overzicht van de bekende phishing e-mails. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Liesbeth54, goed dat je dit aankaart! Alles over phishing en wat wij hier aan doen vind je hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/phishing/phishingvoorbeelden#melden Hier vind je ook een overzicht van de bekende phishing e-mails. 

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Dank je wel zal het bij de favorieten zetten kan ik het controleren.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Algemene tip bij dit soort mails, ook van de overheid, banken e.d. , klik niet op een link in de mail.

 

Ga naar de website van de instelling en log daar in.

 

Home - Fraudehelpdesk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Bovenstaande had ik in mijn mailbox zitten. mag hopen dat Ziggo actie onderneemt voor dat argeloze leden wel op de link klikken."

 

Als mensen thuis op linken klikken, kan Ziggo daar geen actie op ondernemen, deze spamverzenders en websites zitten ergens in Rimboekije of Verwegistan en daar kan Ziggo geen actie ondernemen.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Klopt maar doelde meer op de afzender ook al is dat ook niet te voorkomen want morgen is er weer een andere gemaakt. Maar een waarschuwing hier kan dan ook geen kwaad.

Liesbeth54
Topicstarter
Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Dank je wel voor de link heb het bij de favorieten gezet. En nu klik ik niet snel op linken. Ga liever naar de site van dat bedrijf in dit geval Ziggo om daar te kijken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic