1
Vraag
2
Reacties
Friesian

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Permanent verwijderen alias e-mail

Mijn alias e-mail in combinatie met wachtwoord is gehackt. Ik gebruik deze op gamingsites en social media m.b.t. gaming. Ik wil nu dit alias email adres permanent verwijderen zodat er geen misbruik van kan worden gemaakt ivm catfish en/of id fraude. twitter is al een andere naam en foto opgekomen. (En twitter werkt niet mee het te verwijderen.. zo moeilijk in cotanct te komen zonder twitter). Dus als ik mijn alias email verwijder wordt dan alles geblokkeerd of verwijderen. Zoek dus een permanent wissen van dit mail adres zodat het niet meer geldig is op twitter acc e.d.. (ben momenteel alle acc over aan het zetten naar een nieuw alias e-mail met verschillende wachtwoorden)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je je alias wist, dus verwijderd van je hoofdmailadres, komt er helemaal niets meer van dat email adres binnen bij je.

Alles wat dan naar dat email adres gestuurd wordt niet afgeleverd, dat adres bestaat niet meer en de afzender krijgt een mail terug, het adres bestaat niet.

Het is hetzelfde als dat je je huis weghaalt, dan kan de post niet meer bezorgd worden, omdat je adres niet meer bestaat en krijgen de afzenders de post terug met: geen adres bekend.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Kijk hier eens

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-verwijderen/
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
E-mail adres kun je wel verwijderen, maar daarmee verdwijnt dat twitter account natuurlijk niet zomaar.
Je kan beter beginnen met wachtwoord van de mail wijzigen.

Overigens snap ik niet hoe een alias gehackt is, dan is het bijbehorende hoofd account toch juist compromised...
Even goed doordachte stappen nemen.
RammsteinFan86

Level 1
  • 48Posts
  • 6Oplossingen
  • 7Likes
efok wrote:
E-mail adres kun je wel verwijderen, maar daarmee verdwijnt dat twitter account natuurlijk niet zomaar.
Je kan beter beginnen met wachtwoord van de mail wijzigen.

Overigens snap ik niet hoe een alias gehackt is, dan is het bijbehorende hoofd account toch juist compromised...
Even goed doordachte stappen nemen.


Klopt helemaal, alias hangt onder je hoofdaccount en heeft hetzelfde wachtwoord als het hoofdaccount.

Een alias verwijderen, zal niks uithalen op social media accounts, deze blijven bestaan.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
OK, wat is er nu precies gehackt?

Je login gegevens van Twitter of de gamingsites of de social media of alledrie?

Of is je hoofdmailadres met je wachtwoord van je mail gehackt?
Een alias heeft geen wachtwoord om email op te halen, dat komt vanzelf in de inbox van het hoofdaccount.
Friesian
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn ziggo mail en wachtwoord is niet gehackt. alleen mijn alias email adres met ander wachtwoord op een gaming site. die combo gebruik ik vaak. ook voor die twitter account.

Dus als ik mijn alias wis.. komen de twitters binnen op hoofd email adres?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Als je je alias wist, dus verwijderd van je hoofdmailadres, komt er helemaal niets meer van dat email adres binnen bij je.

Alles wat dan naar dat email adres gestuurd wordt niet afgeleverd, dat adres bestaat niet meer en de afzender krijgt een mail terug, het adres bestaat niet.

Het is hetzelfde als dat je je huis weghaalt, dan kan de post niet meer bezorgd worden, omdat je adres niet meer bestaat en krijgen de afzenders de post terug met: geen adres bekend.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic