1
Vraag
2
Reacties
Grunninger1

Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Partial Bonding DS sinds 1 week

 

Sinds vorige week is de internetverbinding niet stabiel. Heb een UBEE EVW321B. Foto’s bijgevoegd van de setup. Op dit moment is er een tvkabel verbonden via een splitter zie de foto’s. Kabels zien er nog goed uit verder. Wie kan mij hierin verder helpen?

This page displays the docsis information.
 
Startup Procedure
Acquired Downstream StatusCompleted
Upstream Ranging StatusCompleted
Docsis DHCP StatusCompleted
Docsis TFTP StatusCompleted
Docsis TOD StatusCompleted
Security StatusEnabled / BPI+



Downstream Bonded Channels
ChannelLock StatusModulationFrequencyPowerSNRMicroreflections
1LockedQAM256754000000 Hz3.1 dBmV42.5 dB-36 dBc
2LockedQAM256762000000 Hz3.0 dBmV41.9 dB-38 dBc
3LockedQAM256770000000 Hz3.1 dBmV42.5 dB-43 dBc
4LockedQAM256778000000 Hz3.4 dBmV42.5 dB-43 dBc
5LockedQAM256786000000 Hz3.4 dBmV42.5 dB-40 dBc
6LockedQAM256794000000 Hz3.0 dBmV41.9 dB-37 dBc
7LockedQAM256802000000 Hz2.7 dBmV41.9 dB-34 dBc
8LockedQAM256810000000 Hz2.6 dBmV41.4 dB-37 dBc

CorrectablesUncorrectables
21720


Upstream Bonded Channels
ChannelLock StatusUS Channel TypeSymbol RateFrequencyPower
1LockedATDMA5120 Ksym/sec58800000 Hz44.0 dBmV
2LockedATDMA5120 Ksym/sec52000000 Hz43.5 dBmV
3LockedATDMA5120 Ksym/sec45200000 Hz43.3 dBmV
4LockedATDMA5120 Ksym/sec38400000 Hz42.5 dBmV

Counter
T3 Timeout9
T4 Timeout4
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14429Posts
  • 1166Oplossingen
  • 4430Likes

Goedemorgen @Grunninger1 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de verbinding sinds een week niet stabiel werkt! Het is daarom goed at je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. De splitter en de coaxkabel op de foto zijn verouderd en aan vervanging toe. Het is belangrijk dat we dit dan ook als eerst vervangen en zodoende een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik heb kosteloos een nieuwe splitter (POA1-B) en een coaxkabel verstuurd. Daarnaast ontvang je van mij gratis een nieuw SmartWifi modem ter vervanging van het oudere type Ubee EVW321 B modem. De aansluitmaterialen worden met de reguliere post bezorgd en het modem met de pakketbezorging van Post NL. Ik verwacht dat je alles binnen nu en 2 werkdagen in huis hebt. 

Laat je binnen dit topic weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het modem i.c.m. de aansluitmaterialen hebt aangesloten? Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren dan lijkt het mij verstandig dat een afspraak met een monteur inplannen. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61276Posts
  • 4161Oplossingen
  • 15524Likes

Ik vermoed een nieuwe splitter die op de wandcontactdoos bevestigd moet worden met een nieuwe kabel naar je modem en misschien ook nog een nieuw modem, de genoemde spullen zijn, netjes gezegd, gedateerd.

Een Ziggo moderator die hier langskomt kan één en ander in gang zetten.

 

Deze witte splitter kun je eraf draaien en de nieuwe in de wandcontactdoos stoppen.

 

Bert_0-1661286492386.png

 

Grunninger1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt Bert!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14429Posts
  • 1166Oplossingen
  • 4430Likes

Goedemorgen @Grunninger1 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend balen dat de verbinding sinds een week niet stabiel werkt! Het is daarom goed at je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Zo te zien is onze expert @Bert ook al met je aan het analyseren geslagen en wat hij aangeeft klopt. De splitter en de coaxkabel op de foto zijn verouderd en aan vervanging toe. Het is belangrijk dat we dit dan ook als eerst vervangen en zodoende een oorzaak in de binnenhuisinstallatie uitsluiten. Ik heb kosteloos een nieuwe splitter (POA1-B) en een coaxkabel verstuurd. Daarnaast ontvang je van mij gratis een nieuw SmartWifi modem ter vervanging van het oudere type Ubee EVW321 B modem. De aansluitmaterialen worden met de reguliere post bezorgd en het modem met de pakketbezorging van Post NL. Ik verwacht dat je alles binnen nu en 2 werkdagen in huis hebt. 

Laat je binnen dit topic weten wat jouw bevindingen zijn op het moment dat je het modem i.c.m. de aansluitmaterialen hebt aangesloten? Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren dan lijkt het mij verstandig dat een afspraak met een monteur inplannen. 

Grunninger1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Gaan we doen Paul, bedankt voor de snelle reacties

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14429Posts
  • 1166Oplossingen
  • 4430Likes

@Grunninger Top! Dan wachten we jouw bevindingen even af. Nog een fijne dag gewenst! 😉

Grunninger1
topicstarter
Stamgast
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Modem gisteren binnengekomen en geinstalleerd. Kabels nog niet ontvangen, maar na installatie is de verbinding stabiel en geen uitval gehad. Wifisignaal bij 5.0 stuk sterker ook. Wat mij betreft opgelost. Nogmaals bedankt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic