1
Vraag
2
Reacties
Nostalgia

Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Partial bonding DS

Hallo support,

Abbo internet snelheid 300/40
Met de nieuwe Mediabox XL kan ik bewaarde programma's niet terugkijken, kijk ik bij de instellingen dan geeft die aan dat internet traag is.
Eerst wat zitten experimenteren met een kabelverbinding op de mediabox maar was niet zo slim bleek achteraf, websites die niet meer open gingen en mijn Ziggo mail die het niet meer deed.
Nadat ik de kabel van de mediabox had verwijderd ben ik gaan kijken in de Connectbox, daar zag ik (verbonden (partial bonding DS))
Ik heb hier in de Community het nodige er over gelezen wat er fout kan zijn en hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen.
Screenprints voeg ik er bij.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nostalgia
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Monteur is gisteren geweest en heeft de AOP vernieuwd en een nieuwe splitter aangesloten.

Deze man was zeer vriendelijk en hield zich goed aan de Corona maatregelen.

Oude snelheid is weer terug en ik kan ook weer bewaarde programma's terug kijken.

Heel veel dank voor de goede service 😃

 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Nostalgia
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Voor de zekerheid plaats ik dit er ook bij.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De downstream ondervindt ruis en met name op de kanalen 22 t/m 24. Waarschijnlijk instraling door 4/5G, veroorzaakt door een verouderd en niet goed afgeschermd AOP (zoals te zien op de foto"s)

Ook de upstream ondervindt problemen, hetgeen blijkt uit het vermogen, dat met 51 dBmV de kritische grens heeft bereikt.

Ik heb dit topic voorgelegd aan het moderatieteam. Staan postcode en huisnummer (alleen zichtbaar voor moderators) in je profiel? Dan kan men je klantdossier raadplegen en je verder helpen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @Nostalgia en welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de verbinding! Ik heb ook even een blik geworpen op het signaal en dat ziet er niet goed uit. Het lijkt mij verstandig dat er een netwerkmonteur komt kijken.
Ik heb een afspraak ingepland op donderdag 4 februari 2021 tussen 12:00 en 18:00 uur. Mocht het op die datum niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken te wijzigen.

Laat je na het monteursbezoek weten wat je bevindingen zijn?

Groeten,

Paul 

Nostalgia
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Heel veel dank voor de hulp 😀

Nostalgia
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Dank voor de snelle reactie, zo snel had ik de monteur niet verwacht.

Top !!

Nostalgia
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Monteur is gisteren geweest en heeft de AOP vernieuwd en een nieuwe splitter aangesloten.

Deze man was zeer vriendelijk en hield zich goed aan de Corona maatregelen.

Oude snelheid is weer terug en ik kan ook weer bewaarde programma's terug kijken.

Heel veel dank voor de goede service 😃

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Goed om te lezen. Veel kijk- en surfplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic