Mijn nieuwe Hue brigde krijg ik niet gekoppeld aan het Ziggo modem. Brigde vervangen en snoertje vervangen. Maar dat helpt helaas niet. Lijkt te liggen aan de modem instellingen. Wie kan mij de juiste oplossing geven?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik was er klaar mee.... heb opnieuw een hue bridge gekocht en die heb ik gelijktijdig aangesloten met de niet werkende bridge. Tot mijn verbazing werkte de nieuwe bridge wel. Dus met twee bridges doet een het er wel. Haal ik de oude eruit dan stopt ook de nieuwe...
Heb nu dus twee bridges aan mijn modem hangen. Een die het doet en een voor de "sier". Niet de goedkoopste oplossing maar na dagen gedoe werkt het nu eindelijk...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hey @Peter007 , welkom op de Ziggo Community!
Wat gek dat je bridge niet aangesloten krijgt.
Ik heb dit systeem zelf ook (slechte verkooptruc 😉 ) maar ervoer geen enkel probleem bij installeren.
Voor zover ik weet spreekt de handleiding voor zich, maar mocht je er niet uitkomen kun je het ook nog proberen met de stappen van dit filmpje.
Wanneer het dan nog steeds niet lukt hoor ik het graag. Zorg er dan wel voor dat je jouw postcode en huisnummer ingevuld hebt op jouw profiel. Op die manier kan ik even met je meekijken.
Zou fijn zijn als je mee zou kijken. Ja de Brigde is aangesloten zoals in het filmpje is aangegeven en heb mijn postcode en huisnummer ingevuld.
thx peter
Goedemorgen @Peter007,
Ik heb even met je meegekeken en het lijkt erop dat de Hue Bridge de afgelopen dagen wél verbonden is geweest met het modem. (Op dit moment weer niet)
Bij welke stap van het instellen van de Hue bridge loop je vast zodra je de handleiding van het instellen van de Hue bridge doorloopt? Het is redelijk 'plug en play' voor zover ik weet. Ook ik heb de bridge i.c.m. dit type modem en geen enkel probleem gehad tijdens het instellen.
Ik sluit hem aan zoals het hoort ( is ook niet zo complex 😂). En eerste lampje brand gelijk maar het tweede en derde lampje op de hue gaan niet branden. Ik heb niet gezien dat die op enig moment wel hebben gebrand.
Vaag, hier werkt het ook probleemloos.
Heb je al een factory reset geprobeerd op de hue?
De poort waarop de UTP kabel is aangesloten brand verder wel. Er lijkt dus wel dataverkeer aanwezig te zijn.
De lampjes van de bridge (alle 3) branden echter niet allemaal. Enkel het eerste lampje brand blauw.
- Heb je een andere UTP poort op het modem getest?
- Heb je de meegeleverde, of een andere UTP kabel getest voor het verbinden van de Hue bridge?
Als het bovenstaande is uitgesloten/getest, dan adviseer ik eigenlijk ook om eerst de bridge naar fabrieksinstellingen te herstellen.
Als je de knop 'Terugzetten naar de fabrieksinstellingen' op de achterkant van je Bridge indrukt, worden de fabrieksinstellingen van de Bridge hersteld
Alle vier de internet poorten uitgetest en ook een reset van de hue gedaan door hem te resetten. De bridge vervangen en ook diverse verschillende kabels uitgetest. Dus echt schiet mij maar lek.... zit er geen beveiliging op het modem?
Misschien een totaal overbodige opmerking. Maar heb je op de grote knop in het midden van de bridge gedrukt om de bridge te vertellen dat hij contact moet maken met de router? De bridge doet het namelijk niet vanzelf.
die knop is voor het verbinden met de app met kabel erin zouden de lampjes vanzelf moeten oplichten
Dat heb ik me verkeerd herinnerd. Het is dan ook jaren geleden dat ik de bridge heb geïnstalleerd.
Inderdaad zouden de drie lampjes moeten gaan branden na verbinding met de router.
Het is een vaag probleem als het niet werkt na alles wat @Peter007 heeft geprobeerd. Hij zal vast het modem ook al een keer opnieuw gestart hebben.
Ik zou in je modem de netwerk diagnose eens draaien.
En eventueel bij de firewall alle vinkjes verwijderen.
en als niks werkt een andere bridge proberen
Dank jullie wel voor het meedenken. Ga zo nog mals het modem maar eens volledig resetten.
Hoe doe draai ik een netwerk diagnose of zet ik de firewall uit?
thx peter
Ja al een aantal keren gedaan!
De Brigde heb ik al omgeruild en dat heeft niets uitgemaakt helaas
Modern heb ik inderdaad gereset. Daarna de hue opnieuw aangesloten. Met verschillende kabels en op de verschillende poorten van het modem. Helaas heeft dat niet geholpen.
Lijkt mij een prima plan. Alleen hoe doe ik dit!
@Peter007, jammer dat het ook niet lukt met een nieuwe bridge. Je hebt het modem helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Zie je de hue wel in je netwerk lijst?
Ik was er klaar mee.... heb opnieuw een hue bridge gekocht en die heb ik gelijktijdig aangesloten met de niet werkende bridge. Tot mijn verbazing werkte de nieuwe bridge wel. Dus met twee bridges doet een het er wel. Haal ik de oude eruit dan stopt ook de nieuwe...
Heb nu dus twee bridges aan mijn modem hangen. Een die het doet en een voor de "sier". Niet de goedkoopste oplossing maar na dagen gedoe werkt het nu eindelijk...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.