1
Vraag
2
Reacties
Raymond73

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Philips Hue bridge werkt niet met Ubiquity Unify

Hallo medegebruikers,

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk uitleggen.
Ik heb de witte ziggo modem, daaraan zitten diverse apparaten aangekoppeld.
De tv, playstation, de denon versterker.1 poortje gaat naar een 5 poorts switch.
Daarop zit een Ubiquity Unify Wi-fi versterker om een goed wifi signaal in huis te verkrijgen.
(Het standaard wifi signaal uit de modem vond ik matig)
Dat werkt als een zonnetje.
Echter ik heb ook een philips hue systeem met bijbehorende bridge, de bridge zit ook op de switch aangesloten, wordt wel herkend maar niet geconnect.
De wifi in het modem is uitgeschakeld.de bridge vind dan niet het thuisnetwerk wat via de Unify loopt.
Heeft iemand hier een suggestie voor dat ik de bridge via de Unify kan laten functioneren ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen jongelui,

Eindelijk gisteravond de moed gevonden om e.a is goed aan te pakken.

1) ik heb de ubiquity unify van mijn connectbox losgekoppeld.
toen was er dus geen draadloos netwerk meer in huis.
2.) de connectbox d.m.v de resetknop terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Via de inlogpagina lukte dit niet d.m.v de code onderaan de box , snapt ik niks van.
3.) nu was het 'ziggo' netwerk weer zichtbaar , d.m.v de inlog codes alle draadloze apparaten weer aan de gang gekregen.Ook de 'Hue' lampen werken weer probleemloos.

Waar ik de unify voor had gekocht was omdat ik slecht / tot geen bereik in de overige delen van mijn huisje had, maar wat blijkt nu de ontvangst via enkel de connectbox prima !!

Blijft er een ubiquity unify a € 99,00 werkeloos over , haha als iemand hier vind dat ik deze toch aan moet sluiten hoor ik dat graag want wat ik er over lees moet het een fantastisch apparaatje zijn.

Iederen bedankt en echt heel geining dat ik dit zo met mensen die je niet eens kent kon oplossen GOUD !!

Fijne zondag,
Raymond

Bekijk in context

14 Reacties 14
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Raymond73 wrote:

Echter ik heb ook een philips hue systeem met bijbehorende bridge, de bridge zit ook op de switch aangesloten, wordt wel herkend maar niet geconnect.


Kan je hier meer uitleg geven.

Wat is de indicatie van de 3 leds op de bridge?

Is de bridge ook zichtbaar in de modem.
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

De 3 LEDS branden allemaal , ik begrijp helaas niet goed wat u bedoeld met zichtbaar in het modem ?
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Ik wilde weten of de modem een ip uitgeeft, de middelste led geeft aan dat er een netwerk connectie is.

Is het gekoppeld met een draadloos apparaat?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Raymond73 wrote:


Echter ik heb ook een philips hue systeem met bijbehorende bridge, de bridge zit ook op de switch aangesloten, wordt wel herkend maar niet geconnect.
De wifi in het modem is uitgeschakeld.de bridge vind dan niet het thuisnetwerk wat via de Unify loopt.
Heeft iemand hier een suggestie voor dat ik de bridge via de Unify kan laten functioneren ?


Ik snap het nog niet helemaal, de bridge zit op de switch zeg je. Met een kabel dus? Wat wil je dan nog via de UniFi?
Of bedoel je dat je vanaf je WiFi met mobiele apparaten niet met je Hue kan verbinden/cq bedienen?
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Juist !! mijn wifi in huis de iphone,ipad en laptop draaien via de unify.
Dus de bridge zit op de switch aangesloten maar ziet mijn thuisnetwerk niet.
en op de unify kan ik niets extra,,s aansluiten volgens mij ?
Dus inderdaad een ingewikkeld probleem
In ieder geval alvast bedankt voor de moeite , top !!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Heb jij nog ideeën, efok?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Raymond73 Michael Ziggo Dit topic was even uit mijn beeld gezakt.

Ik wil graag nog wat meer weten. Welk type Unifi heb je? Welk type switch? En kun je antwoord geven op de vragen van jarielcapitain ?

Volgens dit filmpje is het "appeltje eitje", in welke stap gaat het bij jou mis?
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Ik heb ook wat extra vragen
Welke applicatie gebruik je om met de hue te verbinden?

De Hue app of HomeKit?

Is de app nog aan het zoeken of geeft het weer "No response"?

Schakel opnieuw de wifi op de connect box in en connect op de iphone/ipad of deze wifi en kijk of je een verbinding is met de hue.
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen Heren,

Supertof dat jullie de moeite willen nemen omdit probleem samen met mij te tackelen.
Ik moet nu gaan werken maar vanavond ga ik alle vragen zo goed mogelijk beantwoorden.

Thnx !!

Raymond,
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heren ,

Hierbij het beloofde antwoord , ik zal mijn best doen.
Ik heb de standaard philips hue app op de telefoon, maar ook een betaalde versie de Hue pro app, deze vind de bridge wel maar kan er niet mee connecten.deze blijft het overigens gewoon 'proberen''

'Homekit' weet ik niet goed wat dat is.

Ik heb de Ubiquiti UniFi UAP-AC-LR Access Point welke direct op het ziggo modem is aangesloten.
Verder hangt er een TP-Link 5 poorts hubje aan om diverse andere apparaten van internet te voorzien.

IK hoor graag van jullie
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Schakel de wifi in weer op de connect box en connect de (iPhone) telefoon hier mede en kijk of de philips hue app een verbinding hier mee kan maken. Om een verbinding te kunnen maken moet het op het zelfde netwerk zitten en niet op de UniFi.

Heeft de hue ooit eerder gewerkt?

Homekit is een applicatie om eveneens met de hue te verbinden maar op dit ogenblik is dit niet meer van belang.
Raymond73
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen jongelui,

Eindelijk gisteravond de moed gevonden om e.a is goed aan te pakken.

1) ik heb de ubiquity unify van mijn connectbox losgekoppeld.
toen was er dus geen draadloos netwerk meer in huis.
2.) de connectbox d.m.v de resetknop terug naar fabrieksinstellingen gezet.
Via de inlogpagina lukte dit niet d.m.v de code onderaan de box , snapt ik niks van.
3.) nu was het 'ziggo' netwerk weer zichtbaar , d.m.v de inlog codes alle draadloze apparaten weer aan de gang gekregen.Ook de 'Hue' lampen werken weer probleemloos.

Waar ik de unify voor had gekocht was omdat ik slecht / tot geen bereik in de overige delen van mijn huisje had, maar wat blijkt nu de ontvangst via enkel de connectbox prima !!

Blijft er een ubiquity unify a € 99,00 werkeloos over , haha als iemand hier vind dat ik deze toch aan moet sluiten hoor ik dat graag want wat ik er over lees moet het een fantastisch apparaatje zijn.

Iederen bedankt en echt heel geining dat ik dit zo met mensen die je niet eens kent kon oplossen GOUD !!

Fijne zondag,
Raymond
jarielcapitain

Level 13
  • 778Posts
  • 31Oplossingen
  • 244Likes
Raymond73
Goed dat het nu werkt! TOP.

Bedankt voor de terug koppeling en ook voor de positieve mededeling van de connect box.

Vwb de ubiquity gebruik het zonder en bekijk over een langere tijd hoe wifi zich gedraagt.
Kan altijd later nog.
JR
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
De UniFi kun je configureren met de bijbehorende SDN controller, had je dat ook gedaan? Als je echt uit een UniFi wil halen wat er in zit, vraagt dat wel enige kennis van zaken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic