F.T.

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Philips Hue bridge verbindingsprobleem

Dag allen,

 

Sinds kort een Philips Hue lamp gekocht tezamen met een Philips Hue Bridge. Helaas verloopt de aansluiting vanaf het begin niet goed en krijg deze niet werkend. Van alles geprobeerd, talloos keren gereset, stekkers eruit van zowel modem (router) en de Bridge maar niets helpt. Het derde blauwe lampje op de Bridge knippert of is uit; volgens mij betekent dat "De bridge geeft aan dat hij wel verbonden is met de router, maar geen werkende verbinding heeft."

 

Als ik inlog op 192.168.178.1 op het lokale netwerk en ik voer een netwerk diagnose uit dan krijg ik de volgende foutmelding:

Controle bekabelde aangesloten apparaten:

"Een bekabeld verbonden apparaat werkt niet op de beste "Duplex" snelheid, waardoor je op dat apparaat mogelijk niet je volledige internet snelheid kan benutten. Dit kan komen door een verouderde of beschadigde UTP internetkabel of netwerkkaart."

 

Bij wijze van test heb ik alle stekkers van de Bridge eruit getrokken en ontkoppeld van de modem (router).

Toen kreeg ik deze foutmelding niet.

 

Ben een leek op dit gebied dus ik weet niet zo goed wat deze foutmelding precies nu inhoudt en wat ik zou moeten doen op dit probleem op te moeten lossen. Kan iemand mij misschien helpen ?

 

Alvast dank.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag allen, 

 

De nieuwe bridge aangesloten en (bijna) alle hue lampen kunnen worden aangesloten. Echter de hue app /bridge herkent 1 lamp niet, nl. de buitenlamp bij de schuur. Dit is ook een hue lamp en zou in principe alleen door de bridge bediend moeten worden.  Bluetooth herkent deze wel. 

 

Bert en Jonathan hartelijk dank voor jullie inzet,  ben er blij mee.

 

Groet 

Bekijk in context

18 Reacties 18
BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Die melding komt volgens mij op het scherm omdat die Hue Bridge een 100Mbit netwerk poort heeft ipv een 1000Mbit poort. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

 

Dat 3e lampje betekend volgens mij dat je geen verbinding hebt met de Philips cloud inderdaad.

 

Als het 2e lampje brand dan heeft hij wel een fysieke netwerk verbinding.

 

Kan je ergens in die connect box zien of die bridge een IP adres heeft? Zo ja die even intikken in je browser en dan kijken of de hue pagina op het scherm komt. Als dat zo is dan moet hij in principe gewoon werken.

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert 

 

heb het opgezocht op de connect Box maar als ik deze intoets in de web browser krijg ik weliswaar een site van Philips Hue te zien maar wel ov.v. een soort van foutmelding, zie afbeelding.

 

Groet 

Knipsel.JPG

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Dan heb je dus wel gewoon verbinding met de Hue bridge via LAN.

 

Volgende stap is dan de bridge activeren met de Hue app. Kan de app de bridge vinden? Let wel je hebt 2 verschillende hue apps, 1 voor bluetooth en 1 voor bridge.

 

In de app ga je naar settings -> hue bridge -> + voor toevoegen.

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert, 

 

Had ik inderdaad gedaan al. Maar krijgt de volgende melding, zie afbeelding. 

 

Groetjes 

Screenshot_20210711-033104_Hue.jpg

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Bij mij komt op die Hue pagina een hele lange lijst protocollen, maar die installeert hij misschien bij de eerste update.

 

Is je telefoon wel met eigen netwerk/SSID verbonden? Niet dat je bijvoorbeeld op dat Ziggo anywhere/hotspot adres zit. Die heeft geen toegang tot het lokale netwerk voor zover ik weet.

 

Kan je die Hue pagina ook openen door het IP adress in de browser van je telefoon in te tikken?

 

Als dat gewoon werkt ook nog kans dat er een fout in die bridge zelf zit.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @F.T.,

 

Als u inlogt op het modem, en vervolgens naar de advanced tab gaat zou u kunnen checken of uPnP is ingeschakeld?

 

en direct of onder beheer een IPv6 DS-Lite profiel vermeldt staat?

 

MVG

 

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

 

Mijn smartphone is op dezelfde modem/router aangesloten als de Bridge,  hetzelfde  wifi netwerk. 

 

Als ik het IP adres van Bridge open op mijn smartphone dan krijg ik dezelfde foutmelding. 

Dank trouwens vóór je hulpvaardigheid. 

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jonathan,

 

Ik zie dat UPnP ingeschakeld staat.

 

Onder tabblad beheer, informatie zie ik alleen iets met IPv4 staan, zie niets van IPv6 DS-Lite.

 

Groet F.T.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @F.T.,

 

Is het mogelijk voor u om de Hue Bridge tijdelijk bij iemand aan te sluiten en deze te updaten naar de laatste versie en vervolgens te resetten en bij u thuis wederom in te schakelen?

 

MVG

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jonathan,

 

Zie in de instellingen van Bridge dat alles is bijgewerkt als het gaat om software update. Maakt het dan nog uit als ik deze aansluit bij iemand anders zijn wifi netwerk ? Omdat deze nu aangeeft geen nieuwe update te zijn.

 

Groet F.T.

Alvast dank.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @F.T.,

 

Als hier versie 1945091050 op staat dan is deze up-to-date, proberen of het elders werkt is misschien wel handig dan kan er in elk geval uitgesloten worden dat het probleem niet in de Hue Bridge zit.

 

Heeft u misschien nog een router liggen? Zo kan er getest worden of er iets op het modem of de verbinding fout gaat.

 

U maakt geen gebruik van VPN's, Managed switches of overige geavanceerdere netwerk apparatuur?

 

MVG

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jonathan,

 

De app geeft aan dat ik up to date ben maar het versie nummer is anders dan jij opgeeft. Zie print screen.

 

Zover ik weet maak ik geen gebruik van een geavanceerd netwerk  

 

Dank voor je betrokkenheid. 

 

Groet F.T.

 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @F.T. ,

 

Ik ben deze week ergens waar ook een Hue bridge aanwezig is en zal dan even naar de firmware versie kijken.

 

MVG

BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Ik heb dat zelfde versie nummer. Die zou dus gewoon up to date moeten zijn. Betekend ook dat het een V2 bridge is.

 

Wat ik wel gedaan heb is in mijn router (is aftermarket) een IP adres gereserveerd en zorgen dat die niet overlapt met de DHCP range maar aangezien je gewoon op de pagina komen kan denk ik niet dat dat daar een issue mee is.

 

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert,

 

je geeft aan dat ik gewoon op de pagina kom? Bedoel je de pagina op basis van het IP adres en waar ik een soort foutmelding kreeg van Philips Hue zie eerdere print screen.

 

Groet

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

This, idd de meest recente firmware....

 

Heeft u inmiddels kunnen testen of de unit elders wel werkt?

 

MVG

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Jonathan,

Heb de Bridge retour gestuurd ter vervanging van een nieuwe

Laat je weten zodra ik deze geïnstalleerd heb.

 

Fijne avond. 

F.T.
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dag allen, 

 

De nieuwe bridge aangesloten en (bijna) alle hue lampen kunnen worden aangesloten. Echter de hue app /bridge herkent 1 lamp niet, nl. de buitenlamp bij de schuur. Dit is ook een hue lamp en zou in principe alleen door de bridge bediend moeten worden.  Bluetooth herkent deze wel. 

 

Bert en Jonathan hartelijk dank voor jullie inzet,  ben er blij mee.

 

Groet 

Uitgelicht topic