1
Vraag
2
Reacties
Wocli

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Partial bonding DS / modem herstarts / trage verbinding

Hallo allemaal,

 

Het grootste gedeelte van de tijd werkt de internet verbinding goed, maar zo nu en dan treden er problemen op. Het modem start meerdere keren per dag spontaan opnieuw op, internet is traag en ik krijg "Partial Bonding" meldingen. Dit duurt dan 1 - 3 dagen en dan gaat het weer een poos goed.

 

Ik heb op de Community al rondgekeken en gezien dat het in veel gevallen met de AOP te maken kan hebben. Ik ben benieuwd of dat bij mij ook het geval kan zijn en of dit dan eenvoudig verholpen kan worden. Ik heb hieronder screenshots en  foto's bijgevoegd, ik hoop dat die voldoende informatie geven.

 

Mvg Wilco

 

I20220103 1657 Screenshot partial bonding DS.png20220103 1743 Screenshot Gebundelde downstream-kanalen - 1.png20220103 1744 Screenshot Gebundelde downstream-kanalen - 2.png20220103 1745 Screenshot Gebundelde upstream-kanalen.png20220103 1502 AOP.jpg20220103 1503 Tratec fra-752n.jpg20220103 1504 Meterkast.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, de verbinding is stabiel geweest, geen partial bonding berichten meer en ook de snelheid is heel stabiel op 75Mbit/10Mbit. Dus ik denk dat het vervangen van de splitter geholpen heeft. Ik zie de downstream fouten wel wat oplopen, maar die zijn qua aantal niet te vergelijken met voorheen. Ik ga er vanuit dat het zo voldoende is opgelost, bedankt voor jullie hulp!

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75168Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

De witte stekker zal zeker 1 van de oorzaken zijn van je problemen, die wordt al sinds 2012 afgeraden om te gebruiken, deze is niet afgeschermd voor 4G 5G Digitenne en andere zenders en zet deze signalen op je coax netwerk met allerlei mogelijke storingen tot gevolg.

 

Op het modem is een hele bak ruis te zien wat zich vertaald in niet te repareren data pakketten, de Fouten na RS zouden 0 moeten zijn, nu zie je niet te repareren pakketen en dan moet je apparaat weer opnieuw de juiste data opvragen met de nodige haperingen tot gevolg.

 

Ook een modem op een versterker is niet meer een hedendaagse wijze van aansluiten vanwege mogelijke storingen vanuit je versterker.

 

Huidige aansluitwijze: Op de wandcontactdoos gaat een POA-01 B splitter met 1 kabel naar je modem en 1 kabel naar je versterker.

 

Vervang de witte stekker voor een afgeschermde stekker of wacht hier op een Ziggo moderator die je gratis een splitter met 2 korte passende kabels kan sturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je uitgebreide reactie! Ik wacht de Ziggo medewerker af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

Goedemorgen @Wocli en een warm welkom op de Community, 

Onzettend vervelend dat de internetverbinding op dit moment niet werkt zoals het hoort! Het is daarom goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien heeft expert @Bert al het nodige met je nagelopen en uitgesloten. Wat hij aangeeft klopt de aansluitmaterialen (splitter en coaxkabel) die terug te zien zijn op de foto's voldoen niet aan de vereisten van vandaag de dag. De coaxkabel en splitter zijn onvoldoende afgeschermd en verklaren de ruis die terug te zien is op het signaal. Ik heb kosteloos een setje opgestuurd met daarin een POA1-B splitter, een 1.5 coaxkabel voor het modem (IEC/F) en een 3 meter + 5 meter lange coaxkabel voor je TV / Mediabox. Binnen 2 a 3 werkdagen kun je de aansluitmaterialen met de brievenpost in huis verwachten. 

Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat de materialen hebt aangesloten?

De aansluiting dient er als volgt uit te zien:
Hoofdaansluiting (AOP) met daarop de POA 1-B splitter, dan 1 coaxkabel (1.5) naar het modem en op de andere uitgang v.d. POA 1- B splitter sluit je een coaxkabel aan richting de Tratec FRA-752 N antenneversterker.

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Dankjewel, ik hoop dat het helpt. Bedoel je met brievenpost dat het pakketje door de brievenbus past?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Wocli Het pakketje past inderdaad door de brievenbus. 😉

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

 

Vandaag pakketje ontvangen en geinstalleerd. Hij is sindsdien twee keer spontaan opnieuw opgestart en bij metingen op speedtest.net haalt hij nog niet altijd de juiste snelheid. Ook staat er nu weer partial bonding.

 

Hieronder nieuwe screenshots van de downstreams. Daar zie ik bij sommige kanalen nog steeds veel errors. Tot nu toe dus nog niet het gewenste resultaat. Hebben jullie nog meer suggesties?

2022-01-07 140937 Downstream 1.png2022-01-07 141020 Downstream 2.png

 

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zonet modem handmatig opnieuw gestart en even van de stroom gehaald en plastic kapje op de splitter gezet. Nu krijg ik onderstaande score, die mij wat meer hoop geeft. Ik houd het in de gaten.

2022-01-07 145831 Downstream 2.png

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Wocli Hartelijk dank voor het delen van je bevindingen na het aansluiten van de nieuwe materialen.Ik heb gelijk even een blik geworpen op het signaal, maar ik zie nog steeds ruis terug op met name een aantal downstream kanalen. Als gevolg van de ruis onstaan er een heleboel niet corrigeerbare foutcodes wat weer merkbaar is de stabiliteit en kwaliteit van de internetverbinding. Het lijkt mij verstandig dat er nu een storingsmonteur komt kijken. Ik heb een afspraak met een monteur ingepland op dinsdag 11 januari 2022 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het bezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Bedankt, maar een monteursbezoek komt momenteel niet goed uit, dus die heb ik geannuleerd. De verbinding ziet er al een stuk beter uit, dus ik hoop dat dit de problemen heeft verholpen. Mocht het toch nog niet naar wens zijn, kom ik weer op de lijn.

 

Ik zal volgende week sowieso nog ergens melden of de verbinding naar wens is gebleven.

 

Kun je bevestigen dat de monteursafspraak is geannuleerd?

 

Bedankt voor je hulp!

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Helemaal goed @Wocli dan horen we nog van je. De annulering is goed doorgekomen dus daar hoef je je geen zorgen om te maken 🙂 

Fijn weekend en namens Paul: Graag gedaan!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3327Likes

Hoe is het deze week gegaan @Wocli, heb je nog problemen ervaren? 

Wocli
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Nee, de verbinding is stabiel geweest, geen partial bonding berichten meer en ook de snelheid is heel stabiel op 75Mbit/10Mbit. Dus ik denk dat het vervangen van de splitter geholpen heeft. Ik zie de downstream fouten wel wat oplopen, maar die zijn qua aantal niet te vergelijken met voorheen. Ik ga er vanuit dat het zo voldoende is opgelost, bedankt voor jullie hulp!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Wocli Ontzettend fijn om te lezen dat de verbinding weer goed en stabiel werkt! Ik raad aan om alleen naar de fouten op de downstream (of upstream) te kijken op het moment dat je daadwerkelijk merkt dat de verbinding niet goed werkt. Dan kunnen wij een blik werpen op het signaal om te kijken of dit signaalgerelateerd is. Op dit moment ziet de verbinding ook overigens keurig uit, dus voorzie ik eigenlijk geen problemen. 

Nog een prettig weekend gewenst! 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic