1
Vraag
2
Reacties
stormstorm

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Partial Bonding op DS (Blauw LED)

Hallo, 

 

Het valt mij op dat ik sinds een paar week (of misschien al langer) blauwe leds heb op mijn Ziggo modem (Ubee UBC1318ZG) . 'online' is blauw maar ook het 'DS' Led is blauw wat inhoud dat ik (wellicht) last heb van partial bonding op de downstream channels.

 

Het modem zit direct op de AOP met de juiste afgeschermde (korte) bekabeling e.d. Ik heb soms gewoon een complete disconnect op het modem wat 5 minuten duurt, daarna is de verbinding meestal weer online. Soms gaat het voor lange tijd goed en ervaar ik geen issues maar het komt ook wel voor dat het 2 dagen achter elkaar gebeurd. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream lijkt instraling van 4G te vertonen, gezien de hoge CER op CID 32. Er is een slope van 7 dBmV in vermogen zichtbaar, de waarden zijn verder wel goed. In de log is regelmatige uitval van het OFDM-kanaal zichtbaar (profile en NCP FEC lock loss met terugval naar profile ID 2 (4096-QAM naar 2048-QAM).

 

Een monteursafspraak is noodzakelijk gezien een AOP ontbreekt, de groene kabel moet afgemonteerd worden op een TRISZ-DG300. Verder zijn de splitter SB-02 en kabel met blauwe ring om stekker verouderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@stormstorm aha, dan was dát het dus. Prima, dan is dat boven water. Dankje voor de juiste gegevens.

Daarop heb ik nu een monteur weten in te plannen op 8 augustus tussen 08:00-13:00 uur. Mocht dat niet schikken, dan kan je over enkele uren de afspraak zelf aanpassen. 

Bekijk in context

Uitgelicht
stormstorm
topicstarter
Level 3
  • 20Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

AOP vervangen, problem fixed

31 Reacties 31
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een foto van het AOP en de downstream, upstream en event log willen plaatsen?

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

foto valt te regelen maar het is een modem zonder router functie. Dus een lokaal IP lijkt me onwaarschijnlijk. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De UBC1318ZG is een modem met ingebouwde eRouter en zonder AP. Bedoel je dat je bridge mode gebruikt?

 

Verder weet ik niet wat je bedoelt met 'lokaal IP' in deze context, dit heeft niets met een (eventueel) signaalprobleem te maken.

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik gebruik inderdaad de bridge mode, en met lokaal IP bedoel ik router interface, Beter bekend als LAN interface

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

In bridge mode kun je het modem op 192.168.100.1 bereiken.

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dat werkt niet. In welke scope moet je lokale subnet zitten ?

 

UPDATE , excuses, dat werkt wel

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De downstream lijkt instraling van 4G te vertonen, gezien de hoge CER op CID 32. Er is een slope van 7 dBmV in vermogen zichtbaar, de waarden zijn verder wel goed. In de log is regelmatige uitval van het OFDM-kanaal zichtbaar (profile en NCP FEC lock loss met terugval naar profile ID 2 (4096-QAM naar 2048-QAM).

 

Een monteursafspraak is noodzakelijk gezien een AOP ontbreekt, de groene kabel moet afgemonteerd worden op een TRISZ-DG300. Verder zijn de splitter SB-02 en kabel met blauwe ring om stekker verouderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dat is prima, ik hoef verder geen actie te ondernemen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Klopt, je ontvangt vanzelf bericht nadat de moderator in het topic heeft gereageerd.

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

wanneer gaat deze reageren?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik heb zojuist de moderators ingelicht.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@stormstorm daar zijn 'we' al!

Als de verbinding op je modem je in de steek laat, dan is dat altijd vervelend. En terecht is al opgemerkt dat we de oorzaak moeten zoeken in je aansluiting. Daar vallen punten te behalen.

De monteur daarvoor komt langs op 2 augustus, tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Schikt dit niet? Geen probleem, je kunt de afspraak over enkele uren zelf via je Mijn Ziggo account aanpassen.

Wil je ons laten weten of de oplossing succesvol is? Dankje!

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

dit is prima, bedankt!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@stormstorm graag gedaan. Wel krijg ik nu een melding dat de afspraak geannuleerd zou zijn omdat ''iemand'' vanaf het adres naar de klantenservice gebeld zou hebben en van niks zou weten over deze afspraak.

Zegt je dat iets? De melding komt van hetzelfde adres als welke bij jouw gegevens op de Community bekend is. 

Een misverstandje?

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat is niet iemand in dit huishouden geweest. Dus plan de afspraak maar

stormstorm
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jacob  staat de afspraak voor vandaag gepland?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Bert misschien kan jij een melding sturen richting de mods dat hier met enige spoed naar gekeken wordt aangezien er misschien wel/niet een monteur langskomt en TS deze afspraak dus niet heeft afgezegd (wie dan wel ? )

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@stormstorm, helaas staat er geen afspraak voor vandaag 😞 Ik heb direct een nieuwe afspraak gemaakt voor 4 augustus tussen 08.00 en 13.00 uur! Sorry dat er niet eerder een afspraak beschikbaar is! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic