JVO1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Partial Bonding - uitval internet.

Ik heb sinds een paar dagen last van uitval van het internet. Na een korte onderbreking wordt het modem weer opgestart en werkt alles weer. Als ik in de router kijk tijdens de storing zie ik "Partial Bonding" en de ene keer US en een andere keer DS. staan. Er is de afgelopen dagen niks veranderd aan het netwerk in huis. Ik zie veel topics over dit onderwerp voorbij komen. Echter, een eenduidige oorzaak is niet aan te wijzen. Wie kan mij verder helpen?

28 Reacties 28
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Nee, het genoemde type afsluitweerstand kan niet worden toegestuurd, je zou deze dus zelf moeten bestellen.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ik ben benieuwd of je nog verder bent gekomen @JVO1! Laat je het ons weten? 

JVO1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Carlien    Ik heb op 14 december een mailtje naar "Consumentenmarkt" gestuurd met het verzoek de 50 euro te crediteren. Daarbij heb ik een verwijzing gemaakt naar deze post.

Daarnaast heb ik op 14 december een mailtje gestuurd naar Klantenservice met het verzoek om een afsluitweerstand op te sturen dan wel een monteur kosteloos langs te sturen om het werk af te maken en een afsluitweerstand te plaatsen.  Op beide berichten heb ik nog geen reactie ontvangen. Ik hou je op de hoogte.

JVO1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Carlien   Bericht van Ziggo ontvangen. De 50 euro wordt gecrediteerd en morgen, 22 december, komt de monteur nogmaals langs om te kijken hoe de aansluiting afgewerkt moet worden. Dus prima geholpen. Ik zal je nog laten weten wat de monteur uiteindelijk nog gedaan heeft.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

goed om te horen dat de kosten gecrediteerd zijn, we kijken uit naar je bevindingen nadat het monteursbezoek is geweest 🙂

JVO1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@MR_CHIP @Carlien    Monteur is vanmorgen geweest. De AOP was niet geaard door de vorige monteur. Nu gecorrigeerd. Verder is de splitter verwijderd en is het Ziggo-modem nu met een ander kabeltje rechtstreeks aangesloten op de AOP. Goede uitleg gekregen van de monteur. Prima opgelost. 

Vulcan

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Bij mij is het AOP vandaag ook vervangen omdat het oude AOP verouderd was.

Het viel mij op dat de aardedraad niet aangesloten was, wat in de oude situatie wel zo was. Via Mijn Ziggo hierover een vraag gesteld, het antwoord was dat de aardedraad niet nodig was. Echter lees ik hier dat de 2de monteur wel een aardedraad heeft gemonteerd. (?) Moet het AOP nu wel of niet geaard worden? (ik heb hetzelfde AOP als TS) 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Vulcan De TRISZ-DG300 is een dubbel galvanisch gescheiden AOP en moet inderdaad op aarde zijn aangesloten, indien beschikbaar. Dit is ook zo opgenomen in de monteursvoorschriften.

Vulcan

Level 5
  • 56Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Dan vind ik het toch wel slordig dat de monteur dit niet heeft gedaan. De nieuwe AOP zit op een iets andere plek, het aardedraadje is nu iets te kort. Ik ben gelukkig niet geheel onhandig en zal zelf een nieuwe aardedraad monteren.

Uitgelicht topic