Michel1990

Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Partial Bonding DS

Hallo allemaal,

Ik heb al geruime tijd last van het probleem dat het modem op partial bonding DS zit, ik vermoed dat het probleem in kanaal 31/32 zit. Deze twee kanalen waren vorig jaar ook al een probleem en heb het eigenlijk nooit 100% kunnen oplossen.

2023-02-06 02:08:03warningMDD message timeout;CM-MAC=a4:cf:d2:ee:1c:7c;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;



Zie: Opgelost: Re: Internet valt vaker weg indien IPV6 is ingesha... - Pagina 2 - Ziggo Community

31LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz-0.2 dBmV38.9 dBQAM25611857122
32LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz-0.6 dBmV38.7 dBQAM25616894224
33LockedOFDM Downstream159917000000 Hz93300 kHz-2.9 dBmV37.4 dBOFDM PLC7600450

 

1LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.8 dBQAM256270
2LockedSC-QAM Downstream1602000000 Hz8000000 Hz3.8 dBmV41.3 dBQAM25660
3LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz3.5 dBmV41.2 dBQAM256140
4LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz3.2 dBmV41.2 dBQAM256150
5LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz2.9 dBmV41 dBQAM256170
6LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.9 dBQAM256200
7LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.9 dBQAM256270
8LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.7 dBQAM256230
9LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV40.8 dBQAM256200
10LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.2 dBQAM256340
11LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV40.7 dBQAM256330
12LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV40.6 dBQAM256310
13LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.6 dBQAM256280
14LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz2.7 dBmV40.8 dBQAM256230
15LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.6 dBQAM256250
16LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.4 dBQAM256200
17LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV40.3 dBQAM256380
18LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz1.9 dBmV40.1 dBQAM256480
19LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz1.6 dBmV40 dBQAM256690
20LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz1.6 dBmV40.1 dBQAM256570
21LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz1.2 dBmV40 dBQAM256860
22LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz0.9 dBmV39.9 dBQAM2561060
23LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz0.6 dBmV39.6 dBQAM2561250
24LockedSC-QAM Downstream24786000000 Hz8000000 Hz0.8 dBmV39.7 dBQAM2561360
25LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz0.5 dBmV39.4 dBQAM2561320
26LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz0.8 dBmV39.2 dBQAM2561310
27LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz0.7 dBmV39.4 dBQAM2561330
28LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz0.5 dBmV39.1 dBQAM2561480
29LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz0.4 dBmV39.2 dBQAM2561530
30LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz0.1 dBmV38.9 dBQAM2561850


Wandcontactdoos is een BTV01, vorig jaar door de ziggo monteur geplaats en aangesloten. Enigste wat is aangesloten is het Modem, direct op AOP met de bijgeleverde kabel ik maak namelijk geen gebruik van televisie. Dus instraling vanuit mijn kant zou eigenlijk bijna niet mogelijk mogen zijn.

Groetjes,


Michel

109 Reacties 109
Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Paul,

Maar het bovenstaande hebben we toch de vorige keer gedaan en toen kon je op mijn aangegeven tijden de problemen zien? Aan de hand van mijn data is er een monteur geweest die op de kabel wat ruis kon zien die ook achter de ev zichtbaar was?


Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Michel1990 Ik heb even contact gehad met onze netwerkspecialisten. Zij geven aan dat er nog sprake is van verstoring op de 37Mhz frequentie. In overleg met hun is besloten dat hier opnieuw een storingsmonteur heen moet. Ik heb hiervoor direct een afspraak ingepland op dinsdag 18 april 2023 tussen 08:00 en 13:00 uur. De monteursbon is voorzien van een uitgebreid verslag met daarin de zaken die tot dusver nagelopen en uitgesloten zijn, met daarbij een recente nauwkeurige meting die ook voor deze monteur inzichtelijk is. Mocht de afspraak niet schikken op de genoemde datum, dan kun je deze zelf wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn?

Masimo

Level 7
  • 152Posts
  • 12Oplossingen
  • 13Likes

@Paul 

 

Ik heb met veel interesse dit topic helemaal gelezen. Na de constatering vanuit Ziggo dat er iets met mijn verbinding mis was, is er inmiddels e.e.a. aangepast, nieuw Sagemcom modem en een reparatie van de kabel buitenshuis.

Naar eigen inzicht is er niets veranderd aan mijn verbinding ondanks het feit bij een na-controle door een Ziggo monteur alles goed bevonden werd. 

 

Nu even de link naar dit topic. Ik zie dus exact dezelfde symptomen in mijn verbinding als in dit topic beschreven worden. Net als voor de reparatie blijft de modem regelmatig "MDD message timeouts" (vandaag 7 keer) en is er steeds de melding "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1 of 4" met vandaag voornamelijk uitval op kanaal 9 en 11 (eerder op 9, 11, 31 en 32). De "Fouten voor RS" blijven over het hele frequentiegebied langzaam oplopen.

 

Na het lezen van dit topic realiseer ik me mu pas de de Ziggo monteur bij de laatste controle eigenlijk alleen heeft gekeken naar signaalsterkte en op basis daarvan concludeerde dat de verbinding ok was.  Wellicht kan er vanuit Ziggo toch nog eens een zogenaamde "meerdaagse nauwkeurige signaalmonitoring" uitgevoerd worden.

Het is overigens niet de bedoeling om dit topic te kapen, dus verdere discussie in mijn eigen topic.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Masimo Top dat je dit topic ook gevonden hebt! Ik heb voor het overzicht even inhoudelijk gereageerd binnen jouw eigen topic. Zo voorkomen we dat jouw vraag door die van de topic starter heenloopt. 

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

@Paul Monteur geweest kon op dit moment geen verstoring op de 37Mhz frequentie vinden. Is het dan toch sporadies, wat zijn nu de vervolgstappen?


Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Michel1990 Dank voor je terugkoppeling. Het kan uiteraard zo zijn dat de verstoring op de 37 Mhz frequente van tijdelijke aard is geweest. Ik heb nu in ieder geval direct na het monteursbezoek een nieuwe nauwkeurige monitoring gestart om jouw verbinding in de gaten te houden. Kun jij op jouw beurt in de gaten houden of je nog problemen constateert met de verbinding? Als je toch weer problemen ervaart, dan kan ik op basis van jouw bevindingen en de data uit de nieuwe meting bepalen wat de te nemen vervolgstappen zijn. 

Overigens zie ik dat de monteur wel een vervolgticket  heeft aangemaakt voor verder onderzoek hogerop in ons netwerk. 

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

@Paul 

Op 21-04-2023 20:49:04 had ik het idee dat Internet even weg viel, Discord viel compleet weg voor enkele seconden.

Verder nog enkele MDD Timeouts, die zou je ook eens met je logging kunnen nakijken.

21-04-2023 19:03:50warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 14:03:53noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 12:50:22warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 11:49:28noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 12 13; New Profile: 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 10:55:04noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 29 30 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 10:54:02warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 09:33:52noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 29 30 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
21-04-2023 03:59:00warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Michel1990 Op de genoemde data zie ik geen bijzonderheden trug aan netwerkzijde. Ik zie alleen op 18 april 2023 een korte signaaldip op de upstream. Maar sinds deze datum ziet de verbinding er goed uit. Ik laat de meting nu even wat langer doorlopen om ook de komende dagen grondig te monitoren. 

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Ah, ongeacht daarvan heb ik het idee dat er wat veranderd is aan jullie kant mogelijk is de ruis opgelost, kun jij iets terugvinden in je systeem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Michel1990 Het signaal ziet er op dit moment goed uit. Op 1 mei 2023 omstreeks 17:41 uur zie ik alleen een herstart terug van het modem. Kan het zijn dat je het modem op dit tijdstip herstart hebt? 

Uitgelicht topic