@Paul
Ik heb met veel interesse dit topic helemaal gelezen. Na de constatering vanuit Ziggo dat er iets met mijn verbinding mis was, is er inmiddels e.e.a. aangepast, nieuw Sagemcom modem en een reparatie van de kabel buitenshuis.
Naar eigen inzicht is er niets veranderd aan mijn verbinding ondanks het feit bij een na-controle door een Ziggo monteur alles goed bevonden werd.
Nu even de link naar dit topic. Ik zie dus exact dezelfde symptomen in mijn verbinding als in dit topic beschreven worden. Net als voor de reparatie blijft de modem regelmatig "MDD message timeouts" (vandaag 7 keer) en is er steeds de melding "CM-STATUS message sent. Event Type Code: 1 of 4" met vandaag voornamelijk uitval op kanaal 9 en 11 (eerder op 9, 11, 31 en 32). De "Fouten voor RS" blijven over het hele frequentiegebied langzaam oplopen.
Na het lezen van dit topic realiseer ik me mu pas de de Ziggo monteur bij de laatste controle eigenlijk alleen heeft gekeken naar signaalsterkte en op basis daarvan concludeerde dat de verbinding ok was. Wellicht kan er vanuit Ziggo toch nog eens een zogenaamde "meerdaagse nauwkeurige signaalmonitoring" uitgevoerd worden.
Het is overigens niet de bedoeling om dit topic te kapen, dus verdere discussie in mijn eigen topic.