1
Vraag
2
Reacties
Robus

Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Partial Bonding US (geen verbinding)

Heb de laatste tijd van uitval van Internet signaal, extra vervelend nu school en werk vanuit huis moet worden gedaan. Als ik tijdens uitval mijn modem/router in browser benader, zie ik dan steeds: Internet (Verbonden (partial bonding US)) staan en heel soms DS Scanning

Inmiddels in deze community dat dit een veelvoorkomend probleem is en dat er kennelijk niet een out-of-the-box oplossing (van Ziggo) is. Alle suggesties van herstart modem tot en met factory reset uitgevoerd. Het gaat daarna eventjes goed, waarna het ‘feest’ weer begint.

Bekabeling en AOP zijn recentelijk (ca 1 jaar geleden) compleet vernieuwd door Ziggo monteur. Ten behoeve van storings reductie digitale TV heb ik alleen een sperfilter geplaatst op de COAX bij één TV in huis (zou UTP netwerk niet moeten beinvloeden).

Bijgaand foto van accesspoint. Hoor graag als ik wat meer moet delen voor evt analyse.

 

Added: Router betreft Compal

Added: netwerk historie toegevoegd

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Robus
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:

...

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic 🙂

Hou je ons op de hoogte?

 

 

Na afgelopen maandag de nieuwe splitter te hebben geïnstalleerd en vanuit huis te hebben gewerkt, is de eerste voorzichtige conclusie: het vervangen van de splitter werkt. Geen storingen meer tot dusver! 

Bizar dat uitgerekend een plastic splitterkapje in een oerwoud van technische variabelen de boosdoener blijkt te zijn 

 

Bekijk in context

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Had ik dat nog niet gemeld? Oude kabel was niet uit de buisleiding in de fundering te verwijderen, laat staan er een nieuwe in trekken naar het abonnee overnamepunt achter mijn tv in de huiskamer. Toen -met de nodige moeite- de buisleiding voor de niet meer gebruikte telefoonaansluiting vanuit de meterkast gebruikt. Nu weer top signaal! De mannen van jullie partner voor het kabelwerk hebben prima werk geleverd en waren niet te beroerd om even door te zetten als er weer een tegenslagje was.

Bekijk in context

25 Reacties 25
Robus
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nog wat aanvullende info:

 

- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele?

Alle apparaten, van computer, tot mobiele telefoon tot Android TV.


- Speelt het probleem constant of af en toe?

Het is af en toe, van nooit tot dagen waarop het aan en uit is.


- Werken alle websites niet of slechts één/enkele?

Geen enkele en soms zelfs de pagina van de router zelf niet.


- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?

NAS en Ip Cam (al losgekoppeld om te zien of dat helpt. Niet)


- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt?

Ja, draadloos


- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)?

Soms niet.


- Andere bijzonderheden?

Nee

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Robus . TOp dat je meteen zoveel gegevens meestuurt in je berichten! Ik kom je topic nu pas tegen, sorry daarvoor. 

Om maar gelijk op de inhoud van je verhaal in te gaan: je zegt dat je een mediabox XL hebt en deze draadloos is opgenomen in het thuisnetwerk.  Grote kans dat hier de oorzaak van je probleem zit. Check dit filmpje even om te zien hoe je je mediabox uit het netwerk haalt. Laat je ons weten hoe het hierna gaat? 😄 

Robus
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @Robus . TOp dat je meteen zoveel gegevens meestuurt in je berichten! Ik kom je topic nu pas tegen, sorry daarvoor. 

Om maar gelijk op de inhoud van je verhaal in te gaan: je zegt dat je een mediabox XL hebt en deze draadloos is opgenomen in het thuisnetwerk.  Grote kans dat hier de oorzaak van je probleem zit. Check dit filmpje even om te zien hoe je je mediabox uit het netwerk haalt. Laat je ons weten hoe het hierna gaat? 😄 

Hi Lycke,

Excuses, veel gegevens betekent niet meteen dat ze goed zijn: ik blijk geen Mediabox XL te hebben maar de Ziggo Mediabox Next. Kan deze ook een stoorzender vormen?

Afgelopen weekend gechat met een Ziggo support collega die heeft me een nieuwe splitter thuisgestuurd. Deze splitter lijkt uiterlijk op zijn voorganger maar heeft een ander codering: braun teleCom POA-01-B Zojuist geinstalleerd dus maar eens kijken of dat soelaas biedt.

 

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Robus . Ah, goed dat je het zegt. Dan is er geen probleem hoor! Voor de next gaat dit niet op. 

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic 🙂

Hou je ons op de hoogte?

Robus
Topicstarter
Level 4
  • 39Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Ziggo wrote:

...

Goeie, die splitter. Hij lijkt vrijwel hetzelfde, op 1 belangrijk punt na. Het kapje dat er over zit, is net een beetje anders. Bij het vorige model kon het plastic kapje nog wel eens voor (kleine) problemen zorgen. Lees bijvoorbeeld dit topic 🙂

Hou je ons op de hoogte?

 

 

Na afgelopen maandag de nieuwe splitter te hebben geïnstalleerd en vanuit huis te hebben gewerkt, is de eerste voorzichtige conclusie: het vervangen van de splitter werkt. Geen storingen meer tot dusver! 

Bizar dat uitgerekend een plastic splitterkapje in een oerwoud van technische variabelen de boosdoener blijkt te zijn 

 

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb in het ROOD de melding: (Verbonden (partial bonding US) ) in mijn modem (connect-box) staan. Niets aan de hand. Heb mijn WiFi via DECO M4. Met speedtest bijna 300 MB download. Maar waarom dan toch die melding in het rood??

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Welkom op de Community @JMO01!

Als je volle bak snelheid haalt, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt waarom je deze melding in je modemlog ziet. De Partial Bonding US melding geeft aan dat er signaalproblemen zijn. Dit wordt bevestigd nadat ik je verbinding eens heb doorgemeten. Zowel je upstream als downstream is niet oké en dat leidt hoe dan ook tot stabiliteitsproblemen. Wil je een foto van de hoofdaansluiting maken en delen? 

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Sinds vanmorgen is de melding weg. Alleen in groen de mededeling "Verbonden". Ik woon in een huis uit 1988 en heb geen AOP in de meterkast maar simpel een klassieke radio/TV wall outlet in de huiskamer. Daarop zit een versterker (ooit bij UPC gekocht). Die heb ik vanmorgen even een beetje aangedrukt, hing er niet half uit of zo. Geen idee of de melding daarom nu weg is. Kunnen jullie nog eens meten? Zie de foto van de aansluiting. Alvast bedankt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Vreemd dat de melding weg is @JMO01! Het signaal is nog altijd bedroevend slecht. De Tratec BDA01 is overigens een signaalversterker. Normaliter verstrekt deze het signaal, maar bij jou het tegenovergestelde. Daarnaast is het nooit wenselijk om je modem op een signaalversterker aan te sluiten. De ideale situatie is: hoofdaansluiting -> splitter -> 1 kabel naar je modem / andere kabel naar de versterker. Je hebt echt geen groene kabel in je meterkast zitten? Bij twijfel: deel zoveel mogelijk foto's. Wellicht valt ons toch iets op.

Wil je in ieder geval opsteek/opdruk versterker eens voorzichtig lostrekken van de wandcontactdoos? Steek vervolgens de coax kabel vanaf je modem direct in de wandcontactdoos. Reset vervolgens je modem door deze 1 minuut van de stroom te halen. Log hierna in op je modem en deel de signaalwaardes die je aantreft in je modem omgeving. 

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste Vincent,

Dank voor je reactie maar ik ben toch wat teleurgesteld. Ik had gehoopt op een gelijkwaardige uitwisseling van technische tips en informatie, maar het tegenovergestelde doet zich voor. "Je hebt echt geen groene kabel in je meterkast zitten?". Nee echt, geloof me, ik heb alleen een klassiek model wandcontactdoos in de huiskamer, zie foto 2. "Steek vervolgens de coax kabel vanaf je modem direct in de wandcontactdoos." Sorry dat gaat niet, zie weer foto 2. Maar goed, ik had zelf al het plan opgevat om er de oorspronkelijke splitter op te zetten (foto 3). Resultaat negatief, een uitgebreidere foutmelding dan eerst (plaatje 4) en veel lagere internet snelheid (rond 60 Mb). Oude situatie hersteld, alles weer oké, foutmelding weg, 300+ Mb internetsnelheid. Ondertussen vraag ik me af waar ik me druk over moet maken. Perfect internet, perfect TV. 

Dan nog dit, ook in 2008 waren er problemen met het signaal maar daar ondervond ik toen ook ernstige problemen van, ja/nee internet, uitval van TV, uitval van telefoon. Het heeft maanden geduurd en ettelijke monteursbezoeken en boze mails voordat er een echte techneut kwam. Die stelde vast dat het probleem niet in mijn woning zat, maar in de blokverdeler (foto 5). Mijn kabel opnieuw aangesloten, probleem opgelost. Tot nu? Wie weet......

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dom, foto's vergeten.

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hier ook info over de signaalwaardes. Bij "status" (plaatje 6) staat dat alles goed is.

Op plaatjes 7 en 8 de signaalwaardes. Ik weet niet wat die waardes moeten zijn en kan ze dus ook niet interpreteren. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Excuses voor de late reactie. Je bericht krijg ik spijtig genoeg nu pas onder ogen.

Terugkomend op je bericht: Ik vind het erg jammer dat ik dit gevoel bij je teweeg heb gebracht. Dat was absoluut niet mijn intentie. Mijn intentie was om alles zo goed mogelijk in huis uit te sluiten - en bij een eventueel monteursbezoek - er zeker van te zijn dat de kans op kosten minimaal is. Vandaar dat ik hier specifiek om vroeg. Gelukkig heb je foto's aangevuld waaruit we conclusies kunnen trekken.

De hoofdaansluiting is sterk verouderd en vraagt om vervanging. Je huidige hoofdaansluiting is bijvoorbeeld niet goed afgeschermd tegen instraling van onder andere mobiel 4G netwerken. Het vervangen van de AOP is in ieder geval kosteloos. Eventuele aansluitmaterialen ten behoeven van een optimale binnenhuis situatie zijn verkrijgbaar tegen kostprijs. Mocht je open staan voor het monteursbezoek, geef dan enkele dagen en dagdelen door. De tijdsloten waarin de monteur zijn bezoek rijdt zijn: 08.00 - 13.00 en 12.00 - 18.00 uur.

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste Vincent, het is al goed. Ik ben maar alleen bang niet serieus genomen te worden en in een zelfde kruisdraging terecht te komen als in  2008. Het AOP vervangen vind ik oké, maar twijfel toch of dat gaat helpen. Als er een monteur komt is dat er dan één van het tweede niveau, dus één die ook een signal analyzer bij zich heeft als -na vervanging van het AOP- blijkt dat het signaal nog slecht is. Trouwens, wat zijn goede signaalwaardes? Ik heb ca -8 dBm downstream en ca 50 dBm opstream. Ik kan me uit het verleden herinneren dat met name die 50 dBm upstream een slecht teken is.

b

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi @JMO01, het signaal wordt verstuurd vanaf de centrale naar het modem. Als die niet op het juiste niveau aankomt bij het modem (en vice versa) zit ergens in de keten een probleem. Dat kan buitenshuis zijn of binnenshuis, maar dat kunnen we vanuit hier niet bepalen of testen. Helemaal uitsluiten of het probleem binnenshuis zit kunnen we niet, tenzij we je een nieuwe splitter+kabel toesturen.

 

De Upstream TX geeft aan hoe hard het modem het signaal terug moet sturen om op een acceptabel niveau in de centrale aan te komen, 50 dBmV bij QAM64 is te hoog (30 te laag). Daarnaast is het ook belangrijk dat de US RX (hoe sterk het signaal op de centrale binnenkomt; liefst 0 dBmV) en de US SNR (de signaal/ruis verhouding; minimaal 28 maar moet vooral stabiel blijven) goed zijn, dat lijkt wel in orde.

 

De Downstream RX geeft aan hoe sterk het signaal van de centrale aankomt op het modem, -10/+10 zijn hierin de uitersten. Waarbij sommige kanalen op jouw modem op -12dBmV zitten. Daarbij ook nog een slechte SNR op die kanalen (minimaal 32dB) dat maakt het beeld compleet dat ergens in de keten een probleem zit.

 

Volgens mij heb jij nog installatiegarantie na je meest recente bestelling, dan kun je zelf een afspraak inplannen via www.ziggo.nl/afspraakmaken (lukt dat niet, geef ons dan een paar data+dagdelen op wanneer het zou kunnen).

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Beste,

Ik heb een afspraak ingepland. Maar gaat hij/zij ook het probleem van het slechte signaal oplossen? Ik hoop het. Ik heb nog steeds schrammen op m'n ziel uit het verleden vanwege dit zelfde probleem, maar ja dat was UPC... Ik hoop ook dat het niet komt door de wat (ver)ouder(d)e infrastructuur. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super dat je gelijk de koe bij de horens hebt gevat en een afspraak hebt gemaakt met de monteur @JMO01. Ik zie dat deze staat ingepland voor 12 mei. Je mag er vanuit gaan dat de monteur alles van A tot Z bij je gaat nalopen. Dat is tenslotte ook de reden waarom hij natuurlijk bij je langskomt. 

Houd je ons op de hoogte na zijn bezoek?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @JMO01
We zijn ontzettend benieuwd. Hoe hangt de vlag er op dit moment bij na het monteursbezoek?

JMO01

Level 4
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

☹️Er zit een verstoring/schade tussen de aansluiting in mijn woning en de verdeler verderop in de straat. Op 11 meter vanaf mijn binnenaansluiting. Dat moet net buiten mijn woning zijn. Ik houd mijn hart vast. Buren hadden het zelfde soort probleem. Is uiteindelijk niet opgelost door Ziggo, of dat duurde veel te lang. Ze hebben nu KPN. Is niet mijn wens. Er is toegezegd dat er contact met mij opgenomen zou worden voor vervolgstappen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic