Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds vorige week is de internetverbinding niet stabiel. Heb een UBEE EVW321B. Foto’s bijgevoegd van de setup. Op dit moment is er een tvkabel verbonden via een splitter zie de foto’s. Kabels zien er nog goed uit verder. Wie kan mij hierin verder helpen?
Acquired Downstream Status | Completed |
Upstream Ranging Status | Completed |
Docsis DHCP Status | Completed |
Docsis TFTP Status | Completed |
Docsis TOD Status | Completed |
Security Status | Enabled / BPI+ |
Channel | Lock Status | Modulation | Frequency | Power | SNR | Microreflections |
1 | Locked | QAM256 | 754000000 Hz | 3.1 dBmV | 42.5 dB | -36 dBc |
2 | Locked | QAM256 | 762000000 Hz | 3.0 dBmV | 41.9 dB | -38 dBc |
3 | Locked | QAM256 | 770000000 Hz | 3.1 dBmV | 42.5 dB | -43 dBc |
4 | Locked | QAM256 | 778000000 Hz | 3.4 dBmV | 42.5 dB | -43 dBc |
5 | Locked | QAM256 | 786000000 Hz | 3.4 dBmV | 42.5 dB | -40 dBc |
6 | Locked | QAM256 | 794000000 Hz | 3.0 dBmV | 41.9 dB | -37 dBc |
7 | Locked | QAM256 | 802000000 Hz | 2.7 dBmV | 41.9 dB | -34 dBc |
8 | Locked | QAM256 | 810000000 Hz | 2.6 dBmV | 41.4 dB | -37 dBc |
Correctables | Uncorrectables |
2172 | 0 |
Channel | Lock Status | US Channel Type | Symbol Rate | Frequency | Power |
1 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 58800000 Hz | 44.0 dBmV |
2 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 52000000 Hz | 43.5 dBmV |
3 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 45200000 Hz | 43.3 dBmV |
4 | Locked | ATDMA | 5120 Ksym/sec | 38400000 Hz | 42.5 dBmV |
T3 Timeout | 9 |
T4 Timeout | 4 |
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemorgen @Grunninger1 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend balen dat de verbinding sinds een week niet stabiel werkt! Het is daarom goed at je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. De splitter en de coaxkabel op de foto zijn verouderd en aan vervanging toe. Het is belangrijk dat we dit dan ook als eerst vervangen en zodoende een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik heb kosteloos een nieuwe splitter (POA1-B) en een coaxkabel verstuurd. Daarnaast ontvang je van mij gratis een nieuw SmartWifi modem ter vervanging van het oudere type Ubee EVW321 B modem. De aansluitmaterialen worden met de reguliere post bezorgd en het modem met de pakketbezorging van Post NL. Ik verwacht dat je alles binnen nu en 2 werkdagen in huis hebt.
Laat je binnen dit topic weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het modem i.c.m. de aansluitmaterialen hebt aangesloten? Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren dan lijkt het mij verstandig dat een afspraak met een monteur inplannen.
Ik vermoed een nieuwe splitter die op de wandcontactdoos bevestigd moet worden met een nieuwe kabel naar je modem en misschien ook nog een nieuw modem, de genoemde spullen zijn, netjes gezegd, gedateerd.
Een Ziggo moderator die hier langskomt kan één en ander in gang zetten.
Deze witte splitter kun je eraf draaien en de nieuwe in de wandcontactdoos stoppen.
Bedankt Bert!
Goedemorgen @Grunninger1 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend balen dat de verbinding sinds een week niet stabiel werkt! Het is daarom goed at je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. De splitter en de coaxkabel op de foto zijn verouderd en aan vervanging toe. Het is belangrijk dat we dit dan ook als eerst vervangen en zodoende een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik heb kosteloos een nieuwe splitter (POA1-B) en een coaxkabel verstuurd. Daarnaast ontvang je van mij gratis een nieuw SmartWifi modem ter vervanging van het oudere type Ubee EVW321 B modem. De aansluitmaterialen worden met de reguliere post bezorgd en het modem met de pakketbezorging van Post NL. Ik verwacht dat je alles binnen nu en 2 werkdagen in huis hebt.
Laat je binnen dit topic weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het modem i.c.m. de aansluitmaterialen hebt aangesloten? Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren dan lijkt het mij verstandig dat een afspraak met een monteur inplannen.
Gaan we doen Paul, bedankt voor de snelle reacties
@Grunninger Top! Dan wachten we jouw bevindingen even af. Nog een fijne dag gewenst! 😉
Modem gisteren binnengekomen en geinstalleerd. Kabels nog niet ontvangen, maar na installatie is de verbinding stabiel en geen uitval gehad. Wifisignaal bij 5.0 stuk sterker ook. Wat mij betreft opgelost. Nogmaals bedankt!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...