1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
onno-inge

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Per ongeluk e-mailaccount verwijderd

Hallo,

Omdat ik via Ziggo de laatste tijd regelmatig mailtjes kreeg met de mededeling voor 30 mei je e-mail veilig in te stellen, heb ik geprobeerd een van mijn mailboxen van POP naar IMAP om te zetten.

Helaas bleken de mailfolders in Outlook hele andere namen te hebben dan in de webmail.

In mijn pogingen hier iets in te veranderen heb ik per ongeluk de mailbox verwijderd.

Omdat het om een oud @Quicknet.nl adres gaat, kan ik deze niet opnieuw aanmaken.

Graag zou ik het mailadres weer terug willen hebben. Dit is bij veel bedrijven als correspondentie adres bekend, dus voor ons enorm belangrijk. Omdat het eerder een POP adres was, heb ik bijna alle mails nog. Vooral het terugzetten van het mailadres is dus belangrijk.

Onno

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6160Posts
  • 729Oplossingen
  • 2629Likes

Goedemorgen @onno-inge 

Wat enorm zuur dat je per ongeluk de e-mailaccount hebt verwijderd die juist zo belangrijk voor jou is. 

Wanneer je deze via Mijn Ziggo verwijderd, zij het per ongeluk, verwijdert het systeem deze automatisch van de server.

We hebben helaas geen mogelijkheid om Quicknet e-mailaccounts te herstellen omdat wij die hostnaam niet meer officieel gebruiken. Helaas zit er niets anders op dan nu een nieuw @Ziggo.nl e-mailadres aan te maken.

Bekijk in context

Uitgelicht
onno-inge
topicstarter
Level 2
  • 9Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Jamyla ,

Bedankt voor je reactie, al is dit natuurlijk niet waar ik op gehoopt had.

Ten eerste vind ik het erg vreemd dat een mailbox zo makkelijk is te verwijderen en nergens meer in een soort van prullenbak staat.

Verder vind ik het ook raar dat Ziggo een Quicknet mailaccount niet meer kan herstellen. De hostnaam wordt misschien niet meer officieel gebruikt, maar is volgens mij nog wel degelijk van Ziggo. Technisch lijkt het me geen enkel probleem.
Aan het aanmaken van een @ziggo.nl mailadres heb ik echter natuurlijk niets. Die is bij niemand bekend.

Ik heb nu gewoon maar een alias aangemaakt. Dat kan namelijk nog wel gewoon met een @quicknet.nl adres. Alleen jammer dat het nu geen zelfstandige mailbox is.
Waardeloos syteem dit van Ziggo. Sorry dat ik het zeg.

19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16884Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8027Likes

Heb je je mailbox verwijderd in 'mijn ziggo'? 

Kijk anders in je webmail of je box er nog is.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mailbox is inderdaad verwijderd via 'mijn ziggo'

Als ik via webmail probeer in te loggen krijg ik nu een foutmelding. Dus lijkt er op dat deze echt niet meer te benaderen is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

Ik begrijp niet de stap van POP naar IMAP, dat is helemaal niet nodig.

Waar stond dat?

Niet in de laatste mails, daar was de link naar de 1e pagina over smtp.ziggo.nl en dan onderin de pagina voor POP of IMAP.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en te zien wat er mogelijk is.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met het mailadres tussen haakjes achter je huisnummer, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Bert .

Bedankt voor je informatie. Ik heb het betreffende mailadres in mijn profiel achter het huisnummer gezet.

Overigens staat op deze pagina dikgedrukt "De onveilige e-mailinstellingen POP3 voor inkomende mails en SMTP-poort 25 moet je niet meer gebruiken"

Vandaar dat ik eens bij 1 mailbox wilde kijken wat ik dan precies voor verschillen tegenkom.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist nog even contact gehad met 1e lijns telefonische support.
Er werd erg goed via 2e lijns geprobeerd de oplossing te vinden, maar ik denk dat mijn vraag niet helemaal goed werd begrepen, waardoor ik nog steeds niets verder ben.

De inhoud van de betreffende mailbox vind ik niet belangrijk. Die heb ik in Outlook nog beschikbaar omdat het eerst een POP3 mailbox was.

Omdat de IMAP folders niet overeen kwamen had ik het idee de betreffende mailbox even via mijn.ziggo te verwijderen en daarna weer opnieuw toe te voegen. Maar helaas bleek na het verwijderen pas dat het niet meer mogelijk is een @Quicknet.nl mailbox toe te voegen. Alleen een @Ziggo.nl mailbox.

Maar ik ga er van uit dan een engineer bij Ziggo dit toch nog wel even kan doen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

@onno-inge Even over de mappen met Outlook en Ziggo.

Mappen gemaakt in Outlook komen niet altijd in je webmail, dat synchroniseert niet lekker.

Mappen gemaakt in webmail komen wel in Outlook en die kun je dan in Outlook vullen met mail en dat synchroniseert goed..

"Maar ik ga er van uit dan een engineer bij Ziggo dit toch nog wel even kan doen?"

Even doen is er tegenwoordig niet meer bij, omdat er duizenden verzoeken zijn van verplaatsingen van het ene Mijn Ziggo naar het andere Mijn Ziggo, omdat er geen verhuizing is gebruikt of met scheidingen met allerlei problemen van wie het email adres eigenlijk is en de vele per ongeluk verwijderde mailaccounts in Mijn Ziggo, dat Ziggo hiermee standaard gestopt is.

Alleen in zeer bijzondere gevallen wordt dit nog gedaan.

Een Ziggo moderator kan vertellen of het in dit geval wel of niet mogelijk is.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @Bert,

Bedankt voor je reactie.

ik had alleen nog niet eerder dit account als IMAP in Outlook gehad, dus daar waren ook nog geen mappen aangemaakt.

In webmail zag ik netjes mappen zoals Postvak In, Verzonden items, Verwijderde items, enz., en hier stonden in de webmail ook netjes berichten in.

In Outlook waren het opeens de Engelse folders zoals Draft, Sent, terwijl ik wel gewoon netjes een Nederlandse Outlook heb. Bovendien stonden in deze folders geen berichten, dus geen idee waar deze folders vandaan kwamen. In Outlook kon ik nergens de folders die ik wel in de webmail had, met daarin berichten, terugvinden. Heel verwarrend dus allemaal dat IMAP. Dat was ook de reden dat ik de mailbox even helemaal opnieuw wilde instellen, wat wel gewoon werkt met een @ziggo.nl mailbox. Die kan je verwijderen en weer opnieuw toevoegen via mijn.ziggo.nl.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

IMAP kijkt op de mailserver en laat wat daar staat, zien en je kunt hetzelfde ook bekijken via de webmail.

https://www.ziggo.nl/mail 

"In Outlook waren het opeens de Engelse folders zoals Draft, Sent, terwijl ik wel gewoon netjes een Nederlandse Outlook heb."

Dat heeft deels te maken hoe Outlook naar de webserver kijkt en wat het terug krijgt van de mailserver en dat kan er heel soms wel eens niet normaal en vreemd uitzien.

Dit is aan te passen in de diepere instellingen van de webmail en Outlook.

POP haalt alles binnen in je mailprogramma.

Het zijn 2 verschillende werelden.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik vind het allemaal nogal verwarrend met dat IMAP.

Had verwacht dat bij een IMAP account in Outlook gewoon dezelfde folders werden gezien als in de webmail. IMAP kijkt tenslotte rechtstreeks op de server. Voor POP snap ik dat dit inderdaad iets heel anders is.
Maar nu ik een IMAP account in Outlook heb, kreeg ik het niet voor elkaar bepaalde folders zichtbaar te krijgen die wel op de server / webmail stonden. En waar gewoon ook mailberichten in zaten.

Ik hoop dat er nog een mogelijkheid is mijn @Quicknet.nl mailadres terug te krijgen. Daar ging het tenslotte in eerste instantie om.

Pasi

Level 19
  • 10623Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

@onno-inge  schreef:

...Ik hoop dat er nog een mogelijkheid is mijn @Quicknet.nl mailadres terug te krijgen. Daar ging het tenslotte in eerste instantie om.

"...Alleen in zeer bijzondere gevallen wordt dit nog gedaan..."

Heeft u uw postcode en huisnummer al in uw Ziggo profiel gezet, zodat een moderator direct uw gegevens kan achterhalen? Want morgen is het weekend en dan zijn er veel minder Ziggo mods actief en worden niet dringende 'zaken' vaak/bijna/altijd doorgeschoven naar komende maandag.

Wacht u op een Ziggo mod, hij/zij kan e.e.a. uitzoeken en voor u aanpassen en/of instellen. Zodra uw vraag behandeld wordt, zal hij/zij zich hier melden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

@onno-inge  schreef:

Hallo @Bert .

Bedankt voor je informatie. Ik heb het betreffende mailadres in mijn profiel achter het huisnummer gezet.

Overigens staat op deze pagina dikgedrukt "De onveilige e-mailinstellingen POP3 voor inkomende mails en SMTP-poort 25 moet je niet meer gebruiken"

Vandaar dat ik eens bij 1 mailbox wilde kijken wat ik dan precies voor verschillen tegenkom.

"De onveilige e-mailinstellingen POP3 voor inkomende mails en SMTP-poort 25 moet je niet meer gebruiken"

@onno-inge Dank voor de melding van deze helemaal foute zin op die website.

Ik ga het doorgeven dat dit onoverkomelijke problemen oplevert en derhalve gewijzigd zal moeten worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

@onno-inge "Had verwacht dat bij een IMAP account in Outlook gewoon dezelfde folders werden gezien als in de webmail. IMAP kijkt tenslotte rechtstreeks op de server"

Dat zou ik ook verwachten, dat ik alle mappen identiek zou zien, maar soms wil de communicatie tussen de Ziggo mailserver en Outlook niet lekker lopen en moet je in de webmail één en ander aangeven welke mappen zichtbaar zijn en in Outlook met de instelling IMAP-mappen welke zichtbaar moeten zijn.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Pasi,

Bedankt voor je reactie.

Ik had inderdaad al mijn postcode en huisnummer in het profiel gezet, inclusief het mailadres waar het om gaat.

Ik hoop dat er nog een Ziggo mod naar kan kijken. Als dat maandag wordt, geen probleem. Als ik dit mailadres terug zou kunnen krijgen zou dat wel super zijn

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb vandaag helaas geen reactie meer ontvangen.

Is het nog nodig een bepaalde tag toe te voegen waardoor een moderator mijn bericht zal lezen?

Pasi

Level 19
  • 10623Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

@onno-inge  schreef:

Ik heb vandaag helaas geen reactie meer ontvangen.

Is het nog nodig een bepaalde tag toe te voegen waardoor een moderator mijn bericht zal lezen?

Dat is jammer.

Normaal gesproken pakken de Ziggo mods eerst de grootste problemen/verstoringen op en daarop hebben wij ( de klanten ) geheel geen invloed. Blijkbaar hebben ze het druk met grotere/belangrijkere problemen dan het uwe.

Ik heb verder ook geen mogelijkheid om een Ziggo mod te vragen om naar uw probleem te kijken. Misschien kan ik een Super-Expert triggeren, want die hebben wel de mogelijkheid om een probleem onder Ziggo's aandacht te brengen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6160Posts
  • 729Oplossingen
  • 2629Likes

Goedemorgen @onno-inge 

Wat enorm zuur dat je per ongeluk de e-mailaccount hebt verwijderd die juist zo belangrijk voor jou is. 

Wanneer je deze via Mijn Ziggo verwijderd, zij het per ongeluk, verwijdert het systeem deze automatisch van de server.

We hebben helaas geen mogelijkheid om Quicknet e-mailaccounts te herstellen omdat wij die hostnaam niet meer officieel gebruiken. Helaas zit er niets anders op dan nu een nieuw @Ziggo.nl e-mailadres aan te maken.

onno-inge
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Jamyla ,

Bedankt voor je reactie, al is dit natuurlijk niet waar ik op gehoopt had.

Ten eerste vind ik het erg vreemd dat een mailbox zo makkelijk is te verwijderen en nergens meer in een soort van prullenbak staat.

Verder vind ik het ook raar dat Ziggo een Quicknet mailaccount niet meer kan herstellen. De hostnaam wordt misschien niet meer officieel gebruikt, maar is volgens mij nog wel degelijk van Ziggo. Technisch lijkt het me geen enkel probleem.
Aan het aanmaken van een @ziggo.nl mailadres heb ik echter natuurlijk niets. Die is bij niemand bekend.

Ik heb nu gewoon maar een alias aangemaakt. Dat kan namelijk nog wel gewoon met een @quicknet.nl adres. Alleen jammer dat het nu geen zelfstandige mailbox is.
Waardeloos syteem dit van Ziggo. Sorry dat ik het zeg.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

@onno-inge "Ik heb nu gewoon maar een alias aangemaakt. Dat kan namelijk nog wel gewoon met een @quicknet.nl adres. Alleen jammer dat het nu geen zelfstandige mailbox is."

Dank voor het melden van je "oplossing"

Aliassen met andere domeinen als Home Chello UPC enz. aanmaken, behalve ziggo.nl was eerder niet mogelijk en ik zag dat dit de laatste weken wel mogelijk was met ook een Home account.

Ik heb er niet aan gedacht om hier voor te stellen om dit te proberen, maar jij laat zien dat dit mogelijk is.

Dat kan al veel mensen weer op weg helpen.

Als ooit een bepaald emailadres aan je Mijn Ziggo gekoppeld is geweest en verdwenen, kun je dat weer aan je eigen Mijn Ziggo toevoegen.

Iemand anders kan deze, eerder door je gebruikte, emailadressen niet koppelen aan een ander Mijn Ziggo, dus die emailadressen blijven alleen beschikbaar voor jezelf.

Pasi

Level 19
  • 10623Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

@onno-inge  schreef:

...Ik heb nu gewoon maar een alias aangemaakt. Dat kan namelijk nog wel gewoon met een @quicknet.nl adres. Alleen jammer dat het nu geen zelfstandige mailbox is...

Dat dit mogelijk is dat verbaasd me, dan heeft Ziggo dat onlangs gewijzigd. Anders had ( inderdaad @Bert ) iemand dat vast-en-zeker wel als oplossing aangedragen.

Waarschijnlijk weet u het ook al, maar dán kan u ( in de betreffende mailbox ) een regel aanmaken, die de mail naar dat @quicknet-adres automatisch verplaatst naar een zelf gemaakte folder in diezelfde mailbox. Zo komt die mail toch in een eigen folder en wordt het overzicht veel beter.