Heb de laatste tijd van uitval van Internet signaal, extra vervelend nu school en werk vanuit huis moet worden gedaan. Als ik tijdens uitval mijn modem/router in browser benader, zie ik dan steeds: Internet (Verbonden (partial bonding US)) staan en heel soms DS Scanning.
Inmiddels in deze community dat dit een veelvoorkomend probleem is en dat er kennelijk niet een out-of-the-box oplossing (van Ziggo) is. Alle suggesties van herstart modem tot en met factory reset uitgevoerd. Het gaat daarna eventjes goed, waarna het ‘feest’ weer begint.
Bekabeling en AOP zijn recentelijk (ca 1 jaar geleden) compleet vernieuwd door Ziggo monteur. Ten behoeve van storings reductie digitale TV heb ik alleen een sperfilter geplaatst op de COAX bij één TV in huis (zou UTP netwerk niet moeten beinvloeden).
Bijgaand foto van accesspoint. Hoor graag als ik wat meer moet delen voor evt analyse.
Added: Router betreft Compal
Added: netwerk historie toegevoegd
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @JMO01
Oef, kabelschade! Helaas is dat iets wat niet direct tijdens de afspraak kan worden opgelost, maar het is wel fijn dat de oorzaak van de problemen bekend zijn. Het ticket voor de kabelschade is zojuist doorgezet naar de aannemer Ploeg-GO. Zij nemen spoedig contact met jou op omtrent het inplannen van de werkzaamheden. Houd ons vooral op de hoogte.
As we speak zijn er mannen buiten bezig om een hele nieuwe kabel in te graven. Ik ben buitengewoon tevreden over de partner van Ziggo die dit probleem aan pakt. Prima telefonisch contact en mensen in het veld die weten wat ze aan het doen zijn.
Dat is een hele fijne update om te lezen @JMO01. De oplossing is nu binnen handbereik! Houd ons vooral de komende periode op de hoogte van jouw bevindingen m.b.t. de verbinding als de aannemer klaar is met zijn werkzaamheden.
Hi @JMO01
Het is alweer een flinke poos geleden en ik was stiekem toch wel erg nieuwsgierig naar de stand van zaken. Om die reden ben ik even in het ticket gaan neuzen wat was aangemaakt wegens de kabelschade. Ik zie dat de werkzaamheden geruime tijd geleden zijn gedaan en ik ben erg benieuwd of bij jou ook alles weer naar tevredenheid werkt? 🙂
Had ik dat nog niet gemeld? Oude kabel was niet uit de buisleiding in de fundering te verwijderen, laat staan er een nieuwe in trekken naar het abonnee overnamepunt achter mijn tv in de huiskamer. Toen -met de nodige moeite- de buisleiding voor de niet meer gebruikte telefoonaansluiting vanuit de meterkast gebruikt. Nu weer top signaal! De mannen van jullie partner voor het kabelwerk hebben prima werk geleverd en waren niet te beroerd om even door te zetten als er weer een tegenslagje was.
@JMO01 Kijk aan! Wat fijn dat je zo tevreden bent over de aannemer die gezorgd heeft voor een nieuwe kabel. We zijn blij dat de diensten inmiddels ook weer naar wens werken 😉 Laat je het ons weten als we verder nog ergens mee kunnen helpen?
Nog een hele fijne dag gewenst!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.