Michel1990

Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Partial Bonding DS

Hallo allemaal,

Ik heb al geruime tijd last van het probleem dat het modem op partial bonding DS zit, ik vermoed dat het probleem in kanaal 31/32 zit. Deze twee kanalen waren vorig jaar ook al een probleem en heb het eigenlijk nooit 100% kunnen oplossen.

2023-02-06 02:08:03warningMDD message timeout;CM-MAC=a4:cf:d2:ee:1c:7c;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;



Zie: Opgelost: Re: Internet valt vaker weg indien IPV6 is ingesha... - Pagina 2 - Ziggo Community

31LockedSC-QAM Downstream31842000000 Hz8000000 Hz-0.2 dBmV38.9 dBQAM25611857122
32LockedSC-QAM Downstream32850000000 Hz8000000 Hz-0.6 dBmV38.7 dBQAM25616894224
33LockedOFDM Downstream159917000000 Hz93300 kHz-2.9 dBmV37.4 dBOFDM PLC7600450

 

1LockedSC-QAM Downstream9666000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.8 dBQAM256270
2LockedSC-QAM Downstream1602000000 Hz8000000 Hz3.8 dBmV41.3 dBQAM25660
3LockedSC-QAM Downstream2610000000 Hz8000000 Hz3.5 dBmV41.2 dBQAM256140
4LockedSC-QAM Downstream3618000000 Hz8000000 Hz3.2 dBmV41.2 dBQAM256150
5LockedSC-QAM Downstream4626000000 Hz8000000 Hz2.9 dBmV41 dBQAM256170
6LockedSC-QAM Downstream5634000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.9 dBQAM256200
7LockedSC-QAM Downstream6642000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.9 dBQAM256270
8LockedSC-QAM Downstream7650000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.7 dBQAM256230
9LockedSC-QAM Downstream8658000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV40.8 dBQAM256200
10LockedSC-QAM Downstream10674000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.2 dBQAM256340
11LockedSC-QAM Downstream11682000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV40.7 dBQAM256330
12LockedSC-QAM Downstream12690000000 Hz8000000 Hz2.4 dBmV40.6 dBQAM256310
13LockedSC-QAM Downstream13698000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.6 dBQAM256280
14LockedSC-QAM Downstream14706000000 Hz8000000 Hz2.7 dBmV40.8 dBQAM256230
15LockedSC-QAM Downstream15714000000 Hz8000000 Hz2.6 dBmV40.6 dBQAM256250
16LockedSC-QAM Downstream16722000000 Hz8000000 Hz2.5 dBmV40.4 dBQAM256200
17LockedSC-QAM Downstream17730000000 Hz8000000 Hz2.3 dBmV40.3 dBQAM256380
18LockedSC-QAM Downstream18738000000 Hz8000000 Hz1.9 dBmV40.1 dBQAM256480
19LockedSC-QAM Downstream19746000000 Hz8000000 Hz1.6 dBmV40 dBQAM256690
20LockedSC-QAM Downstream20754000000 Hz8000000 Hz1.6 dBmV40.1 dBQAM256570
21LockedSC-QAM Downstream21762000000 Hz8000000 Hz1.2 dBmV40 dBQAM256860
22LockedSC-QAM Downstream22770000000 Hz8000000 Hz0.9 dBmV39.9 dBQAM2561060
23LockedSC-QAM Downstream23778000000 Hz8000000 Hz0.6 dBmV39.6 dBQAM2561250
24LockedSC-QAM Downstream24786000000 Hz8000000 Hz0.8 dBmV39.7 dBQAM2561360
25LockedSC-QAM Downstream25794000000 Hz8000000 Hz0.5 dBmV39.4 dBQAM2561320
26LockedSC-QAM Downstream26802000000 Hz8000000 Hz0.8 dBmV39.2 dBQAM2561310
27LockedSC-QAM Downstream27810000000 Hz8000000 Hz0.7 dBmV39.4 dBQAM2561330
28LockedSC-QAM Downstream28818000000 Hz8000000 Hz0.5 dBmV39.1 dBQAM2561480
29LockedSC-QAM Downstream29826000000 Hz8000000 Hz0.4 dBmV39.2 dBQAM2561530
30LockedSC-QAM Downstream30834000000 Hz8000000 Hz0.1 dBmV38.9 dBQAM2561850


Wandcontactdoos is een BTV01, vorig jaar door de ziggo monteur geplaats en aangesloten. Enigste wat is aangesloten is het Modem, direct op AOP met de bijgeleverde kabel ik maak namelijk geen gebruik van televisie. Dus instraling vanuit mijn kant zou eigenlijk bijna niet mogelijk mogen zijn.

Groetjes,


Michel

109 Reacties 109
Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Beste @Paul 

Er is al een monteur geweest vorige week en die heeft de binnen aansluiting tot en met EV nagekeken. Volgens mij met een netwerk monteur aangezien ze met twee man waren en in de EV dingen hebben veranderd. Voor de zekerheid is het modem vervangen voor het laatste model. Ik ben niet direct van plan om de verbinding in de gaten te houden met uitzondering van de logs van het modem zelf uit te lezen. Bij de Ubee had ik constant dan het modem in partial bonding mode ging in de Downstream, dit resulteerde misschien in een iets mindere downstream (MB's) maar niet meteen voor complete uitval. De reden van partial bonding is duidelijk zichtbaar in de logs die ik jullie verstrek, en ook @tobiastheebe heeft het goed onderbouwd. Dat het OFDM kanaal niet helemaal stabiel is mij nu bekend maar dat ook SC-QAM kanalen regelmatig uit vallen is wel bijzonder te noemen aangezien de SNR/DB in orde zijn. Het is mogelijk dat de grondkabel tekort komt en daar instraling plaats vind of er ergens anders in het wijknet ruis aanwezig is. Wat ook regelmatig voorkwam is dat het modem stopte met ipv6 leases uit te geven, ik weet niet of dit samen hangt met de uitval van de OFDM/SC-QAM kanalen, alleen een complete modem reboot loste dit op. Uit je antwoord merk ik op dat je vooral afvraagt wat ik precies merk, nou nu niet meer zoveel want er zijn geen blauwe lampjes meer op mijn modem aanwezig dus de kans is groot dat ik er helemaal niet meer op ga letten. Echter als klant zijnde verwacht ik gewoon een stabiel netwerk en zeker ook alles na het modem neem ik daarin mee.

Met het script van @tobiastheebe kon ik wel zien dat het OFDM een anderhalf miljoen correctables had weliswaar binnen een dag, maar door het vervangen van het modem naar een nieuwe model werkt zijn script nu niet meer. Het kan zijn dat jullie de huidige kwaliteit van de verbinding prima vinden met name omdat docsis zelf de modulatie en kanalen constant kan aanpassen. Ik ben benieuwd wat uit jullie logging komt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ikzelf heb tegenwoordig ook een ubee en niet overal is blijkbaar OFDM of OFDMA instabiel hier blijf hij al enige tijd met alle lampjes groen en ook niks geen meldingen in het log 

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Er zijn veel dingen die hierin kunnen meespelen, het wijknet de bekabeling in de wijk zelf het aantal abonnees etc.. misschien apparatuur van je buren ik heb echt geen idee. Bedankt zover voor je inbreng/hulp!


MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

sorry mijn antwoord kan je niet veel mee 

misschien kan er door ziggo moderator een modem sessie met icmp ping gestart worden om vanuit hun kant te kijken of echt alles ok is en geen eventuel (c)cer , snr drops e.d voortkomen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Michel1990 In eerdere historische signaaldata zag ik geen directe problemen terug aan netwerkzijde. Ik heb daarom zoals in m'n eerdere bericht aangegeven nu een meerdaagse nauwkeurige signaalmonitoring gestart op jouw modem om eventuele ongeregeldheden aan het licht te krijgen. Zie jij kans de storingsmomenten zelf ook bij te gaan houden door de datum en tijdstip te noteren + in het kort wat je precies merkt? Dit kunnen we dan naast onze meting leggen en aan de hand daarvan kan bepaald worden welke vervolgactie hier wenselijk is. Het wordt dan ook makkelijker om doelgericht een storingsmonteur aan te sturen. 

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Paul,

Ik wil niet onvriendelijk overkomen maar Docsis heeft toch voldoende loging om te zien dat er zoals door @tobiastheebe aangegeven kanaal uitval plaats vind op zowel OFDM/SC-QAM?

Om je beter te begrijpen zul je denk ik even moeten aangeven wat je precies bedoeld met signaalmonitoring wat monitor je precies? Indien je er na streeft om te zeggen dat ondanks deze kanaal uitval het Internet gewoon blijft werken dan is in een zekere zin juist.  Ik en community leden constateren alleen een onstabiel OFDM/ en een drietal SC-QAM kanalen. Indien jullie constateren dat deze OFDM/SC-QAM uitval alleen op mijn adres plaatsvinden dan moet ik dit verder intern onderzoeken.

De event log laat nog steeds vrij regelmatig MDD timeouts (kanaaluitval) zien op meerdere SC-QAM-kanalen.

De tijden hiervan zijn terug te vinden in het logboek van het modem zelf.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Michel1990 Het lijkt mij goed dat we op basis v.d. constateringen een afspraak met een monteur gaan inplannen die dit aan de hand v.d. lopende nauwkeurige monitoring (en modemlog) nader gaat onderzoeken. Ik heb een afspraak met een monteur voor je ingepland op dinsdag 21 februari 2023 tussen 8 en 13 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de afspraak te wijzigen via Mijn Ziggo. Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn na het monteursbezoek?

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Vandaag monteur geweest, eerste instantie niks geks gezien. Kabel aansluiting voor derde keer nagekeken/gestript maakte helaas geen verschil. Op laatste moment constateerde monteur mogelijk problemen met grondkabel op hogere frequenties. Bedrijf Circet is ingeshakeld om grondkabel na te kijken. Wel heeft monteur hoogswaarschijnlijk in EV (straatkast) een fout gemaakt, vergeten demper te plaatsen. Signaal komt met +13 binnen internet is nu bijna niet te gebruiken. Hoogswaarschijnlijk is het afwachten op Circet nu de beste keuze aangezien zij mogelijk meer metingen en of betere manieren hebben om de oorsprong van de ruis te kunnen lokaliseren.

Groet,

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

@tobiastheebe @Paul 

Er is mij iets opgevallen, ik wil nog beetje voorzichtig zijn maar sinds de demper bij EV ertussen uit is en ik zelf een langere koka9 coax kabel + 6b demper gebruik om te compenseren voor de +13db wat binnen komt heb ik sinds 15.04 geen uitval meer gehad van welk kanaal dan ook. Natuurlijk kan dit toeval zijn maar daar geloof ik zelf niet zo in.


Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes
28-02-2023 05:58:01noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 05:57:52warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-02-2023 23:03:18noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-02-2023 23:02:56warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-02-2023 23:02:48noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-02-2023 23:02:44warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
27-02-2023 15:04:00noticeUS profile assignment change. US Chan ID: 7; Previous Profile: 13; New Profile: 12 13.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes
28-02-2023 22:32:42noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 22:32:02warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:33:19noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:32:49noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:32:48warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:32:29noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:32:10noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 19:32:08warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 16:55:55noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 16:55:31noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 16:55:29warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 16:53:47noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 16:53:27warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 14:48:27warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 14:48:27warningDynamic Range Window violation
28-02-2023 14:41:28warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 14:41:28warningDynamic Range Window violation
28-02-2023 12:47:58warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 12:47:58warningDynamic Range Window violation
28-02-2023 05:58:01noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
28-02-2023 05:57:52warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

01-03-2023 15:35:07noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 15:34:55warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 15:04:13noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 15:03:36noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 15:03:35warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 04:07:10warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 04:07:10warningDynamic Range Window violation
01-03-2023 02:30:39warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
01-03-2023 02:30:39warningDynamic Range Window violation
01-03-2023 01:27:45warningDynamic Range Window violation
01-03-2023 01:27:45warningRNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Michel1990 Dank voor je uitgebreide terugkoppeling! Het gaat in ieder geval nog niet helemaal lekker met je diensten.

Er is inderdaad een kabelschadeticket aangemaakt wat voor een structurele oplossing en stabiel signaal moet zorgen. Het ticket is bekend bij hen onder: KBS-253315. De status is doorgaans te volgen via Mijn Ziggo of via de aannemer zelf, bereikbaar op 085-2030049 of storingen.ziggo @ circet.nl. Houd je ons op de hoogte?

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Hallo,

Ik kan niet 123 iets vinden in de Mijn Ziggo app of website, wel heb ik een mail gehad met onderhoud op:

Datum: 9 maart 2023
Werktijden: Van 1:35 tot 6:35 uur

Of dit te linken is aan mijn probleem weet ik niet, ik zal eens contact met ze opnemen.

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Yes, a.s. Donderdag komen ze!

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Michel1990 Ze zijn inmiddels geweest lees ik. Na enkele aanpassingen zou het nu in orde moeten zijn. Dat geeft de burger moed! Wil je het de komende tijd in de gaten houden en melden als je onverhoopt toch weer uitval ervaart?

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

@Vincent @tobiastheebe 

Circet is geweest, grondkabel was volgens hun in order. In EV weer van tap verplaatst.

SC-QAM blijft onstabiel,

11-03-2023 12:41:36noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:41:35warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:40:55noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:40:27warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:39:27noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:39:17warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:19:56noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:19:55warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:19:51noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 12:19:41warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 09:46:09noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 09:45:34warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 09:45:26noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 09:45:22warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 03:57:04noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 03:56:26warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 03:38:07noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 03:37:54warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:21:05noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:58warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:57noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:54warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:54noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 29 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:41noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:40warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:33noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 9 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:20warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:20:04noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 4; Chan ID: 9 11 31 32; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:19:26noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:19:24warningMDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:19:22noticeCM-STATUS message sent. Event Type Code: 1; Chan ID: 11; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
11-03-2023 02:19:20warning

MDD message timeout;CM-MAC=5c:fa:25:a5:2c:e0;CMTS-MAC=28:52:61:28:e6:b7;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

 

 

 

 

Situatie is dus nog steeds het zelfde waardes volgen nog.

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes
16180000005.942QAM 2563
26020000006.342QAM 2561
36100000006.142QAM 2562
46260000005.641QAM 2564
56340000005.441QAM 2565
66420000005.341QAM 2566
7650000000541QAM 2567
8658000000541QAM 2568
96660000005.241QAM 2569
106740000005.341QAM 25610
116820000005.341QAM 25611
126900000005.541QAM 25612
136980000005.741QAM 25613
147060000005.841QAM 25614
157140000005.741QAM 25615
167220000005.541QAM 25616
177300000005.541QAM 25617
187380000005.241QAM 25618
197460000004.941QAM 25619
207540000004.941QAM 25620
217620000004.541QAM 25621
227700000003.840QAM 25622
237780000003.440QAM 25623
247860000003.641QAM 25624
257940000003.540QAM 25625
268020000003.940QAM 25626
27810000000440QAM 25627
288180000003.940QAM 25628
298260000003.840QAM 25629
308340000003.440QAM 25630
318420000002.940QAM 25631
328500000002.540QAM 25632
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

De MDD timeouts hebben betrekking op SC-QAM-kanalen, niet op het OFDM-kanaal.

Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes
05880000043.85120QAM 641
15200000043.85120QAM 642
24520000043.85120QAM 643
33840000043.85120QAM 644

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0ATDMA01600
1ATDMA01600
2ATDMA01600
3ATDMA01600
Michel1990
Topicstarter
Level 7
  • 222Posts
  • 3Oplossingen
  • 10Likes

Klopt inderdaad, foutje van mijn kant.

Uitgelicht topic