1
Vraag
2
Reacties
katge

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Panda Dome náást Ziggo Safe Online??

Ik heb zojuist op mijn pc de Ziggo Safe Online geïnstalleerd. In windows-beveiliging zie ik nu bij 'Virus- en Bedreigingsbeveiliging' staan dat zowel  'Panda Dome' als 'Ziggo Safe Online by F-secure' zijn ingeschakeld.

 

Is dat zinvol of verstandig? Of kan beste één van die twee (en welke dan?) uitgeschakeld worden?

 

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Anti-virus programma's kunnen elkaar behoorlijk hinderen, en ook de prestaties van je computer beïnvloeden, en onbegrijpelijke foutmeldingen geven.

Advies is 1 enkel programma gebruiken.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes

Twee anti virus programma's is inderdaad wat (te) veel.

Panda is misschien iets beter maar de F-Secure is goedkoper omdat die bij je abo zit.

Dus dat is de afweging die je moet maken...

 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Anti-virus programma's kunnen elkaar behoorlijk hinderen, en ook de prestaties van je computer beïnvloeden, en onbegrijpelijke foutmeldingen geven.

Advies is 1 enkel programma gebruiken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Panda kan naast Ziggo Safe Online draaien, dit omdat Panda alleen tevoorschijn komt als er iets is en Ziggo Safe Online blijft continu actief. Mijn vriendin's Windows11 Laptop draait ook met Panda en Ziggo Safe Online want als er een foute torrent of download is, dan waarschuwt Ziggo me eerst en als ie helemaal vol rotzooi zit heeft Panda hem al verwerkt in de Quarantaine.

 

Maar ze kunnen elkaar ook hinderen als je ze niet goed heb ingesteld, beste is dan Ziggo Safe Online aan te houden die is uitgebreid en Panda is maar een klein onderdeel. Want voor de meeste optie's moet je betalen, en bij Safe Online zit het in je Ziggo pakket.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

2 antivirussen tegelijk draaien gaat geheid een keer mis met bepaalde programma's en verbindingen, vaak geven ze ook vertraging van je apparaat, omdat ze elkaar zien starten en elkaar ook controleren.

 

Als je Windows gebruikt, dan is Defender een prima antivirus- en antimalware programma.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  daarom zei ik ook als je het goed instelt, 😉 Heb Safe Online er weer af en doe weer met Panda en Windows Defender, maar als je Panda doet, kan je beste Windows Defender uitzetten.

 

Panda heeft voordeel, deze komt alleen te voorschijn bij attack, Windows Defender en Ziggo Safe Online draaien op achtergrond mee. Daarom is Panda een gewilde optie bij velen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als Ziggo Save Online of een ander anti-virus als Pand installeert, dan gaat Defender automatisch uit.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Bert  jij hebt de hoofdprijs 😉 paar kleine instellingen nog en voilla.

BBertttt

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Dave! Welke kleine instellingen?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@BBertttt 

Panda moet toestemming hebben van Safe Online en andersom dan heb je geen conflict als je bij web uitzondering Panda zet. Ik kan nu niet bij me Windows11 laptop me bureau staat vol kerst cadeaus.

katge
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank allen voor de reacties. Ik kreeg van ziggo ook al de melding dat ik een tweede programma actief had en er één uit moest zetten. Nu Panda Dome (gratis versie) maar uit gezet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic