1
Vraag
2
Reacties
Arnoudasmit

Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Partial bonding DS

Een tijdje geleden dit probleem al eerder hier op t forum aangesneden. Na de nodige tips heb ik een nieuwe splitter, nwe kabels (zowel van aop naar modem en naar ziggo-tv-versterker, tevens achter tv-versterker naar 2 tv's), maar issue met poartial bonding en daarmee te lage snelheid blijft. Denk dat t toch goed is om monteur naar AOP te laten kijken, aangezien snelheid nu op zeg 120 van de 300mb blijft hangen en partial bonding foutmelding blijft (ook als ik modem als enige zonder splitter op aop aansluit). Hebben jullie nog suggesties??

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Arnoudasmit

 

Ik zie in het schadeticket dat de kabel was ingewaterd. Oeps!

Er is nu een vergunning aangevraagd bij de gemeente om te mogen graven. BAM hoopt hier zo snel mogelijk goedkeuring voor te krijgen. 

Uiteraard worden er daarna zo snel mogelijk werkzaamheden ingepland. 

 

Voor verdere updates kun je inderdaad terecht bij BAM. 0348 - 72 64 21

Bekijk in context

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

vanochtend 3x BAM hier aan de slag, vandaag vanaf 07:00 met team van 6p + graafmachine. Rond 9 uur 60m kabel vervangen buiten, tijdelijke extra versterker uit meterkast, en verbinding als zonnetje. Zal vast verbeelding zijn, maar sites liken ook snappier weergegeven te worden. Tot dusver (maar nog niet veel geprobeerd), tv-gids op de tv's beneden gaven regelmatig ook ruis en nu niet meer. Blij gezin hier dus ;<D

Bekijk in context

22 Reacties 22
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het signaal komt zeer zwak op het modem binnen (kritiek niveau is -15 dBmV).

 

Ik heb je vorige topics even doorgelezen en zie dat dit probleem al sinds november 2020 speelt. De gegevens die je destijds had gedeeld, toonden ook zeer veel ruis. Gezien de lage MER-waarden (< 33 dB) is daar nog steeds sprake van. Een monteur is absoluut nodig.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic en kan een monteursafspraak inplannen.

Zou je de adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Adres staat in mijn profiel, zou fijn zijn als dit opgelost wordt, dank voor je hulp tot dusver

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Arnoudasmit , we hebben de situatie aan onze kant ook even bekeken en een monteur lijkt mij ook de juiste oplossing hierin. 

Ik heb deze gelijk voor je ingepland. Je krijgt van mij straks een mail ter bevestiging, daar staat ook de datum + tijdstip in. Ivm de privacy heb ik deze datum niet openbaar gecommuniceerd in deze reactie. Mocht je niet kunnen op het ingeplande tijdstip, wijzig dan de afspraak naar een ander tijdstip via je eigen MijnZiggo account naar een tijdstip dat je wèl kunt. Het zou zonde zijn als de monteur voor een dichte deur staat. 
 
Zou je de voorwaarden + Corona maatregelen van onze monteur ook willen doornemen op: Voorwaarden monteur ?

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomt, laat je het ons weten? 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

datum/tijdstip is prima, lekker vlot! Corona etc gelezen, ook ok. 1 vraag over kosten wat niet duidelijk is, als dit inderdaad aan buitenkabel/AOP ligt is de 50e niet van toepassing toch?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Ah, fijn dat je zo snel reageert @Arnoudasmit 🙂 
Als het probleem wordt veroorzaakt door onze hoofdaansluiting of ons netwerk (buitenkabel of aansluiting in de wijkkast) dan rekent de monteur daar inderdaad geen kosten voor. Dat heb je goed gelezen. 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Even een update: monteur Ruud was er vanmiddag einde middag, en gaf snel duidelijkheid: kabelbreuk 8m buiten ons huis, BAM wordt aangehaakt om die te vervangen. Verrassende is dat, ondanks dat dit Ziggo-onderdeel is dat voor AOP zit, ik te horen krijg een deel van die kosten te moeten betalen. Monteur Ruud heeft er voor nu een 2e versterker bij gezet, internet gaat voor nu als de brandweer, tot het moment dat de buitenkabel vervangen is. Wordt vervolgd

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen dat de oorzaak van het zwakke signaal gevonden is. Wel vind ook ik het verrassend als de kosten voor de reparatie gedeeltelijk voor jouw rekening zouden komen. Misschien kan @Meindert hier meer duidelijkheid over geven?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

De monteur heeft inderdaad kosten gerekend voor zijn bezoek! Dit heeft er mee te maken dat het deels in het klantdomein zit als in het domein van Ziggo. We horen het graag, @Arnoudasmit!

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Gistermiddag rond 1430 gestart, rond 2200 vertrokken de 2 monteurs die een stuk kabel hebben opgegraven in de voortuin en vervangen. Blijkt 'roest' in de kabel te zitten agv vocht, en dat wordt als je de kabel verder van het aop openhaalt steeds erger te worden. Dus niet in klantdomein lijkt me hoor. Belangrijkste voor nu, probleem oplossen, komende week gaan ze een nog groter stuk kabel vervangen en hopelijk is dan t slechte stuk vervangen en t probleem structureel opgelost. blijft dus 'wordt vervolgd' ;<D 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Arnoudasmit Wat fijn dat de monteurs er zo actief mee bezig zijn. Zo te lezen moet er flink wat werk verricht worden. Ik wil je aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice wanneer het probleem verholpen is, zodat we een passende compensatie kunnen aanmaken! 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

De 1e tijdelijke oplossing is gerealiseerd, echter sindsdien heb ik niets meer vernomen van BAM (ook niet nav het contactformulier dat ik heb ingevuld ovv kenmerknr etc). Ben benieuwd naar wanneer dit verder opgepakt wordt, hopelijk wordt vervolgd...

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Fijn dat er een tijdelijke oplossing gerealiseerd is! Ik kan je aanraden om contact op te nemen met BAM, zij hebben inzicht in de planning. 

 

 

Hou ons op de hoogte. 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

BAM dus al benaderd, maar nog steeds geen reactie van hun zijde. Begin daar wel van te balen eerlijk gezegd (internet werkt wel ok, maar is tijdelijke oplossing en tuinbestrating is verre van ok). Wellicht goed als Ziggo ook een duwtje ri BAM geeft 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is ook zeker balen @Arnoudasmit Ik raad je aan om even telefonisch contact te zoeken met BAM. Je kunt ze bereiken op telefoonnummer 0348 - 726421.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Ben je eruit gekomen met BAM @Arnoudasmit? We zijn al een aantal weken verder en ik ben erg benieuwd hoe het gegaan is. 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Leuk dat je ernaar vraagt Lotte. 'k Heb ze opnieuw gebeld, afspraak staat voor eind deze maand om zo'n 15m kabel te vervangen buiten. Tot dat moment de work-around (lees: dubbele versterker in meterkast), wordt vervolgd

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Arnoudasmit Ah, top dat de afspraak gepland staat. We zijn tegen die tijd benieuwd naar je bevindingen. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

@Arnoudasmit Inmiddels zijn we een nieuwe maand aangebroken. Is de reparatie goed gegaan en hoe functioneren jouw diensten op het moment? 

Arnoudasmit
Topicstarter
Level 4
  • 36Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

hebben gegraven, niet 15m maar gehele kabel tussen AOP en kast verderop in de straat moet vervangen worden. Ben bang dat ik daar weer zelf achteraan zal moeten bellen bij BAM...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic